Gå til innhold

Ron Jeremy

Medlem
  • Innholdsteller

    4770
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    19

Ron Jeremy vant dagen sist April 11 2024

Ron Jeremy hadde mest likt innhold!

Om Ron Jeremy

  • Bursdag 06/11/1974

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Porsgrunn, Telemark
  • Interesser:
    BMW, teknikk, historie, sport og familien :-)
  • Kjøretøy
    21’ G08

Nylige profilbesøk

10784 profilvisninger
  1. Nydelig E39, perfekt farge og felger! Fantastisk kombo med garasjen som er på vei opp. Tidlig julegave
  2. Det ryktes om nettopp dette ja, tutti frutti ass, det må bli kaos og dyrt for alle. Spesielt for bilister. Så det skal lønne seg med elbil, men det blir dyrere, ergo må fossil bli ennå dyrere, hvordan de gjør det, vi får svaret imorgen. Men de må jo ha flertall, det kan jo ta sin tid med den bulkegjengen de skal forhandle med… Trist
  3. Ting dukker opp når man minst venter det. Høres ut som du kom ut på rett side etter en strabasiøs reise og med refleksjoner unnagjort… på’an igjen. ingenting er viktigere enn helsa Lasse, så masse god bedring! Hva slags ambisjoner er det som ligger å koker nå da?! Er det nye prosjekter eller er de nåværende blitt mer hårete og spektakulære?
  4. @mslello Hyggelig å høre at nye iX3 ikke var avskrekkende. Standard setene er hvertfall bedre enn hva som var i preface iX. Men mange ulike oppfatninger om mangt. Hva er dine betraktninger, negativt som positivt, nå etter å ha sett den? Det gir jo betydelig mer substans enn å se den kun på bilder.
  5. Ix40 er komfortmesteren, svært stille og MYE bedre å kjøre enn vår iX1. Den er slitsom å kjøre aktivt. Det er helt greit i hverdagen og den gjør jobben, men sporty sett opp mot iX3 eller iX er det langt ifra.
  6. Kunne jo vurdert en sommerbil eventuelt, en Z4 f.eks? Eller hva med en hyggelig motorisert E46/E90? Disse bør holde seg godt i pris om den får pleie og stell. BMW med S motor er aldri feil, du får jo dette til summen du nevner, men ville kanskje behold en ok (50-100k) sum til kos, vedlikehold og utbedring i fremtiden. kanskje er veien å gå, å prøve bilene det står mellom og så bli litt klokere? Her inne kan det komme mange bra råd, men alle har sine preferanser og ideer. Lykke til!
  7. Nei, ikke bestilt, fikk mulighet til å bestille tidlig, å kunne (angivelig) få den tidlig Q2, men nå er det vel Q3 som gjelder?Demobiler skal komme Mars. Men syns det var lite kunnskap blant selgere og en del mangel på info og utstyr. Jeg liker også å se og sette meg godt inn i et produkt til en slik sum, dessuten deilig å nerde litt. Så får vurdere situasjonen, moms og pris og utstyr, tar en endelig avgjørelse mot slutten av året. Skinn blir stadig vanskeligere, hørte flere på presentasjon nevne det samme.
  8. Ja, jeg har kjørt iX1 i halvannet år, og har brukt idrivehjulet i omtrent 2 tiår på ulike BMW’er tidligere. Men etter å kjørt iX1 med iDrive 9 et par uker, har jeg siden ikke savnet dette. At enkelte likevel, føles som om iDrive hjulet er et lem, dem om det. Endring kommer, og de kommer tettere og oftere fremover - tilpass og vinn, eller la vær. Tapet av iDrive hjulet vel… dette er overkommelig for de fleste. Spesielt siden iDrive X skjermen er litt vinklet mot sjåføren og er så nærme som i nye iX3. Da anser jeg terskelen som ennå mindre enn det var for min del, å komme fra den originale iX3 med iDrive 7 med idrivehjulet, til iDrive 9 i iX1 uten iDrive hjulet. @papertiger Kvaliteten og gjennomføringen av nye iX3 er på et helt annet nivå enn iX1. Man ser og føler at dette er BMW sitt største investering, både prestisjemessig, teknisk og visuelt. IX1 er yesterdays news - også når den kom. Omtrent som Toro saus, folkelig og nogenlunde advekat uten å imponere, som G60 er det. Mtp Kvalitet, finish og overflate så er iX3 over iX1, men igjen, iX og G05 er og skal være bedre.
  9. Ja, en liten halvtime med nye BMW IX3 er ikke mye, men fikk fisket litt før audiensen også. Det er denne modellen i Sølv som sendes rundt på «Norgesturné». Svenskene fikk den blå selvsagt. 🤣 Nåvel, dette er en tidlig model og hadde dermed ikke 3D head up displayet. Men ellers var den riktig satt opp med 22», panorama, M sportm og mye annet. Bilen har mye mer tilstedeværelse enn på bilder, også i denne relativt anonyme fargen i sølv. Nå er lyssettingen ganske hissig her, usikker på hvor bra en iPhone 16 pro klarer å gjengi farge og bilen? Plassen innvendig er bedre enn i gamle iX3, føles mer luftig enn G05, bakseteplassen er nok også tilsvarende denne. Særdeles responsive iDrive X, kvantesprang fra iDrive 8.5/9, føles umiddelbart mer intuitivt og mer ryddig. Rattet var bedre enn fryktet, men ville nok valgt M sport rattet selv. Føles lite og sporty og hendene fant plassen sin lettere enn på preface iX. Setene var noe flate og korte, ikke like ille som preface iX, men den fortjener M sport setene. Baksetene var gode og sitte i, og her er det luftig og bra, omtrent på nivå med baksetene i IX, dog ikke like generøs plass. Kvaliteten er ikke på iX eller X5 nivå, det skal det vel strengt tatt heller ikke være. Men interiør kvaliteten er bedre enn i G60. Vil trekke frem åpning og lukking av dører som et gledelig overraskelse faktisk. Man føler det er en mer gjennomarbeidet produkt enn de siste par ventepølsene fra BMW. F.eks er det kjipe nedre delen av dørene her mindre ille en tidligere. Plasten er en anelse mer «plush», uten at BMW er «i mål» Og soft touch materialene er hakket bedre, er i tenkeboksen med det fabrikkerte stoffet midt i, med shy tech lys som bakgrunn. Det gav bra effekt og visuelt er det tiltalende og diskret på en god måte, her er det mange muligheter. Bagasjerommet er større enn tidligere, frunken var grei også. Den er ikke typisk fossil SUV som en G01 eller G05, den er lavere og man setter seg ikke opp i den. Ganske lik høyde som iX1 vil jeg si. Bilen ble godt mottatt av de jeg snakket med og presentasjonen var både ryddig og bra. Når jeg drodler litt med bilen og tankene etterpå er det mye positivt å hente. Det er enkelt å se og høre negative utsagn og det er ikke til å unngå. Noe er berettiget, noe er et skritt opp og frem, den er ikke for alle - slik skal det være. Selv liker jeg bilens kombinasjon av teknikk og moderne estetikk. Den føles fresh ut, uten å være glorete/horete (hyperscreen…), teknisk er den et solid skritt frem fra de sedvanlige 50-60 mils rekkevidde og 200 kW ladehastighet. Syns det er litt kaotisk mtp V2L og disse mulighetene, setene er det litt styr med, så er jeg usikker på om panoramic vision er «noe» wow, visuelt ja, i bruk tja?! Tilgang på fargene og aktive seter foran og med varme i bakseter er også kinkig. Så må litt i tenkeboksen, MVA og tutti frutti gjengen til Støren lurer også i bakgrunnen.
  10. Korrekt, jeg har time dagen før Lasse. Mulig å se den 02-04.10 i Oslo. Men det ble raskt fylt opp, mener Torsdagen forsvant meget raskt.
  11. Fantastisk E70 det der 😍
  12. Syns vi kanskje skal la flere detaljer, eller aller helst, neste X5 bli presentert først. Før den får hel slakt. Om det bli delt bakluke eller ei og evt hva slags dørløsning det blir - det er kanskje litt tidlig å spekulere i? Det som sies er at den ska være mer up scale, mao mer premium enn tidligere, nærmere en 7 serie og X7, med automatisk stenging av dører osv. Nye iX3 har fått bemerkninger ang bedre materialvalg enn tidligere, la oss håpe at nye X5 også kan nyte godt av denne «trenden».
  13. Ikke sjelden pga taxi kjøring kanskje? Men utvilsomt, gamle biler - gjerne MB med diesel, er en utrolig seig og driftsikkerhet oppskrift.
×
×
  • Opprett ny...