mslello Skrevet i går, 10:09 Forfatter Skrevet i går, 10:09 Har en RM Suttner skumkanon også, solid tysk kvalitet. Men den bruker utrolige mye mer produkt enn MTM kanon. Mangler justering av bredde på vifte også. Så det er litt forskjell på skumkanoner ja. Joaroe reagerte på dette 1
HakonLimseth Skrevet i går, 10:18 Skrevet i går, 10:18 Fint initiativ det her, må jo ha en bilpleietråd på et bil-forum 😄 Lineupen min ser slik ut etter en del testing og anbefalinger av produkter: Avfetting: Prickbort eller Waxd Strike Felgrens: K2 roton (Kan også brukes som metallpartikkelfjerner) Forvask: Koch Chemie Vorreiniger B Håndvask: Carpro reset Våtvoks: Gyeon Wet Coat eller Sonax Spray and Seal K2 Roton er hands down den beste felgrensen jeg noen gang har prøvd. Aldri trengt å bruke syre, og med en literspris på en hundrelapp vil jeg påstå at det er ingenting som kan slå den 😃 sveigis og mslello reagerte på dette 2
Joaroe Skrevet i går, 10:19 Skrevet i går, 10:19 7 minutter siden, mslello skrev: Har en RM Suttner skumkanon også, solid tysk kvalitet. Men den bruker utrolige mye mer produkt enn MTM kanon. Mangler justering av bredde på vifte også. Så det er litt forskjell på skumkanoner ja. MTM går for å være kongen på haugen 😏 Men skal jo vaske en del for å klare å spare inn på bruken av kjemi da😅 Den er jo ikke gratis. 1200kr mot en Kina kanon til halv pris. Så må se litt behovet. RM Suttner har jeg ikke testet kanonen, men de har gode pistoler osv. som MTM 😊 mslello reagerte på dette 1
HakonLimseth Skrevet i går, 10:26 Skrevet i går, 10:26 (endret) Vurderer ny skumkanon og har sett på begge de to. Er det slik at på RM suttner sin skumkanon så slipper man å blande ut på forhånd og bare kan fylle konsentrat rett på? Hvor mye mer produkt bruker den ifht. MTM? Endret i går, 10:27 av HakonLimseth
mslello Skrevet i går, 10:32 Forfatter Skrevet i går, 10:32 11 minutter siden, Joaroe skrev: MTM går for å være kongen på haugen 😏 Men skal jo vaske en del for å klare å spare inn på bruken av kjemi da😅 Den er jo ikke gratis. 1200kr mot en Kina kanon til halv pris. Så må se litt behovet. RM Suttner har jeg ikke testet kanonen, men de har gode pistoler osv. som MTM 😊 Ikke gratis Suttner sin heller 😅 Men som du sier, må se an behov og interesse Joaroe reagerte på dette 1
Joaroe Skrevet i går, 10:34 Skrevet i går, 10:34 12 minutter siden, HakonLimseth skrev: Fint initiativ det her, må jo ha en bilpleietråd på et bil-forum 😄 Lineupen min ser slik ut etter en del testing og anbefalinger av produkter: Avfetting: Prickbort eller Waxd Strike Felgrens: K2 roton (Kan også brukes som metallpartikkelfjerner) Forvask: Koch Chemie Vorreiniger B Håndvask: Carpro reset Våtvoks: Gyeon Wet Coat eller Sonax Spray and Seal K2 Roton er hands down den beste felgrensen jeg noen gang har prøvd. Aldri trengt å bruke syre, og med en literspris på en hundrelapp vil jeg påstå at det er ingenting som kan slå den 😃 Gode produkter du har der. Hvordan er Waxd? Prickbort er ganske sterk mot plast osv. samtidig som den ikke fungerer så bra på våt overflate som andre. Men utrolig bra på tørr 👍 K2 Roton er det brukt noen kanner av ja, men var lukta 😫🤣 Lukter i gårdsplassen i flere dager etterpå, men selve produktet er jo dritbra👍 3 minutter siden, HakonLimseth skrev: Vurderer ny skumkanon og har sett på begge de to. Er det slik at på RM suttner sin skumkanon så slipper man å blande ut på forhånd og bare kan fylle konsentrat rett på? Hvor mye mer produkt bruker den ifht. MTM? Du kan fylle konsentrat I begge. Du må bare vite pir. Det er forskjell fra spyler vs. kanon. Kommer med 30% salg på MTM i mars (kan slette den siste der mtp. reklame, men var ment som et vennlig tips) 😊 mslello og Heik80 reagerte på dette 2
mslello Skrevet i går, 10:34 Forfatter Skrevet i går, 10:34 6 minutter siden, HakonLimseth skrev: Vurderer ny skumkanon og har sett på begge de to. Er det slik at på RM suttner sin skumkanon så slipper man å blande ut på forhånd og bare kan fylle konsentrat rett på? Hvor mye mer produkt bruker den ifht. MTM? Jeg ville kjøpt MTM av de to. Kan fylle konsentrat på begge. Men MTM bruker nok mindre produkt. Joaroe reagerte på dette 1
mslello Skrevet i går, 10:38 Forfatter Skrevet i går, 10:38 Endelig får jeg se Aventurinrød i sol igjen 🤩 stallbilen fikk litt innvendig rens, men det er så ille at det ikke blir tatt bilde av 😅 Støvsuging og kjapp runde med Carpro innerqd. Heik80, Joaroe og sveigis reagerte på dette 3
HakonLimseth Skrevet i går, 10:42 Skrevet i går, 10:42 4 minutter siden, Joaroe skrev: Gode produkter du har der. Hvordan er Waxd? Prickbort er ganske sterk mot plast osv. samtidig som den ikke fungerer så bra på våt overflate som andre. Men utrolig bra på tørr 👍 K2 Roton er det brukt noen kanner av ja, men var lukta 😫🤣 Lukter i gårdsplassen i flere dager etterpå, men selve produktet er jo dritbra👍 Du kan fylle konsentrat I begge. Du må bare vite pir. Det er forskjell fra spyler vs. kanon. Kommer med 30% salg på MTM i mars (kan slette den siste der mtp. reklame, men var ment som et vennlig tips) 😊 WAXD strike fungerer på både våt og tørr bil, men vil tro at den er noe mer effektiv på tørr bil slik som prickbort. K2 Roton lukter eggefis, men bytter alltid klær etter bruk 😆 Hvem har salg på MTM i Mars? 🫣 Joaroe og mslello reagerte på dette 1 1
Joaroe Skrevet i går, 10:50 Skrevet i går, 10:50 6 minutter siden, HakonLimseth skrev: WAXD strike fungerer på både våt og tørr bil, men vil tro at den er noe mer effektiv på tørr bil slik som prickbort. K2 Roton lukter eggefis, men bytter alltid klær etter bruk 😆 Hvem har salg på MTM i Mars? 🫣 Eggefis ja🤣 Jeg har🫣 Driver DetailersLab / www.thelabs.no, men tråden her skal ikke bli noe reklame, så litt usikker hva dere tenker mtp. meg og produkter og sånt 🤣🙈 HakonLimseth reagerte på dette 1
E.H.D Skrevet i går, 11:25 Skrevet i går, 11:25 Kan gå god for Bilt Hamber. Jeg bruker Surfex HD, Touch-Less snowfoam og Trace-Less glass cleaner fra dem. Jeg synes disse er så god på sine bruksområder at jeg har sluttet å lete etter nye produkter for å erstatte disse. Liker også Gyeon, har ikke prøvd deres coatinger, men voksen deres, Q2 Wax, er min favoritt når det gjelder voks, veldig lett å legge på og buffe av, god holdbarhet til å være en voks og ganske billig. mslello reagerte på dette 1
E.C. Skrevet i går, 12:58 Skrevet i går, 12:58 1 hour ago, HakonLimseth said: Vurderer ny skumkanon og har sett på begge de to. Er det slik at på RM suttner sin skumkanon så slipper man å blande ut på forhånd og bare kan fylle konsentrat rett på? Hvor mye mer produkt bruker den ifht. MTM? Jeg kjører 1 + 1 KC VrB i RM-kanonen (ST73). Da blir det akkurat passe konsentrasjon ved største fortynning på kanonen (nivå 1 på kanonen blir da ca. 1 % effektivt med denne fortynningen, ettersom det er 5 valg på kanonen som gir ca. 2 - 4 - 6 - 8 - 10 %). Suppa forsvinner fort fra flaska med ST73, så det er greit å få fortynnet litt ekstra. Velger man å vri bryteren på max så får man fortsatt ut ca. 5 % av forvasken ut på bil og det er konsentrert nok for de aller fleste tilfellene. Man kan også kjøpe 2 L flaske til ST73, da slipper man å blande ut så ofte. 1 L med 1 + 1 hos meg holder til ca. 3-4 biler. Det er mange brands og mye å velge i mellom. Ikke minst en jungel av "forskjellige" greier fra samme brand, ofte med marginale forskjeller mellom produktene. KC er kanskje blant verstingene der. Samtidig har jeg selv endt opp med nettopp en del fra KC fordi jeg kjøpte i bulk da det dukket opp god pris på 20 L dunk VrB og 10 L dunk Teerwasche, noe som ga god pris per liter. Sistnevnte er for øvrig det eneste produktetet som jeg ikke har observert makan til pga. evnen til å hefte på våte flater, som de andre petrokjemiske avfettinger (som jeg har testet) ikke har. Prickbort preller bare av med en gang det er litt fukt. KC hadde også shampoo uten voks, det synes jeg er fint. Både om man tenker å polere etterpå og om man f.eks. bruker hurtig-detailer etter vask. I mitt hode så ønsker man at hurtig-detailer skal sitte på lakk/coating og ikke på voksen som kom fra bilshampoen. Ellers kan jeg prøve å gi "kjemikertips" når det gjelder å holde styr på fortynninger og hvordan man best kommuniserer det ut til andre, uten å bli misforstått. Det er å bruke pluss "+" i stedet for kolon ":" når man oppgir en fortynning. Bruker man kolon så skal første tallet angi andel virkestoff og det siste tallet angi totalen. 1:10 betyr da f.eks. 1 dl forvask som løses opp i vann til å bli totalt 10 dl ferdigblandet produkt. Problemet her er at du "alltid" får noen som begynner å skrive 1:1 når de blander to like mengder, "en til en". Da er det jo egentlig 1:2 som blir riktig, men her får du en annen som mener at 1:2 er det samme som 1 + 2. Så ha man forvirringen gående. Dermed er det mye greiere med pluss. 1 + 1, eller 1 + 9. Da pleier det som regel å være litt tydeligere. mslello, sveigis og Joaroe reagerte på dette 3
Reef89 Skrevet i går, 13:17 Skrevet i går, 13:17 5 timer siden, sveigis skrev: ..selv om det er turtle fra Europris 😅. Skal ikke «le» av det, felgrensen (redline) der er jo den beste. Har prøvd mye opp igjen om årene, men kjøper den hvergang. Jeg skjønner jo at man gjerne må til med dyrere, sterkere type og må bruke børste om man har gult brent støv og vasker felgene ett par ganger i året. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet i går, 16:50 Skrevet i går, 16:50 3 timer siden, Reef89 skrev: Skal ikke «le» av det, felgrensen (redline) der er jo den beste. Har prøvd mye opp igjen om årene, men kjøper den hvergang. Jeg skjønner jo at man gjerne må til med dyrere, sterkere type og må bruke børste om man har gult brent støv og vasker felgene ett par ganger i året. Nei og jeg ler ikke av det ,men vet andre har et sånn kan jeg kalle det et idiotisk forhold til det ?😊 De siste årene har jeg brukt mye fra Turtle og jeg er veldig fornøyd som feks felgrensen jeg og . Har du feks prøvd den sprayen til å fjerne flygerust karosseriet ? Slettes ikke dum den heller virker som den skal og leverer varene . Nei denne skilpadden har virkelig kommet med mye bra produkter den og for den vanlige mannen i gaten og litt til ,så er det fine produkter blitt . Reef89 reagerte på dette 1
Reef89 Skrevet i går, 17:36 Skrevet i går, 17:36 44 minutter siden, sveigis skrev: Nei og jeg ler ikke av det ,men vet andre har et sånn kan jeg kalle det et idiotisk forhold til det ?😊 De siste årene har jeg brukt mye fra Turtle og jeg er veldig fornøyd som feks felgrensen jeg og . Har du feks prøvd den sprayen til å fjerne flygerust karosseriet ? Slettes ikke dum den heller virker som den skal og leverer varene . Nei denne skilpadden har virkelig kommet med mye bra produkter den og for den vanlige mannen i gaten og litt til ,så er det fine produkter blitt . Har ikke prøvd den, har kun brukt felgrens fra Turtle. sveigis reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå