Gå til innhold

nokiaas

Medlem
  • Innholdsteller

    336
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Arendal
  • Kjøretøy
    2023 i4 M50 Supercharged

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Det kommer opp en recall på VIN nr til denne bilen. Jeg fikk ikke opp noe på min. VIN fra finn annonsen: WBY31AW08RFR84207 https://www.bmw.co.uk/en/footer/quick-links/bmw-vehicle-recalls.html
  2. Greit alt dette. Men nå har dette sporet helt av Det jeg svarte på var opprinnelig et spørsmål om ladekostnad. Så det er i den konteksten jeg svarte.
  3. Det var ikke en sammenligning av forbruk eller biler. Jeg fortalte om mitt totalforbruk på 2 biler kontra det å lade EL-bil, for å poengtere at det er langt billigere med EL-bil i "drivstoff utgifter" enn bensin og diesel. Dette var jo til de som ønsker å bytte til EL, men er engstelig eller uvitende sånn som jeg selv var
  4. Jeg er fersk EL bil bruker. Har i4 M50 og kona har en 225xe ladehybrid. Spenningen var ganske stor på hvordan utgiftene til lading ville være kontra drivstoffutgifter. Utgiftene og forbruket for diesel og bensin gjennom ett år hadde jeg jo veldig god kontroll på. Min 740xd som brukte ca. 0,75 til 0,85 l/mil på langkjøring med full bil og bagasjerom og mellom 1,2 og 1,5 til og fra jobb (8 minutter kjøring) ga ett totalforbruk på ca. 2500 liter drivstoff i året. Tar man ett snitt her jeg bor på 20,- pr. liter så blir det jo 50000,- i året. Jeg fikk min i4 25. januar i år og kjørte altså min 740xd frem til da. Til nå i år har jeg ikke passert 500 liter drivstoff. Det vil si en besparelse på over 2000 liter i året. Ca. 40000,- Jeg kan jo runde ned til 30000,- for å være nøktern, jeg prøvde jo å fylle på de billigste dagene, men å komme under 20,- pr. liter er ikke lett. Jeg kan si at strøm regningene har ikke steget med 30000,- Jeg kan egentlig nesten ikke merke økning selv om jeg lader hjemme over 90% av tiden. Så om det koster 2,4 eller 8,- pr. kW/t spiller egentlig ingen rolle de få gangene jeg "tanker" utenfor hjemmet. For de som må lade borte hele tiden så vil en ladeavtale uansett redusere prisen betydelig om man sjekker rundt litt. Jeg har prøvd å bruke IONITY til 1,99 pr. kW/t for det meste, ellers BMW avtale til 5,29. Nå er vel Tesla billigere selv uten avtale. NAF gir også en del rabatter. Lykke til
  5. Ja, er 100% oppdatert på alt. Kommer til å vente litt neste gang pga det var noe skit når custom endringene forsvant Men det henger nok sammen med siste oppdatering ja. Har du slått av oppdatering av apper også?
  6. Jeg har ikke testet Spotify via CarPlay, kun med App i bilen. Det hakker fremdeles. Når en av de andre i bilen spiller Spotify via Bluetooth så hakker det ikke. Jeg testet litt i går. Når jeg pauser en sang i fks 15 til 20 sekunder så gikk det ganske lang tid før det hakket igjen. Kan virke som det en var inne på angående caching av data som er problemet med appen
  7. Det var helt uten slike problemer helt til siste oppdatering av bilen. Da startet det med en gang etter oppdateringen var ferdig. Jeg bruker Spotify appen i bilen og ikke via Apple Car Play. DAB radio er uten lydkutt Tror også det er OK når noen spiller av Spotify fra mobilen med Bluetooth, men altså ikke med den innebyggende appen i bilen.
  8. Fant du ut av dette? Når jeg går inn på avtalen for å sjekke så fylles VIN nr inn automatisk, men så kommer det opp rødt kryss som det er feil nr.
  9. På min profil har jeg knyttet en nøkkel, digital nøkkel (iPhone) og nøkkelkort (kredittkort størrelse) Alle tre henter opp min brukerprofil i bilen. Hvis jeg låser opp med BMW Appen så kommer det gjesteprofil
  10. Hankook dekkene på min M50 er også stjernemerkede. Men Bavaria i Arendal bekreftet at det ikke måtte være det på i4
  11. Jeg syns den var vel aggressiv, så jeg slå ned følsomheten.
  12. Men den nye flexiladeren som ble levert med bilene fra ca. 10/2022 kan lade opp til 11kW med riktig adapterkabel. BMW Flexible Fast Charger er en mobil hjemmeladerfor alle elektriske kjøretøyer. Med dette settet oppnås en maksimal ladekapasitet på opptil 2,3 kW (type E+F, Schuko, 10 A) på vanlige stikkontakter i Norge. Hurtiglading er mulig med valgfritt tilgjengelige adapterkabler, som kan brukes til lading på industrielle stikkontakter med opptil 11 kW. https://www.bmw.no/no/topics/offers-and-services/bmw-tilbehor.bmw-flexible-fast-charger-startpakke-type-e-f-norge.html
  13. Jeg ladet med den nye flexiladeren med schuko (vanlig stikkontakt) på hytta sist helg. Da ladet jeg fra 52% til 80% og det tok 12 timer og 3 minutter på 24kWh
  14. Feilmeldingen gikk vekk i Appen når jeg satte Appen til "Engelsk UK" (iPhone) Skal teste på Ionity i kveld om det nå virker å lade.
  15. Huff, ja. Ble utrolig overrasket når bilen gikk i produksjon og kom til Drammen tidlig i desember.
×
×
  • Opprett ny...