Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
36 minutter siden, Ove67 skrev:

Joda - akkurat den der er ikke helt uinteressant. Men jeg kan få tilsvarende bil, 2025-modell med 8500 km og tilsvarende utstyr for 1,1 MNOK fra Belgia (ingen skadehistorikk) - før pruting - så da frister det litt mer.

Om du kan få en 2025 modell med 8 500km på telleren for 1,1MNOK kontra en kollisjons(?)skadet 2024 modell med 33 000km på telleren for 1,03MNOK, så burde jo dette være en no brainer. Her forstår jeg rett og slett ikke hvorfor den aktuelle bilen i det hele tatt er oppe til vurdering, når du både har et norsk og belgisk alternativ som fremstår som langt bedre.

Skrevet
3 timer siden, Ove67 skrev:

Faktisk lurer jeg nå på om det nå haster litt å kjøpe elbil fra Tyskland/Belgia. Med situasjonen i Hormuzstredet, kan Europa forvente seg kraftige økninger i bensin-/dieselprisen. Kanskje det fører til økende etterspørsel etter elbiler på kontinentet?

Jeg hørte faktisk på podcasten til Auto Motor und Sport hvor de hadde inne en analytiker som mente at brukte elbiler i lavere prisklasse vil bli etterspurt som følge av økte bensinpriser. Men at ladbare hybrider var den drivlinjen som lå best an til økt etterspørsel. Tyskere har virkelig stor vegring mot elbiler, særlig i premiumsegmentet. Du har vel sikkert selv sett hvor mange flere 740d som er å få tak i enn i7

2 timer siden, Ove67 skrev:

Morsomt å se at du, Fredrik 90, da skrev dette:

"På akkurat i7 så tror jeg ikke dette har så mye å si ettersom denne har tapt seg massivt allerede før LCI har kommet. "

Jeg har endret litt mening på akkurat dette fordi jeg så nå hva som skjedde med S-klasse prisene i Tyskland nå når faceliften av den kom. Far til en kamerat har fått det for seg at han skal gå inn i pensjonisttilværelsen med en 2-3 år gammel S-klasse med diesel. Vi skal finne bilen også skal Sportwagen i Vestby hente den hjem. Så vi har sett litt på disse sammen i det siste, og så fort faceliften kom så datt prisen på flere av de lagrede annonsene med 10-15%…blir sikkert mer når bilene kommer ut i butikkene.

Jeg tenker at i7 som har vist seg å være radioaktiv på bruktmarkedet både i Norge og Tyskland kommer til å få det til å brenne godt under føttene på de forhandlerne som har en slik stående. Kanskje det er bedre i Belgia som er litt mer positive til elbiler. 

Skrevet
7 hours ago, Saltkjelen said:

Om du kan få en 2025 modell med 8 500km på telleren for 1,1MNOK kontra en kollisjons(?)skadet 2024 modell med 33 000km på telleren for 1,03MNOK, så burde jo dette være en no brainer. Her forstår jeg rett og slett ikke hvorfor den aktuelle bilen i det hele tatt er oppe til vurdering, når du både har et norsk og belgisk alternativ som fremstår som langt bedre.

Det er et poeng, men jeg må ha litt alternativer. Hvis jeg somler med å bestemme meg, kan den belgiske bilen forsvinne. En annen i7 jeg vurderte (til ca. 81 000 EUR) forsvant foran nesa på meg. Går litt imot påstanden om at disse bilene skulle være så "radioaktive" på bruktmarkedet. 

Skrevet
7 hours ago, Saltkjelen said:

Vel, jeg tenkte også jeg kunne prute litt ekstra hardt på en bil med skade. Også derfor vil jeg ha den som alternativ. Og med tilbakemeldingene her om at en skade til 23 000 EUR ikke trenger være så alvorlig, kan jeg beholde den som alternativ. 

Skrevet

Når jeg jaktet litt på bil i Tyskland for noen år siden, så var det nesten umulig å komme til enighet ang. pris. Dette var da bmw forhandlere, og alle stod fast på at prisen som stod gjaldt.

Endte opp med å finne en bil Norge i stedet, og over 1 mnd senere stod flere av bilene i Tyskland fortsatt til salg til samme pris. Noen har ikke hastverk med å selge 😅

Skrevet
55 minutes ago, Makky123 said:

Når jeg jaktet litt på bil i Tyskland for noen år siden, så var det nesten umulig å komme til enighet ang. pris. Dette var da bmw forhandlere, og alle stod fast på at prisen som stod gjaldt.

Endte opp med å finne en bil Norge i stedet, og over 1 mnd senere stod flere av bilene i Tyskland fortsatt til salg til samme pris. Noen har ikke hastverk med å selge 😅

Det gjelder norske forhandlere også. Siden jeg skal selge min gamle bil, så følger jeg litt med hva disse bilene ligger på på Finn. Har fulgt en som har ligget på samme, total urealistiske pris nå i månedsvis. Ingen hast der tydeligvis...

Bruktbil til salgs: BMW 7-Serie - 2017 - Blå - 326 hk - Sedan | FINN.no

Skrevet
1 time siden, Ove67 skrev:

Det gjelder norske forhandlere også. Siden jeg skal selge min gamle bil, så følger jeg litt med hva disse bilene ligger på på Finn. Har fulgt en som har ligget på samme, total urealistiske pris nå i månedsvis. Ingen hast der tydeligvis...

Bruktbil til salgs: BMW 7-Serie - 2017 - Blå - 326 hk - Sedan | FINN.no

Før den ble klargjort og annonsert hos Finn snakket jeg med forhandler og ville betale 380' det ble ingen handel den gangen 🙂

Skrevet
19 minutes ago, Tony Soprano said:

Før den ble klargjort og annonsert hos Finn snakket jeg med forhandler og ville betale 380' det ble ingen handel den gangen 🙂

Han er optimist, forstår jeg. Hva bør jeg legge min ut for? Den har ikke xDrive - det er et stort minus, men hvor mye må jeg trekke for det? Ellers har bilen det meste av utstyr, inkl. firehjulsstyring. Lav km: kun 93000.

Lurer på å legge min ut for 350 kNOK - er det for lavt? 

Skrevet
12 minutter siden, Ove67 skrev:

Han er optimist, forstår jeg. Hva bør jeg legge min ut for? Den har ikke xDrive - det er et stort minus, men hvor mye må jeg trekke for det? Ellers har bilen det meste av utstyr, inkl. firehjulsstyring. Lav km: kun 93000.

Lurer på å legge min ut for 350 kNOK - er det for lavt? 

Tror 350' gir ett raskt salg med denne kilometerstanden. Er ikke alle som har behov for firehjulstrekk og ser bort i fra det til denne prisen.

Skrevet

Skade er ikke hva det engang var.

Den faglige dyktigheten vil jeg påstod er på vei ned, og antall fagfolk blir det stadig færre av.

Min første BMW (87’ E30) der hadde jeg tidlig 90’ tall et problem med hjernen, dengang hadde det kostet meg ca 10% av kjøpesummen (100k) å kjøpe ny.

Men gutta lånte hjernen fra en annen 325i og loddet og rotet å fikk byttet ut en motstand til en brøkdel av prisen. Tviler på at så hadde skjedd i dag.

Så skader og verkstedbesøk blir dyrere og dummere.

Summen du opplyser om er derfor å regne som «småtteri» i denne sammenhengen.

Det sagt, i en ideel verden osv.. ville jeg hatt denne bilen som plan B, men er det meste annet riktig, og lokasjonen til skaden ikke er kritisk, ville jeg sagt ja, kjør på.

Lykke til med 7’er jakt, ville hatt LCI i bakhodet selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...