Gå til innhold

Magnus.

Medlem
  • Innholdsteller

    433
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Magnus. vant dagen sist Juli 25 2019

Magnus. hadde mest likt innhold!

Om Magnus.

  • Bursdag 01/08/1990

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Kråkerøy.

Nylige profilbesøk

2535 profilvisninger
  1. Hei Magnus, har du løst ladetrykk problemet på din f01 740? Jeg har lagt igjen forslag på tråden din, men du svarte ikke. Jeg har nå endelig løst min ladetrykk problem selv. Feilmeldingen sier du ha en vakuum lekkasje. At turboen din går av og ttil virker som det kan være din ladeluftslange er løs. Jeg anbefaler at du finner ut hvor ladeluftslangen er. Den skal sitte på turboladeren, følg slangen til koplingen inn på intercooleren på høyre side. Jeg regner med intercooleren din sitter foran radiatoren. Ta tak i slangen og dytt den hardt mot turboladeren. Starrt bilen og be noen gi gass, mens du sjekker at ladeluftslangen skal ese når han gir gass. Hvis slangen ikke eser, har du mest sannsynlig lekkasje i ladeluftslangen. Ny slange koster ca 700kr pluss 220kr i frakt på Autodoc. Sjekk den andre slangen på venstre som går fa intecooler til inntaksmanifolden også. Gi begge slanger en hard dytt. 3 verksteder klarte ikke finne feil på min bil, men jeg klarte det. Nå går BMW 525D Xdrive min som en racer igjen.

  2. Av ren nysgjerrighet, er det noen modeller fra BMW som leverer like solid lengde i baksete som superb ? Har sett litt på 7-serie lang, men er usikker på bagasjeromsplass Vi er på vei over i superb et par år, uten at noen av oss har særlig lyst. 😄 jeg er 190, samboer 170 men like lange ben som meg. To barn, 2,5 år og 1 mnd.
  3. Hei ! 😀 Er det noen som er gode på feilsøking, eller har opplevd lignende på 40d ? Har et spesielt problem med en f01 740. Bilen lader ikke på lavt turtall ( lille turbo, high pressure stage ) Feilkode: 244C00 - Charge Pressure control, High pressure stage control deviation: Charging Pressure too low / positive control deviation. Det et byttet noen deler i forbindelse med dette, både på BMW verksted og privat. -Ventilen som styrer sjalting mellom turboer. -begge pressure converters. - eksostrykk sensor. Det som skiller seg ut fra normalen er at når temperaturen ute er rundt 2* og vi kjører igjennom en vanndam så virker bilen umiddelbart. Lader trykk på begge turboer. Noen minutter senere lader ikke bilen trykk på lilleturbo. En ny runde i en vanndam og bilen går som normalt en kort periode. Jeg vet at det høres helt sprøtt ut, men det er testet men gjentagende resultat og likt resultat hele tiden. Her tar vi imot alle tips med åpne armer.
  4. https://www.finn.no/334374433 «godbilen» selges etter to mnd, copy paste på hele annonsen fra sist, bare litt dyrere nå ( det er lov, men ta egne bilder og skriv egen tekst. Å ikke kall det godbilen etter to mnd) fortsatt lyst på den, lurer på hva man kan hente inn en 340 for fra utlandet ?
  5. Ingen andre feilkoder nei. Startmotor går rundt om jeg jorder motor med egen ledning(startkabel) ellers går ikke startmotor. må bare få tak på et lite bedre feilavlesningsverktøy enn obdeleven. Fikk ikke lest av noen styreenheter med den desverre, har en Carly også. Kanskje den kan gi meg direkte avlesning.
  6. husker ikke helt med det gamle batteriet, mener det var 12,4 hvile og falt nok under 12 ved startbelastning. Har testet med booster på batteriet, startkabler fra annen bil og sist med nytt og oppladet batteri.
  7. Har kjørt diagnose, riktig nok med obdeleven. Stemmer, tenkte midlertidig jord fra blokk til karosseri skulle gi start. Men om startsperren tuller seg til på lavt batterinivå kan det være synderen. legger ved det jeg fikk ut av diagnoseverktøyet mitt. burde kanskje hatt e runde med ista d stemmer, har og plukket ut den aktuelle modulen under dash og den virker ikke brent. jepp, jordingskabelen virker å være ganske sliten på denne.
  8. Hei. Har en e70 diesel som gir meg litt hodebry. parkerte bilen og neste gang den skulle brukes startet den ikke. Trykker man på startknappen går ikke starter rundt. Har prøvd med nytt batteri uten hell. Starter går rundt om jeg jorder motorblokken med startkabler til karosseri, men bilen starter fortsatt ikke.
  9. Som tittel antyder, jeg har en 2008 118d e87 som har n47. Ser på muligheten for og bygge denne om til n57. Motor,gir,ledningsnett,mellomaksel, drivstoffrør,pumpe, eksos etc... Men hva kan brukes om igjen ? hadde et håp om å slippe hel delebil. Noen som har gjort dette eller sett byggetråd ? -Magnus
  10. Jeg kan svare deg litt, har eid et par av A6 C7 med 3.0 tdi. Forhandleren du nevner overpriser bilene mye i mine øyne og denne er intet untak. 259k for en en bil med defekt panoramatak ? det burde vell heller gis en kompensasjon andre veien om panoramataket ikke virker. her later det til påslag istedenfor. over til bilen, gjentagende feil på tidlige c7 3.0 tdi er mecatronic i girkasse og clutchpakke. kjedestrammer på registerkjede som lager ulyd ved oppstart. kjede som rakler på føringer. ikke så ekstremt ofte de ryker, men det kan skje og det er veldig kjedelig. Lekkasje mellom motor og gir. og kjølevæskelekkasje nede i V mellom sylindre. gode biler å kjøre 🙂 men det er nok 100 biler jeg heller hadde kjøpt enn akkurat den der. som @Fredrik 90 sier, kjøp heller f10/11 med n57. Det gjorde iallefall jeg 😀 @Fredrik 90
  11. @Saltkjelen må gjerne dele litt av sine retrofit tanker her. For min del var det kjekt at denne var LCI, hadde HUD, comfortseter og sort taktekk. Mangler endel av det jeg skulle ønsket den hadde, men totalt sett fornøyd med kjøpet. Takk for det. Ja ble overrasket av hvor godt jeg likte kombinasjonen selv, får heller prøve å løfte både eksteriør og interiør med en god runde rens. Holde bilen vedlike og være i forkant🏁 Takk for det 😀 Jer har sett på et pnp sett fra bimmertech. Har du sett noen andre løsninger ?
  12. Hentet vår "nye" familiebil på fredag, en jatoba metallic 2014 530xd lci ruslet rolige 241.000km. Bilen var eid av et voksent ektepar og fungert som pendlebil til jobb for fruen i huset. bilen bar preg av godt vedlikehold, og har komplett servicehistorikk fra BMW. Planen var opprinnelig en rimelig Passat, budsjettet var passelig tøyd etter renovering av bolig, vi venter barn og har egentlig et lite bilbehov iallefall det første året. Samtidig er det behagelig å ha litt glede når man først setter seg i bilen. ekteparet var villige til å la bilen gå til prisen en oppkjøper hadde bydd de. Bilen ble godkjent av fruen,og Passat ble til BMW🙂 Litt bilder fra vin dekoder: Utstyrsliste : Editions And Packages S7A2 Innovation Pack II S7RS Package Comfort S7XP Navigation Package Connected Drive Comfort And Interior Equipment S402 Panorama Glass Roof S423 Floor Mats Velours S428 Warning Triangle And First Aid Kit S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip S431 Interior Mirror With Automatic-Dip S456 Comfort Seat With Memory S488 Lumbar Support, Driver And Passenger S494 Seat Heating Driver/Passenger S496 Seat Heating, Rear S4BN Fine-Wood Trim Ash Grain S4U2 Driving Experience Switch Incl. ECO PRO S4UR Ambient Interior Light Multimedia S609 Navigation System Professional S610 Head-Up Display S676 HiFi Speaker System S698 Area-Code 2 For DVD S6AC Intelligent Emergency Call S6AE Teleservices S6AK Connected Drive Services S6AM Real-Time Traffic Information S6AN Concierge Services S6AP Remote Services S6NR Apps S6NS Comfort Telephony W/ Enhanced Smartphone S6WA Instrument Panel With Extended Scope S7S1 Modern Line Driver Assistance And Lightning S502 Headlight Cleaning System S508 Park Distance Control (PDC) S524 Adaptive Headlights S534 Automatic Air Conditioning S548 Kilometre Speedo S575 Additional 12V Sockets S5A1 LED Fog Lights S5AC High-Beam Assistant S5AG Lane Change Warning S5AS Driving Assistant Wheels And Drive S205 Automatic Transmission S230 Extra Package, EU-Speciifc S248 Steering Wheel Heater S255 Sports Leather Steering Wheel S258 Tyres With Runflat Properties S2AY BMW LA Wheel, Turbine Styling 453 Environment And Safety S316 Automatic Trunk Lid Mechanism S320 Deleted, Model Lettering S3AT Roof Rails Aluminium Satinated S3DZ Omission Of Additional Lettering, Outer S3MB Indiv. Ext. Line, Burnished Aluminium S801 National Version Germany S851 Language Version German S879 On-Board Literature, German S8KA Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km S8TF Active Pedestrian Protection S8TH Road Sign Detection S8V1 Information Plate Individual Equipment S775 Headlining Anthracite Other Equipment S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles S1CB CO2 Equipment S1CC Auto Start/Stop Function S1CD Brake Energy Regeneration SA105 105 Ah AGM Battery _____________________________________ På togturen nedover for å hente bilen dagdrømte jeg om msport front, 535 eksos og 601m hjul. Etter og ha sett bilen er jeg faktisk litt usikker. Synes LCI støtfanger er ganske pen på 5-serien. Sammen med hjulene ga det en litt mer voksen look 🙂 Det skal iallefall monteres msport ratt, og retrofit av comfort acess.Tar gjerne imot tips på andre kjekke retrofits!
  13. Det virker som jakten på familiebil nærmer seg en slutt, jeg har også fått samboer med over fra en passat til denne: F11 530xd LCI Noen formeninger om bilen ? hva burde jeg sjekke/se etter. Har reservert den ut dagen, og skal etter planen ta den med hjem i kveld. Det blir behagelig å komme tilbake til BMW etter salget av f80 for et par år siden ! 🙂
  14. For liten plass i 1-serie, behovet er bil for mor,far og et barn Trodde det var pre lci som slet med HT-pumpe og registerkjede. kanskje like greit og gå for 530d. Men da føler jeg prisen går mot import av 550i. Men da er vi på pre lci igjenn. Derfor denne stakk seg ut, som en "billig" bil. 🙂
  15. Hva tenker folket om denne? vi er på utkikk etter familiebil, og denne virker som et ok kjøp 😁 BMW 520d xdrive
×
×
  • Opprett ny...