Gå til innhold

StigJ

Medlem
  • Innholdsteller

    10047
  • Ble med

  • Dager vunnet

    110

Alt skrevet av StigJ

  1. I dag kunne jeg ikke høre noe utenom den vanlige ved oppstart av kald motor. Er faktisk ganske flaut at BMW kan levere fra seg biler som høres slik ut. Skal legge dette frem samtidig som jeg tar service nå om ikke lenge. Så får vi se hva de sier. Vet jo heller ikke hvordan den har blitt behandlet de 28k første kilometerene en gikk som leiebil hos Bavaria.
  2. Noen andre som har erfaring med raslelyd i N13 ved lett pådrag? Føler det har blitt litt verre enn første gang jeg hørte det. Rasler og sviver jo uansett som en bøtte dritt når den er kald, men sånn har den alltid vært og skal visst være sånn.... Men dette er da ved driftstemperatur. Da sviver den fint uten ulyder på tomgang, men rasler ved pådrag. @Runey du har vel samme motor, hørte du noe utenom det vanlige før den stod i syv steiner? Får skrive det på klagelista mi til jeg skal inn på service med den. ..
  3. Ingen problem. Du får bytte den i en coupe så slipper du å tenke på slikt senere
  4. http://z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=7782
  5. Søk litt her inne. http://z4-forum.com/forum/ Vet det er flere tråder som omhandler tett drenering. Sett en del diskusjon om dette og resultat i defekt motor til kalesje.
  6. Enig med @Freakshow Alpinaen var meget pen. Flotte de nye hjulene også.
  7. Rett og slett rålekkert! Da disse hjulene ble lansert syntes jeg de var bikkjestygge. Men nå for tiden tar jeg meg selv i å synes de faktisk er litt tøffe. Men personlig hadde jeg valgt 18" standardfelgene Hadde gjort seg som garasjepynt. Liker at du har bestilt bilen uten noen form for toning av ruter. Interiøret fortjener å bli vist
  8. Kult når airbagen smeller og man må resten av livet gå med et speilvendt M-arr i panna....
  9. Ikke noe wow fra min side heller.
  10. Gratulerer så mye Frode. Må være en opplevelse å få kunne hente bil der nede, og ikke minst DEN bilen
  11. Rett og slett griselekkert konsept. Interiøret var jo helt genialt med det todelte. Krysser fingrene for at dette blir en realitet selv om jeg har mine tvil.
  12. Hvilke dekk gikk du for?
  13. Helt rått! Klødde meg litt i hodet med en gang før jeg fikk tråden i hvorfor dette ble gjort. Har hatt litt lyst til å lette på paneler selv på Z4en for å se under, men er så redd for at ting ikke skal komme skikkelig på plass igjen og begynne å henge og blø rundt om.
  14. Ser det ligger kvittering for service baki der. Hvor mye ligger det på for en slik vogn for tiden?
  15. Var jo i grunnen ganske tøff https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101693006
  16. Hehe Ikke så lett å følge med @danskiii Av det jeg kan skyte inn selv om jeg har forrige modell så er det at N52 motoren skal være av den bedre sorten. Ta en titt innom http://z4-forum.com/forum/ og http://e89.zpost.com/forums/index.php så finner du nok masse her. Ikke de to delene av forumene jeg frekventerer så veldig mye akkurat.
  17. Du vet, its all in the details Ikke helt våken i dag ser jeg. For de to originale sømmene skal jo til hver side bakover som de er nå. Så da må sømmene på M-stripene sys om. Men forsåvidt en måte å se på det ja Jeg gjorde det "enkelt" og kjøpte ferdig sydde pølser på Ebay og trakk om selv.
  18. Fine detaljer. Men kan du få snudd pungen til giren. Den står feil vei mtp. stripene
  19. Gratulerer med snart ny bil .) Må være en herlig følelse å kunne gå å spekke og velge ut akkurat slik man vil ha bilen. Googlet lakkfargen jeg også, og må si den var enda penere enn på konfiguratoren. Kan vel plassere denne som en mellomting av Valencia orange og Sakhir orange. Men må innrømme at komboen du har valgt vekker bittelitt skepsis hos meg. Men det gjenstår jo å se da. Kan bli meget bra også for alt jeg vet Uansett kjekt å se folk velge biler med farge både innvendig og utvendig
  20. En bekjent av meg importerte en Z4 fra USA og hadde enormt mye styr pga sidemarkeringslys som var innebygget i hovedlyktene. Nappet han ut pærene kom det feilmelding opp, nye Euro-lykter kostet over 10k pr. side, så det ble alufolie rundt pærene for å få den godkjent og skiltet.
  21. https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313.TR12.TRC2.A0.H0.XBMW+1+series+front+splitters.TRS0&_nkw=BMW+1+series+front+splitters&_sacat=0
  22. Kjekt at det ikke bare er bil som er interessant for folk her inne Kan gjerne oppdatere innimellom om folk er nysgjerrige. Regner med det er mest spennende med slike garasjeoppdateringer. Men det kan vi ta om noen år Hagen er helt super. Litt mye å henge fingrene i, så her skal jeg forenkle litt i løpet av neste år regner jeg med. Drivhus med druer, druer ute, eple- og plommetre, bærbusker og sykt mye annet av busker og vekster. Ja det glemte jeg. Jeg har jo kjerring i heimen allerede. El-sauen Gerda holder styr på plenen. Sinnsykt kult med druer da. Men tror ikke det er særlig søte og spiselige druer. Mener de nok er bedre til å sette litt vin på. Har absolutt ingen planer om det da. Men gøy å følge med på utviklingen. Men drivhuset blir nok fjernet til fordel for en bod som skal huse litt diverse. Er jo kjekt å se hvordan det kommer seg dag etter dag. Akkurat sparkling og pussing er ikke så kjekt men når malingspannet sprettes øker spenningen Planen etterhvert er å rive glasstueutbygget oppe og bygge ut stuen med et saftig vindu eller to i fronten. Da skal også taket tas. Så her må jeg klekke ut noe som kan gjøre utseende til mer moderne. Kledningen skal byttes til liggende og kanskje med spor for et mer moderne preg. Så har jeg nettopp fått det for meg å bygge inn og integrere takrennene i utstikket. Rekkverk på terrasse blir kanskje byttet ut med glass.
×
×
  • Opprett ny...