Gå til innhold

flobben

Medlem
  • Innholdsteller

    2729
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    4

flobben vant dagen sist August 11 2015

flobben hadde mest likt innhold!

Om flobben

  • Bursdag 11/05/1981

Profile Information

  • Interesser:
    O-town

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

flobben's Achievements

  1. Blir karbonviskearmer som 18-veisseter? Ikke mulig å selge på bruktmarkedet hvis man ikke har?
  2. Mil etter mil gutta var vel på tur med taycan i alpene nå nylig. Og de hadde kjørt hardt og sa at de nesten ikke hadde måtte lade på dagene. så ser jo ut som det er håp når det gjelder rekkevidde, men kjøreglede….mer skeptisk
  3. Det jeg synes er slitsomt er politisk posør idealisme uten noe realisme. Det er så mye forslag og tanker som aldri kan gjennomføres som skal pushes igjennom og som kommer til å koste oss mye penger. f.eks. Oslo har bestemt seg for å kutte 90% av utslippene sine, Norges mål er vel på 75%. Hvis man ser på snittet av utslipp per hode, er Oslo i dag på det nivået resten av Norge skal oppnå. Hvordan skal de som i dag er best i klassen klare å kutte mer en de andre? er så mye sånne eksempler som gjør at jeg bare gir opp. Realiteten vil på et eller annet tidspunkt ta over, spørsmålet er bare om hvor lenge. Det burde vært krav om å legge ved hva koster det og hva vil det påvirke når ting skal besluttes.
  4. Fattern hadde en w123 85modell stv i 200bensin med gasser og firetrinns kasse når jeg var rundt 20. Kan ikke si at jeg i etterkant har drømt mye om den bilen. Opplevde den like stiv som en amerikansk caddilac og lite sprek. onkels 190e var noe helt annet. Den var to år nyere, men generasjonsskiftet som var der var ekstremt merkbart. Så før man romantiserer 123-bilene ville jeg ha prøvd en.
  5. Jeg ville sjekket om rulleomkrets foran og bak er den samme. Les tråden om stjernemerkede dekk.
  6. Sikt deg inn på Askim og bakveiene derfra og ned til Sarpsborg. En del svingete strekker. Rakkestad, kerringåsen mener jeg skal være bra veier for litt inspirert kjørimg
  7. Det er mye rart og man kan ikke logisk forklare alt. jeg kjøpte e-tron når den kom og den har vel hatt noe av det største tapet av alle elbiler, men er fortsatt noe av det bedre man kan kjøpe(sett bort i fra rekkevidde) så dette er kun psykologisk. Hadde lett kjøpt Mercedesen i stedet for BMW når prisforskjellen er slik som den er brukt. Den eqs er en veldig bra bil
  8. Edit:tregt internett gjorde at jeg trodde du siterte på min. Så ikke innlegget over I så fall på grunn av verditap, denne stod ikke langt unna. Også første gang jeg så
  9. Første gang jeg ser live, også to stykk ved siden av hverandre
  10. Kan kanskje være, jeg kjørte med 750kg henger uten brems, men det kan jo ikke bilen vite. Dog slitsomt at bilen bestemmer og ikke jeg. jeg kan vet jo bedre
  11. Min volvo xc60 slår av autopilot, men lar acc stå på når jeg kobler på henger. Audien lar meg ha full autopilot på med henger. Rart det skal være så forskjellig mellom merker på hva de tillater
  12. Han som kjørte mæsja har fancy tittel i BOS systemet, men det var lyst interiør i den han hadde lånt. Men det koster som f.. det var 1,3 mill for den. V90cc jeg hadde var en bil til 850 ny. Dog hadde den 190hk og ikke fullutstyrt, men spørsmålet er om 400ekstra virkelig er verdt det. Nå er jeg usikker på hvor mye avgiftene har økt fra 2020, men dyrt har det blitt. men husker den f11 520d jeg hadde fra 2012 kostet 900 ny. Så med pristigning osv er kanskje ikke 1,3 så ille sånn sett.
  13. Var på guttetur for et par helger siden hvor han ene hadde en slik mæsje. Fantastisk bil i følge han, med litt lite motor. Er vel en 2.0d ca 200hk pluss noe elektrisk som drar den til litt over 300hk. kan hende det er samme bil også, hvis det er lyst interiør i denne.
  14. Ser at en del nyere biler har variabel trykk på oljepumpen, med ganske lavt når den går på tomgang. En av grunnene er at olje kjøler motor, og med høyt trykk/mengde så kan stempler kjøles for fort og dermed sprekke. Er visst en kjent utfordring på autobahn og biler som svinger av og stopper og lar bilen gå rett på tomgang. Derfor reduserer de trykket/mengden slik at kjølingen ikke går så fort. ellers veldig godt jobber svegis, hyggelig å se at noen holder disse gamle bilene vedlike og faktisk at de blir brukt.
  15. Fattern hadde en s123 (stv)på 90-tallet. 200e fra 85. Kan istemme at de setene ikke var verdens beste gitt. Bestefaren til en kompis hadde w140 coupe (s600) samtidig. De setene var noe helt annet, med mye justeringsmuligheter og funket veldig bra. En annen kompis hadde 740i (e38)på samme tiden. Må nok si at BMWs komfortseter var bedre en mercedes råeste også på den tiden. Men tror nok jeg hadde valgt s600 coupen i dag hvis jeg kunne valgt mellom de.
×
×
  • Opprett ny...