Heik80 Skrevet Torsdag kl. 16:18 Skrevet Torsdag kl. 16:18 Komt litt test videoer på YouTube. Spent på hva pris på den modellen bli og utstyrsnivå. Ron Jeremy, mslello og K.F reagerte på dette 3
Ron Jeremy Skrevet Torsdag kl. 19:20 Skrevet Torsdag kl. 19:20 Blir presentert om en uke ca, da får vi en del svar 🙃 Dette er en model som hvertfall er veldig allsidig mtp drivlinjer. fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2
Saltkjelen Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Det sies drøyt 600kg i forskjell mellom den letteste og tyngste X5en, så det skal bli spennende å se hva de offisielle tallene sier om en drøy uke. Legger man til grunn at bilen er marginalt større og tyngre enn dagens G05 X5 40i, så vil antakeligvis G65 X5 40 veie noe rundt 2,3 tonn. Det vil i så fall innebære at iX5 med det største batteriet fort veier 2,9 tonn. Man merker allerede relativt stor forskjell på en G05 X5 30d og G05 X5 45e med en vektdifferansen på 2-300kg, så det skal bli svært interessant å se hvordan BMW løser dette på G65. Ron Jeremy, Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Det som er litt interessant er jo at det sies denne skal komme som ren hydrogen bil også, i såfall første bilen på fire hjul som tilbyr alle fremdriftsmidler som brukes i dag. Diesel, bensin, ladbar hybrid, elektrisk og hydrogen skal være tilgjengelig i nye G65, den skal også komme med både rekkesekser og V8. Men som eier av dagens G05 X5 så er jeg veldig usikker på om dette er noen bil jeg er villig til å bytte til når den tid kommer. Jeg er som kjent ekstremt lite fan av Neue klasse design filosofien, og jeg synes BMW har gjort interiøret mindre premium og mer minimalistisk med Panoramic View. Jeg hater minimalisme i biler... Det at todelt bakluke også forsvinner er en nedgradering fra dagens modell. Når det gjelder iX5 utgaven så synes jeg den er ett tegn på hvor galt det bærer avgårde i rekkevidde kappløpet. Det ryktes jo om rundt 1000 km rekkevidde og ett batteri på 141 kWh, noe som vil gjør at bilens vekt drar deg mot 2,9 tonn. Er vi ikke kommet lenger enn at vi kan utvikle mer effektive batterier som gjør at vekten går ned? Vi har blitt tytet ørene fulle fra elbil-evangelister i åresvis nå om at mer effektive batterier kommer som vil gi lavere vekt og bedre rekkevidde. Ser ikke akkurat sånn ut når man må gjøre bil så tung at den veier tett på 3 tonn for å kunne komme nogen lunde i nærheten av samme rekkevidde som en god gammeldags dieselbil. Hvor blir det av disse faststoff batteriene alle fabler om?
Marius2002 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Det er nok enda 4-5 år til faststoffbatteriene kommer i produksjonsbiler om vi skal tro BMWBlog. På denne tiden i fjor utstyrte BMW en i7 med dette for test og i høst hoppet Samsung på lasset sammen med BMW og Solid Power. G05 X5 er idag en skikkelig bra bil som holder seg godt lenge. Ser ingen grunn til å bytte pdd. Ron Jeremy reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå