Da ble det byttet clutch pedal til UPC (Ultimate Clutch Pedal). Denne er i aluminium med bronse foringer, versus original som er plast med nylon foringer. Sitter 15mm lavere enn org pedal så den er flush med bremsepedal med tilhørende kortere vandring. Justerbar clutch stop i bunn som tar bort dødgang i bunnen av vandring. Etter oppgradering av clutch tidligere (TRF steg 4 clutchen) som er stivere og mer presis så var det mye dødgang i pedal. UCP fjernet så og si alt av dette og føles meget solid og betydelig raskere girskift, veldig fornøyd.
Eksperimenterte litt med å fjerne en av de to hjelpefjærene som sitter på pedal originalt (en fjær på pre LCI og 2 fjærer på LCI, ja de gjorde den enda verre på LCI) samt prøve de 3 forskjellige justeringshullene på pedalen. Endte opp med å fjerne hele driten og kun kjøre uten.
UCP vs Org
15mm lavere pedal og litt annen utforming
Org Nylon foring
Hjelpefjær 2stk utvendig og innvendig
Prøvde med kun innvendig fjær på mest aggressive setting, endte opp med å fjerne hele greia
Justerbar clutch stop
Endelig resultat