-
Innholdsteller
4791 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
19
Ron Jeremy vant dagen sist April 11 2024
Ron Jeremy hadde mest likt innhold!
Om Ron Jeremy
- Bursdag 06/11/1974
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Porsgrunn, Telemark
-
Interesser:
BMW, teknikk, historie, sport og familien :-)
-
Kjøretøy
21’ G08
Nylige profilbesøk
11048 profilvisninger
Ron Jeremy's Achievements
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne:
Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne:
Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne:
Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
-
Har ingen tro på kunstig fremstilt drivstoff. Men at bensin og diesel kan selges og lages er en bra ting! Spent på hva dette vil se for de av produsentene som kun fokuserte på elbil. Bare litt nervøs hva klimahysteriet og hva politikerne gjør med dette? ICE kan jo prises totalt ut i verste fall, men foreløpig er dette bra at EU kan bruke hodet. Hvis de kan fire på kravene om utslippsfri bygging (kun ha utslippsfrie gravemaskiner osv) og andre urimelige og idiotiske tiltak så kan boligpris og andre fornuftige aspekter også vinne frem kanskje?
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne:
Hvordan skal man operere med en hybridbil i kulden?
-
Daniel. reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
Yngve har laget en del biler før og har vel også vært her inne med et prosjekt eller to. Så det navnet mtp ombygging tror jeg betyr + i boka.
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne:
Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne:
Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Werther reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne:
Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Fin historie! Spiller liksom ingen stor rolle om drømmen er verdt det eller andre grommere biler gir mer og kan potensielt ha en større pengeverdi. Er det en gammel Escort som har ligget å demret bak der for denne karen, er det gøy å få det realisert! Er fint å ha drømmer, ennå bedre å kunne realisere dem.
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
_hp4 reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
Gustav C. reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
FransEirik reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
Det er for mange bra biler som går ut av landet i disse dager. Så en av dere må ta ansvar her og ta noe lekkert inn til gamlelandet også. Blir noe fint under juletreet også, hard pakke er det beste 🎅🏻
-
interresant å se, den gyldne middelvei er kanskje iDrive 7, skjerm med et innslag av et gitt antall knapper og iDrive hjul? Selv har jeg ikke savnet det stort i iDrive 8.5/9, men syns den er tyngre og tregere enn tidigere systemer. At man kanskje kan få normale mekaniske dørhåndtak tilbake fra 27’, vitner om at galskap og dumskap kan begrenses.
-
Jeg vet hvem selger, salgssjef og eiere (brødre) er, styr unna! Er ekstremt mye grumsete bruktbil butikker rundt i Grenland i disse dager dessverre…
-
Utvilsomt er nye iX3 en bil som fortjener «Neue klasse» navnet, den later til å leve opp til hypen som BMW har pumpet opp. Virker som BMW også har kjent på alvorlig i Tysk bilindustri og hvor lista må ligge. Bra! For det er som nevnt over, mange lovord å høste fra utallige tester der ute nå, NDA ble frigitt fra og med i dag, så mye å lese og se om denne bilen nå. Også tallene er i kjent BMW stil, underkjent, slikt kan man like. 0-100 på 4.5 sekunder, ikke 4.9 som BMW sedvanlig sier, men det er andre tall og detaljer som er langt mer spennende. Som f.eks at BMW lar bilene kommunisere seg imellom, eksempelvis om enkelte ladere underpresterer ifht opplyst KW effekt. Slike ratinger og målinger vil hensyntaes og bilen vil innrette seg etter effekten som andre tilsvarende biler har opplevd under lading og kompensere for dette. Nå har jeg fulgt modellen tett og @Saltkjelen er inne på noe av det som gjør at jeg ikke har bestilt bilen ennå. tuttifrutti idiotene og pris er også en dealbreaker. For når man nærmer seg og kanskje overskrider 900k… da er vi i iX territorium og det er hakket for mye - i mine øyne for denne klassen. (Selvom enkelte modeller i denne klassen (XC60 bl.a) har kostet ennå mer) En annen issue er at dette er en ny model fra en ny fabrikk, så her er det mye som er nytt og som kan utløse trøbbel. Ser man hvor mye utstyr som kommer strødd utover 26’ OG, det faktum at dørhåndtakene som alle ska ha på elbiler i disse dager, disse uttrekkbare … Som jeg ikke fordrar, stiftet bekjentskap med de først på ipace i 2019, de har ikke vokst på meg, her foretrekker jeg iX sin løsning. Nok babbel… disse uttrekkbare dørhåndtakene, som andre detaljer (skjerm osv) har kommet som et resultat av at Kina foretrakk dem. Så har det vært noen ulykker hvor disse ikke har utløst… vips så er disse forbudt fra 27’. Kina vil ikke lenger ha dem, selvsagt skal ikke andre ha dem da heller, ironi! Så jeg håper at fra 2027, er disse uttrekkbare dørhåndtakene historie. Så, for å gjøre en lang historie kort, bilen er utvilsomt særdeles bra, kanskje bedre enn jeg turte å håpe på? Men for meg her og nå, det er for mye usikkerhet, for lite tilvalg/farger som ikke er tilgjengelig her og nå. Usikkerheten rundt pris, dørhåndtak osv… Jeg skal ha en julerunde med bilia, kanskje blir jeg klokere, men pr nå, ventepølsa (iX1) blir nok tygd på en stund til. Det viktigste er at første bilen fra Neue klasse er såvidt vellykket og bra. (Design er selvsagt subjektivt!) Men man kan ha høye forventninger fra andre kommende modeller også, som i3, iX4, X5 og iX1 (27’) 🎅🏻
-
Å sammenlikne det elektriske flaggskip (iX) med utgående teknikk, kontra flaggskipet i form av ny teknikk i en klasse under (iX3). Er en vanskelig paradegren. Moms endringen gjør at prisen på iX3 blir mindre fristende og gjør kanskje at man forventer mer. Så er det stor forskjell på å se på bilder og sitte i en bil og ta å føle på den, ikke minst hvordan den er spekket og satt opp. Så nye iX3 bør vel strengt tatt sammenliknes med G01/G08 og sine fossile søsken. Så kan iX sammenliknes mot kommende nye X5 eventuelt. Men de som forventer og ønsker en kvalitetsøkning fra BMW sine nye modeller, kan nok måtte være litt tålmodige - evt se hvordan BMW står mot andre Tyske konkurrenter.
-
Syns selv det er enkelte modeller som «Luxury» fungerer bra, man MÅ ikke ha M sport på ALT. En F10 er en 15 år gammel model, flott motor, fin specs, farger er riktige, hva er det å ikke like her 🎅🏻
-
Min BMW F31 328iXAT Luxury Line Imperialblau
emne svarte i Ron Jeremy sin Turbo-HF i Bilder og filmer / Show-off
Imperialblå F31 med litt melisdryss passer fint inn i juletiden. Kan lage juletrekule av dette bildet. 🎅🏻 -
Ja, dyretiden er definitivt ikke over. Det «grønne skiftet» betyr jo tydeligvis at vi skal rulles i olje og deretter i fjær alle som en, det skal svi, stadig mer! Favoritt offeret er stadig privatbilen men det går stadig til nye ytterligheter - nå er også kufis (metan) den nye store «fienden». Heldigvis ser løsningen (Bovaer) ut til å feile, godt er det! Det hele er trist, latterlig og fordummende, men dessverre sant og det ska tydeligvis bli verre, som Fredrik 90 nevner, skal elbil nå opp sekssifret i pris. Bensin og diesel skal bli langt dyrere, 1 kr dyrere pr år fremover. Så hva som svir minst fremover - er sannelig ikke lett å si. Selv har jeg avventet iX3 noe, skal innom å lodde stemningen (Bilia) før jul, men forsøker å se det store bildet, i fugleperspektiv. Sliter med å rettferdiggjøre «iX» pris på en mindre model som iX3 er. Det er jo en ny X5 på gang også. Den vil jo selvsagt koste ennå mer. Jeg aner virkelig ikke hva som venter rundt neste sving, men det virker som om bil bare blir mer komplekst og det blir litt som å velge mellom pest og kolera i disse dager. Det kan for meg bety en bil nr 2 (i3 Lci) isteden, for deretter senere kjøpe en brukt iX 50? Evt avvente nye iX1 som skal komme i 27’? 🤷
-
Halv mill for I4 bensin hybrid av forrige chassi, i mine ører virke det dyrt ifht hva ma «får». Syns LCI er en et must på disse nå, blir en del mer moderne med en gang. Men spørs hva man sammenlikner med. Er det et ønske om hybrid så er det kanskje ikke så gæli?
-
Sett en E46 med V8’er også, men det mener jeg var en cabrio. Ville vel heller gått for en original 330i selv, men ser ut som et bra bygg
-
Jeg er helt enig, mindre prestisje og effekt, men mindre potensielle problemer med I6 enn 8’ern. Men utvilsomt - dette er et fantastisk chassis, ville nok også gått for Coupe eller takløs versjon selv. Men denne bilen vil nok etterhvert gå ned som en av de bedre og mer vellykkede modellene fra BMW. Den er moderne nok, men innehar alle de klassiske BMW kvalitetene.
