-
Innholdsteller
4741 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
19
Ron Jeremy vant dagen sist April 11 2024
Ron Jeremy hadde mest likt innhold!
Om Ron Jeremy
- Bursdag 06/11/1974
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Porsgrunn, Telemark
-
Interesser:
BMW, teknikk, historie, sport og familien :-)
-
Kjøretøy
21’ G08
Ron Jeremy's Achievements
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: I3 feilkoder 22280F, 222814, 21F0E3, 21F0E4 - kjente feil?
-
E.C. reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Porsche og kvalitet, kjenner jeg blir svett ved tanken. Kan jo være at du har vært uheldig, men at første motoren blåser etter kun 20K, deretter ryker motor nr 2, etter 40K igjen.. En GT3 skal jo være bygget for å bli kjørt og tåle juling, kjedelig - med det er bra du har forsikringene i orden.
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: E46 m3 sedan?
-
hennum reagerte på et innlegg i et emne: Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: E46 m3 sedan?
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: E46 m3 sedan?
-
///FredriK.S reagerte på et innlegg i et emne: E46 m3 sedan?
-
Husker med E36 M3, så var det mange som dro frem fordeler sedanen hadde fremfor coupe’n. Vindstøy (fravær av rammeløse vinduer) var en av dem. Så virker denne sedanen gjennomarbeidet og grom. Hadde vært fint med interiørbilder også.. jeg tror sedanen kan være den bedre og mer interessante bilen, men verdimessig er jeg usikker.
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: E46 m3 sedan?
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
-
mslello reagerte på et innlegg i et emne: Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
-
BMW er BMW - håper jeg!? Man ønsker vel at BMW gjør det bra og er teknisk i forkant, det være seg innen MC eller ulike drivlinjer på bilfronten? Jeg syns det er rart at man har behov for å fornedre enkelte modeller eller drivlinjer som subjektivt, ikke ligger nærmest sitt eget interressefelt. NK er BMW sin største satsing noensinne, lykkes den ikke, vel - da går det ut over hele BMW, ikke bare idiotende som ønsker/kjøper elbil. Løft blikket litt og velg selvsagt det en selv ønsker og har behov for. Men ser man ikke at NK har bra prestanda - på papiret, så les deg opp. Jo flere detaljer som lekkes, jo mer blir NK en benchmark, det er sjelden en negativ ting! Hvor bra HOJ blir, vel - la oss vente å se. Det er store forskjeller blant elbiler, bl.a er iX betydelig bedre å kjøre enn vår iX1. Også drivlinjen føles mer smidig og mindre «rykkete», så elbil er ikke nødvendigvis en elbil. Men nå er det nært lansering, endelig får vi en helstøpt BMW elbil bygget fra grunnen av, den eneste vi har hatt tidligere er i3. Når får vi endelig noe som ser ut som et helhjertet forsøk på å lage den beste elbilen med nåværende teknologi, så får vi se hva slags mottakelse den får og hvordan den oppleves. Ser man på i4 og iX hvor bra disse kjører, så bør en iX3 ligge på en høyere nivå, tiden vil vise.
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
-
mslello reagerte på et innlegg i et emne: Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
-
papertiger reagerte på et innlegg i et emne: Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
-
Veldig mye fra NK er helt der fremme. Ladehastighet, rekkevidde og generell teknikk og forbruk. Men det er absolutt et stort minus at man ikke kan velge å ha et naturmateriale som skinn faktisk er, å heller bli tvunget til å måtte velge mellom resirkulerte fiskegarn, ull, evt annet kunststoff. Man kan gjøre som i dag, kjøre merinoskinn til en relativ grei sum kr, men da har man valget. Blir spennnede å se hva Porsche og andre premium leverandører gjør her?! En mnd frem så er iX3 lansert, spennende tider!
-
Tenker likt som deg. Har et fond med navn Z.. men E46 er mye bil for pengene. E46 M3 er vel på mange måter peak M fra den gyldne generasjonen, så prisene på fine eksemplarer vil nok holde seg bra.
-
Hvorfor er Mercedes så mye billigere enn BMW?
emne svarte i Ron Jeremy sin Ove67 i Annet BMW og motorprat
Det som ikke blir nevnt her er avgiftsnivået på hybrider. Slik at oppsummeringen du bruker her er feil Fredrik90, noe som overrasker meg siden du jo jobber i bransjen. Men det passer kanskje ikke narrativet? 530e var den nye 520d, men avgiftene nå kontra for bare et par år siden har endret seg betydelig. Det er dette som er hovedgrunnen til at brukte hybrider har steget i pris, for nybiler hybrider koster nå betydelig mer. En G05 45e kostet ca 1-1.1 ny, nå må man nesten ut med 2 store, galskap. De triste Mitsuene som florerte for 4-5 år siden koster nå nye 1 mill, hysterisk! Er ikke lenge siden brukt G05 45e var nede i ca 500.000.- og fulgte nøyaktig den samme prisbanen som sin dårligere forgjenger. Men så ble avgiftene justert og de som før lå til 550, ligger nå 100-150k dyrere, bra for bl.a deg. Og la oss ta en annet faktafeil, her er antall deler på e-tron og sin fossile fetter: Audi e-tron samlebånd timer: 11 timer Deler: 2500 Bevegelige deler: 70-90 Energieffektivitet: 94% Audi Q7 samlebånd timer: 33 timer Deler: over 20.000 Bevegelige deler: 2500 Energieffektivitet 18-25% Hvem koster mest å drifte?? Enhver som sier fossilbil er like dyr/billig å drifte som elektrisk drivlinje, mangler kredibilitet evt gangsyn til å uttale seg, eller er det kanskje varmen? -
Hvorfor er Mercedes så mye billigere enn BMW?
emne svarte i Ron Jeremy sin Ove67 i Annet BMW og motorprat
Mercedes sliter voldsomt med elbilsalget, spesielt EQS var særdeles tungsolgt. Det gjenspeiler bruktbil prisene. Nettopp EQS skulle være en teknologisk tour de force med sin hyperskjerm, men det har ikke vært noe i nærheten av en suksess. BMW selger mer elbil en Audi og MB selger til sammen. Så elbil er det mange som ikke har mestret, se bare på Ford, tapt 18 milliarder hittil og dette er på VAG sin ID plattformer, galskap! Hvis du kommer fra forrige generasjon 7’er og har lyst på en oppgradering, er det vanskelig å gå ned til en i5. Men når konverterer du? Det er mye spennende som kommer snart, nye iX5 på Clar plattformen med gen6 (Neue klasse) elektrisk drivlinje bl.a. -
Nydelig bil og tett opp mot idealet av hva en sommerbil kan være. Men mangel av skinn i cab… nesten like ille som diesel i en cabriolet .. Ellers er jo Imola alltid rett, E46 cabrio er et smykke!
-
Vil du ha en spartansk bil som du sier og 5 serie blir for dyr. Ville jeg vel ikke kikket så mye på en 7 serie..? 3/4 serien med F3* chassi med anstendig specs og drivlinjen er jo en glimrende løsning i så måte. En GC evt en F31 touring, 16’ og nyere ville jeg kikket på, da får du fremdeles en moderne (nok bil) med kjøreglede, lekkert utseendet (subjektivt dog) og en bil som kan gjøre «alt».
-
En lettelse å se, og mitt største ankerpunkt mtp pre lci Ix, setene.
-
Nå skal jo EU dra på seg mer gjeld enn Trump sitt USA, pga forsvar og NATO sin 3.5 (5)%. Så miljøet må jo vike på et tidspunkt. Fortsetter de med det grønne fokuset, så vil veksten stagnere ytterligere og gjeldsbyrden kvele det meste. Tiden for dyr symbolpolitikk bør være moden for revurdering/skroting.
-
Min første tanke er, gjør det! Som du selv sier, spranget er for lite til å vurdere 340i😉 M3 touring vil nok holde seg godt i pris fremover også. Komforten kommer nok litt ann på preferanser og lokal vei/forhold, samt dekk og størrelse. Men alt kan ikke være plusser, ville gått for M touringen.
-
Var vanlig på 90 tallet dette, siden felger var dyre og stadig ble rappet, gikk man over til disse unike boltene hvor man måtte ha unike adapter. Men de ble etter hvert slitt og man fikk (hvertfall ikke jeg) noe optimalt grep, som gjorde de runde og dertil vanskelig å få av.
-
Ser særdeles ryddig ut dette her. Tørr jeg spørre hvor mye ca man må ut med for en slik bil i denne tilstanden? Bør bli en bra investering! lykke til👍🏻