Gå til innhold

Mystisk hull etter skift av toppakning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skiftet toppakning på min e92 320D 2008 modell, motoren er en m47 og akkurat i det jeg strammet siste bolt merket jeg et mistenkelig hull, jeg lurer på om det er toppen som har blitt montert skjevt på og en kjølekapasitet er havnet utenfor, dette gir ikke så mening i hodet mitt siden alle boltene passer så den kan vell umulig stå så skjevt, vist noen kan forklare meg hvorfor dette hullet er der/funskjonen til den så hadde det hjulpet utrolig mye

IMG_5271.jpeg

Skrevet (endret)
6 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Hvilket hull sikkert du til for å vær eksakt?

Er dette hullet jeg lurer på, det som er på blokken

IMG_5275.jpeg

Endret av Brage_
Skrevet (endret)

Hvis ikke det var der før du demonterte toppen, så er toppen plassert feil på ett vis. Motoren er ikke tett nå. Ta av toppen og prøv på nytt. 

Du skal ha to slike styrepins som sikrer at toppen plasseres korrekt

11 12 100 Removing and installing cylinder head (N47D20 K/U/O/T 1)

Endret av Slavearbeider'n
Skrevet (endret)
23 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Hvis ikke det var der før du demonterte toppen, så er toppen plassert feil på ett vis. Motoren er ikke tett nå. Ta av toppen og prøv på nytt. 

Du skal ha to slike styrepins som sikrer at toppen plasseres korrekt

11 12 100 Removing and installing cylinder head (N47D20 K/U/O/T 1)

Di var der, husker ikke om det hullet var der eller ikke, vurderer og demontere igjen for og sjekke at alt ble montert som det skal, kjipt og montere alt sammen kun for og demontere igjen, vet jeg må bruke nye Toppbolter men trenger jeg ny toppakning også? Har ikke startet motoren, kun strammet toppboltene

Endret av Brage_
Skrevet
29 minutter siden, Brage_ skrev:

Di var der, husker ikke om det hullet var der eller ikke, vurderer og demontere igjen for og sjekke at alt ble montert som det skal, kjipt og montere alt sammen kun for og demontere igjen, vet jeg må bruke nye Toppbolter men trenger jeg ny toppakning også? Har ikke startet motoren, kun strammet toppboltene

Toppakningen har jo blitt trykt sammen. Jeg ville bytta den. 

Skrevet

Ikke demonter noe enda da, Brage 😅

Kjapt søk fant dette, så det skal nok være slik 🤔 Ser jo tydelig hvor toppen ikke overlapper.

Toppboltene har jo ikke flere hull i blokka de kan gå i (som er med gjenger) så det er jo svært begrenset hvor mye feil den kan monteres.

Screenshot_20260522_172914_com.android.chrome_edit_2771433586773975.thumb.jpg.f1db5b2ae4491afa55f5a62c945119a8.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...