Gå til innhold

Ron Jeremy

Medlem
  • Innholdsteller

    4724
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    19

Ron Jeremy vant dagen sist April 11 2024

Ron Jeremy hadde mest likt innhold!

Om Ron Jeremy

  • Bursdag 06/11/1974

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Porsgrunn, Telemark
  • Interesser:
    BMW, teknikk, historie, sport og familien :-)
  • Kjøretøy
    21’ G08

Nylige profilbesøk

10367 profilvisninger
  1. Har fått en sigepunktering på høyre side bak som har jeg måttet adressere, ifbm en Lofotentur om snaue 2 uker. Bilsjappe nr 1 (type Polakk i et telt) sier «nei, her er det ingen punktering», fyller på luft og kaster noen skummelt utseendet Polske karameller etter meg, de smakte som et gammelt dekk… Bilsjappe nr 2, (JD&F, kanonbutikk) finner hele 12-13 hull…?! Så de forteller ganske enkelt at de kan lappe dekk med inntil 3 hull, men er det verre (flere hull) enn det… da må dekket skrotes. Som sagt så gjort, nytt dekk bestilles.. men 12-13 hull…??? Jon trodde jeg hadde stukket fra politiet og kjørt over en spikermatte, så ille var det tilsynelatende, merkelig! Andre som har opplevd slikt?!
  2. Kvalitet er en gjennomgående problem fra Tyskerne om dagen. Se bare på siste A6, tidligere var denne produsenten klasseledende i generasjoner vedr interiør kvalitet, her er det også synkende kvalitet…
  3. De drar på, hele 70 biler skal lages. Dessverre støves de vel ned hos samlere stort sett, blir vel ikke mye å se langs veiene, synd!
  4. Trodde det var større endringer i rekkevidde kanskje? hvertfall slik i5 nyter godt av på sin siste HW update. Så i4 M50 syns jeg fremdeles holder bra stand vs i4 M60.
  5. Stemmer det, sees jo uansett om 3-4 dager. Men er jo en 8 serie under panseret, men i fjongere klær
  6. Veldig gøy, men dessverre dyrt. Og er ikke disse også kjipe og billige innvendig som 5’er det? G01 var en kanonbil, så blir spennende å se hvordan den nye generasjon vil bli.
  7. Høyre er svært lik AP på vesentlige punkter, anti amerikansk har de også blitt. Så hvor mye mindre ille - det ville blitt med en slik konstellasjon er usikkert. Folk i Norge og ellers i EU ønsker en ny politisk retning, men det er lite å hente i form av politiske partier og folk. OBM er jo også ute politikken snart, en av få ærlige politikere som er realistisk. Så Pr i dag så vil høstens valg bli mer av det samme med kun små justeringer, trist!
  8. Stas å «få» en ny i4 på forumet også, så er det alltid godt å få kjentfolk tilbake. Velkommen tilbake til deg og den nye BMW’en din. Planene høres fornuftige ut, det blir spennende og følge med videre. Gøy å høre at en elektrisk bil både kan være fornuftig og levere når man er bortskjemt med grom fossil motorikk fra tidligere.
  9. Var jeg på jakt etter en E31, var tilstanden til objektet mitt klart viktigste parameter, det og historikk. E31 var så langt forut for sin tid på 90’ tallet - det er fremdeles en avansert model som kan gi mye hodepine og bry. Så det å kunne ha en fullt fungerende bil som dette på veien og som kan nytes, er et lite privilegium i seg selv. lykke til med salget, virker til å ha hatt et utmerket hjem.
  10. Syns det er interessant at det er svært liten prisforskjell mellom iX45 og iX60 i Norge. Så enten er innstegsmodellen oppjustert eller iX60 blitt «massert» litt. I USA er prisen mer «naturlig», og det skiller vel ca 10%. Tror man kan få en bra pris på disse typ, 2026-2027. Eneste som drar den ned, etter mitt syn - er 400v plattformen som gjør lading noe treg. Ellers er det mye å like, en bra bil har blitt betydelig bedre. Ikke ofte en LCI har fått bedre seter for eksempel.
  11. Man får da 3 stk i4 M50 for en stk P… det er den vel ikke helt verdt i mine øyne. Syns de begynner å se litt datert ut, for ikke å snakke om verditapet. Teknisk er det vel heller ikke store «forspranget» å snakke om heller..
  12. F31 er et flott skue, med rett farge og litt motor blir totalen kanon! Så at disse blir tatt godt vare på er toppen! 🐣
  13. E9* er utvilsomt fine biler. Kjøpte en spill ny E90 318i i Le Mans blå farge for nøyaktig 20 år siden. Med M sport og manuelt var det en flott bil. Jeg ville egentlig ha diesel husker jeg selv om jeg endte opp med bensin, så minnet lyden nesten om en diesel. Veldig fleksibel og fin og kjøre, men ikke voldsomt kultivert eller ressurssterk selvsagt. Men støysvak, moderne og stilig. Jeg hadde ikke navi pukkelen og entre opp med disse idiotiske tom ton løsningene med ledning utover. Men den dag i dag syns jeg E9* uten navi ser langt mer tiltalende ut innvendig enn med navi, minner meg ørlite om E30 interiøret av en grunn..? Uansett, dette er siste 3 serie med klasseledende styring (hydraulisk) og selvpustende sekser, moderne nok og fin nok, selvom jeg aldri har likt bilen spesielt godt bakfra. Er noe med baklyktene som er så kjedelig og intetsigende, husker jeg fikk «blackline» baklykter montert før overtakelse, som hjalp noe. Det som er synd med E9* generasjonen er at bensin og diesel 4’erne var elendige, 320is var en vits også. Noe som gjorde I6 motorene (ennå mer) attraktive og kunstig høyt priset. Men E90 står definitivt sterkt pr man bedømmer 5 tiår med 3 serien.
  14. Knekte fjører er en klassisk BMW problemstilling og en gjenganger på flere modeller. Byttet på flere av mine biler også opp gjennom. Men da igjen, luft er ikke mer driftssikkert og det er også dyrere å fikse når ting evt skjer
  15. Ja, spennende tider. Stadig flere kollegaer som kommer fra BMW, Audi, MB og Volvo - flere av disse kjører nå i disse dager f.eks Xpeng G9. For min del, så tenker jeg at MG og andre billige (små) elbiler fra Kina er der hvor Europeiske bilprodusenter (vedr elbiler) kjenner på den tøffeste konkurransen. Se bare på VAG sin iD1 som skal lanseres i 2027 med 20 mils rekkevidde og som skal koste fra ca 200k. Slike kinesiske biler (dongfeng, ja navnet er en vits) er her allerede. For ikke å dra frem alle kommentarene vedr kostnadskutt på Tyske biler, der hvor Kinesiske biler går inn med omfattende utstyr og er gjennomsponset ut fra en langsiktig villet politikk. Japsene klarte å knekke koden i Europa, Sør Korea har klart det samme. Amerikanske (Ford) løsninger består nå av og kjøpe halvveis tygde VW elbil plattformer for så å bruke premiumbrandede navn å selge disse med 6 sifret tap på hver bil (Mustang) Uansett drivlinje må produsentene tjene penger! Hvor mange prosenter Kineserne klarer å karre til seg gjenstår å se. Men der et marked forsøker å ta snarveier og kutte kostnader, vil det bli vanskelig å holde markedsandeler. Det klages mye på BMW om dagen, mye av kritikken er på sin plass. Men det er andre Tyske merker som dessverre sliter mer, Audi, VAG, Porsche og MB skal alle kutte et betydelig antall stillinger og legge ned fabrikker. Men elbil og batteri produksjonen er Kineserne sitt hegemoni, Northvolt og andre legges ned, spennende å se på «eventyret» i Arendal… De som kontrollerer energien og utviklingen/industrialiseringen innen elbil er ikke Europa, så sliter med å se hvordan dette skal løses i nærmeste fremtid. Så dessverre tror jeg Kineserne vil øke i volum fremover. Har egentlig en del tro på Volvo, de står i en spennende spagat, med Geely, Polestar, Volvo og Zeeker. Se bare hvor flotte Volvo lokalene deres blir nå.
×
×
  • Opprett ny...