Gå til innhold

Robin L

Medlem
  • Innholdsteller

    4705
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

3364 profilvisninger
  1. Robin L

    D1s xenon

    Stemmer. Forrige eier hadde byttet høyre pærer fjor høst, og jeg ser jo høyre lyser mye bedre enn venstre. Den «nye» pæren har sikkert kjørt 15.000km den også, så det lønner seg nok å ta begge. ser Thansen tar 1050,- for Osram. Kan jo evt vente litt og se om det kommer et tilbud.
  2. Robin L

    D1s xenon

    Trenger xenon-pærer til min e61. Denne har D1s-pærer. er Biltema greit? Eller bør man koste på osram? disse pærene har vel innebygget tenner. Da er vel kanskje kvalitet på pæra enda viktigere enn ved d2s (?)
  3. Hadde det vært feil på ledningsnett eller ecu så hadde det sikkert vært mange problemer @yngvejos var dette også på m57?
  4. Byttet innsugsventil / steupeventil ved innsug/egr på min 2008 e61 525d lci i april. Den originale hadde kilt seg. Kjøpte en uoriginal fra koef og alt ble ok. Nå så jeg det lå feilkode på den i forbindelse med bytte av glødeplugger. Er disse bilene følsomme på uoriginale deler her? Kan den nye være defekt eller kan det være noe annet som gir koden begynte jeg å lure på. Erfaringer noen? bilen går for øvrig normalt etter hva jeg kan se
  5. Jeg har ringt GS. de ville ha inn bilen for å se omfanget. helt OK. men trur ikke jeg får så mye ut av akkurat det annet enn å buke ytterligere to timer på verksted
  6. ja jeg får opp anti-trap å skjermen. det er nok noe mekanisk feil siden det bakerste trekket ikke ble med fram da jeg lukket soltaket. det må ha løsnet på et vis. Glassene beveger seg slk de skal!
  7. Har brukt GS på bud flere ganger. det er kanskje plassen å dra. Nesten så jeg lurer å om det kan være verdt å få kjøpt et brukt panorama som virker
  8. Kjøpte en e61 facelift for ikke lenge siden. da jeg åpnet soltaket så kom det et klikk. det bakerste trekket løsnet og kom ikke fra igjen. når jeg nå prøver å kjøre trekket fram så går det bakover. det framre trekket har nå kjørt bak også. begge trekkene står over bagasjerommet. Jeg fant en sort plast-bit liggende i baksetet Glasset i taket virker som det skal ser det ut til. hva vil det koste å få reparert dette og hvor drar man ? GS bildeler bud? noen gode verksteder i trondheim som er gode og rimelige?
  9. Okei det er kanskje ikke så mye å tenke på da. jeg hadde en e39 med m57 for noen år siden. Der plugget jeg ut vakuumet og fjernet swirl flaps på. Men denne nyere modellen er tydelig vis ikke helt lik
  10. Takk E.C! Solid motor dette må være da lurer på om jeg skal få fjernet egg så jeg slipper nedsotingen den medfører. Må finne ut om jeg kan plugge av vakuum-slangen bare og om den evt må programmeres bort. Alt i alt en topp bil dette.
  11. Ja jeg så i delekatalogen og klarte ikke finne, men var usikker på om jeg rett og slett ikke fant fram. Takk for oppklaringen! Da slipper jeg tenke på det
  12. Har nå kjøpt en 2008 mod 525xd LCI. Har har prøvd å finne ut om denne har swirl flaps. Klarer ikke se de under innsuget. Når jeg googler så ser det ut som noen motorer har og noen ikke? Hvordan være sikker på at denne ikke har?
  13. Har ikke så voldsomt behov for effekt sånn sett. Chipoing blir nok ikke tema. En 525d lci hadde vært ok det. Dog få av de til salgs akkurat nå
  14. Krav er touring, xdrive, krok. Godt poeng at man ikke blir å handle om man skal hensynta alt mulgi e61 kan være en kandidat også. Budsjettet er ikke fastsatt. Viktigste er å ikke kjøpe for stor risiko. mann får jo g21 320e drive rett over 300 også nå.
  15. Ok. Anbefaler du å styre unna n57 også?
×
×
  • Opprett ny...