Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er 330e’n solgt, og jeg er endelig på jakt etter drømmebilen: F11 550i LCI (N63TU). Mens min egen bil har vært til salgs har jeg rukket å gå glipp av to gode kandidater, en litt dyr 2014‑modell i Tyskland med 43k km til €37k, og en 2014‑modell i Sverige med 120k km som ble snappet opp over bare en natt for 249k SEK. Virker som flere enn meg har begynt å se hvor mye bil man faktisk får for pengene i disse.

Jeg er derfor ute etter litt veiledning, tips eller kontakter som kan hjelpe med å finne et bra eksemplar, eventuelt importere riktig bil. 330e’n ble solgt via AC Schnitzer Norge, og de gjorde en god jobb. Spurte dem om de kunne hjelpe med å finne en 550i også, men det er ikke noe de driver med. Leif Magnus anbefalte meg å ta kontakt med Naveed Sultan hos Style Auto AS i Vestby, som visstnok har gode anmeldelser. Noen her som har erfaring med Style Auto? 

Selv om jeg ikke har funnet noen bil kandidat enda, så har jeg søkt om lån på 500k totalt fra amcar, hvor 220k fra bilsalget på 330e’n brukes som egenkapital. Blir spennende å høre hva de sier imorra. Jeg hadde importert bil selv hvis jeg hadde alle pengene, og ikke trengte lån. Men ingen banker utbetaler til EU land, så jeg må kjøpe fra norsk forhandler.

Har gjort litt research selv på både bilene og importprosessen. MVA (25 %) kommer på grensa, og engangsavgiften ser ut til å lande rundt 60k med nesten 90 % bruksfradrag. Jeg er fast bestemt på at det må være N63TU, ikke pre‑LCI N63. Uansett hvilken bil det blir, kommer jeg nok også til å ville ha nye dyser (som av hva jeg har sett er en svakhet på N63TU) og nye belger bak (som vel er en generell svakhet på F11). Kilometergrensen min er maks 120k, siden jeg vil beholde IF motor/gir‑forsikringen.

Har noen her noen tanker? 

IMG_3975.png

IMG_3976.png

Skrevet

Spennende! F11 550i er kule saker, og N63 låter helt fantastisk. :) 

Her er en fin oversikt over N63 og de forskjellige TUene. Det viktigste her må være å sikre seg en TU, som et minimum. N63 uten TU hadde jeg nok ikke satset på, selv om flere (blant annet @Reef89) har problemfrie hold. Han kan sikkert supplere litt om hvilke opplevelser han har hatt med N63 uten TU.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...