Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lokket på den hvite kommer ikke av. Hvis jeg vrir mer så er jeg redd jeg ødelegger eller knekker noe annet. Prøvde å fjerne den lille slangen som går til den hvite eksansjosntanken for å slippe ut trykk. Det var ikke mye der. Alikevel kom ikke lokket av. Tips? Har ca samme oppsett som her: 
Problemet er at det kommer feilmelding om "fare for skålding" og jeg ser det er veldig lite kjølevæske i tanken. 

Skrevet
5 minutes ago, Haug530D said:

Lokket på Ekspansjonstanken? skal være og bare skru det av det.

Den ja. Må bruke to hender og kommer fortsatt ikke av. 

Skrevet
Akkurat nå, thansen skrev:

Den ja. Må bruke to hender og kommer fortsatt ikke av. 

Da er den nok veldig godt skrudd til

Skrevet
1 minute ago, Haug530D said:

Da er den nok veldig godt skrudd til

Klarer å skru den ca 1-2 omdreininger mot klokka men så stopper den ganske så hardt opp. Er rett jeg knekker den gjengete delen inn i ekspansjonstanken hvis jeg fortsetter.

Skrevet
22 minutter siden, thansen skrev:

Klarer å skru den ca 1-2 omdreininger mot klokka men så stopper den ganske så hardt opp. Er rett jeg knekker den gjengete delen inn i ekspansjonstanken hvis jeg fortsetter.

Jeg hadde bare fortsatt, du må jo fylle på likevel eller?

Skrevet
19 minutes ago, Haug530D said:

Jeg hadde bare fortsatt, du må jo fylle på likevel eller?

Ja, jeg fikk den av. Aldri opplevd noe lignende på en ekspansjonstank. Gikk nesten 2l kjølevæske.

Skrevet

Uten sammenligning, så måtte jeg skifte lokket til ekspansjonstanken på min e70 m57. Lokket hadde blitt gradvis verre å skru opp.

Helt nytt lokk var meget behagelig. 

Skrevet

Opplever dette på min F01 og at lokket sitter. Løser det ved at jeg vasker og børster gjengene i varmt vann. Det hjelper veldig, virker som størknet væske gror fast rundt der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...