Gå til innhold

Oljetemperatur N57D30B(N57Z)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I går var det -9 grader her nede på Sørlandet og da la jeg merket til at temp måleren i instrumentet sank når den sto på tomgang.

Temp måleren lå på sin normale plass(50% av skalaen) også parkerte jeg. Sto på tomgang i 10 minutter og da sank temp måler ned slik som bildet viser.

Motor har fjernet EGR og DPF. 2018 335d.

PXL_20260213_182717012.thumb.jpg.9f7a287c75c447b08589d63677f13bf2.jpg

Til dere som har samme bil eller samme motoren. Er dette normalt eller snakker vi dårlig termostat nå? Den stiger opp igjen etter å har kjørt en stund.

Har ikke sjekket faktisk temperatur med diagnose.

Endret av Øyvind L.
Skrevet

Har du sjekket hva livedata sier når det skjer? 
Høres ut som om termostat bør byttes om den går så mye opp å ned. 

Skrevet
1 time siden, ahj skrev:

Har du sjekket hva livedata sier når det skjer? 
Høres ut som om termostat bør byttes om den går så mye opp å ned. 

Som jeg skrev, nei har ikke sjekket det. I dag er det +3 grader så får ikke testet..

Skrevet
1 time siden, maggi1810 skrev:

Bilen gikk på tomgang med varmeapparatet på? En diesel lager ikke så mye varme kun på tomgang. Høres ganske normalt ut for min del. Med -9, varmeapparatet på, tomgang. 

Varmen står på auto uten AC aktivert. 22 gr.. 

Skrevet

Støtter varmeapparatteorien. Det er vel snakk om stasjonsvogn hos deg også? En del mer ting å varme opp og ikke minst mer overflate for varmen å lekke ut gjennom. Jeg merker at det suges ut en del varme av motoren på min E61 med M57. På tomgang genererer man nesten akkurat nok varme for å holde varme i kupeen. Har også testet at med varmeapparatet stilt inn på minimum så blir motor mye raskere varm. Jeg prøvde å sammenligne litt med E60-en det lille jeg har kjørt den på vinteren og der virket det å være mindre varmetap ved stans på tomgang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...