Gå til innhold

flobben

Medlem
  • Innholdsteller

    2732
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    4

flobben vant dagen sist August 11 2015

flobben hadde mest likt innhold!

Om flobben

  • Bursdag 11/05/1981

Profile Information

  • Interesser:
    O-town

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

flobben's Achievements

  1. Vet ikke, for å få bil levert før nytt år er det lagerbiler som gjelder. Over nytt år når avgiftene mest sannsynlig går opp 50.000. Momskutt fra 500-300, ser jeg ikke at det skulle bli mega rush nå frem til jul. Vil tro mange forhandlere heller kutter litt på tilbudene de har nå og heller kommer tilbake til dem igjen etter nytt år for å kunne selge bil da. jeg hadde ikke hatt hastverk med å kjøpe bil nå, det vil nok fortsatt være kjøpers marked lenge. Renta og andre usikkerheter sikrer det.
  2. Men jeg skulle til Mandal hvor det ikke var lading ved hotellet også hjem dagen etterpå. Da blir det mer mas igjen, hadde sikkert overlevd, men e-tronen gjør 30 mil på en god dag. Med 50k på telleren, dønn strøken og vært i mitt eie fra dag en er å bytte den bort mot tre is (Omtrent det man får igjen får en e-tron i dag) ikke veldig fristende. Selv om en nyere Taycan står høyt på listen. Siden man bor i Oslo og alt annet en elbil ikke er mulig å vise seg frem med uten å bli hengt ut i de lokale facebook sidene.
  3. Og som oftest er det ikke ladestasjoner på campingplassen, og det er kjipt å måtte lade rett før man kommer inn på plassen. Når den tiden kunne vært brukt på å knekke en øl og rigge seg til. Selv om elbil begynner å bli bra til daglig bruk er jeg ikke imponert over noen ennå som langtursbil. Nå har jeg kjørt fra Oslo til Hamar og har 50% batteri igjen. Hadde ladet til 100%. Svigers har selvfølgelig ikke lader så for å komme seg hjem igjen må det lades. Nå er ikke det noe problem siden vi skal være her flere dager. Jeg var en tur i Mandal med jobb for noen uker siden. Var ganske digg å kunne kjøre til og fra uten å måtte stoppe og lade. Dog måtte fylle bensin noen dager etterpå da 70mil bruker nesten hele tanken på hybridbilen. jeg forstår hvorfor det er vanskelig å selge elbil i land som ikke har mye avgifter på bensin/diesel
  4. Blir karbonviskearmer som 18-veisseter? Ikke mulig å selge på bruktmarkedet hvis man ikke har?
  5. Mil etter mil gutta var vel på tur med taycan i alpene nå nylig. Og de hadde kjørt hardt og sa at de nesten ikke hadde måtte lade på dagene. så ser jo ut som det er håp når det gjelder rekkevidde, men kjøreglede….mer skeptisk
  6. Det jeg synes er slitsomt er politisk posør idealisme uten noe realisme. Det er så mye forslag og tanker som aldri kan gjennomføres som skal pushes igjennom og som kommer til å koste oss mye penger. f.eks. Oslo har bestemt seg for å kutte 90% av utslippene sine, Norges mål er vel på 75%. Hvis man ser på snittet av utslipp per hode, er Oslo i dag på det nivået resten av Norge skal oppnå. Hvordan skal de som i dag er best i klassen klare å kutte mer en de andre? er så mye sånne eksempler som gjør at jeg bare gir opp. Realiteten vil på et eller annet tidspunkt ta over, spørsmålet er bare om hvor lenge. Det burde vært krav om å legge ved hva koster det og hva vil det påvirke når ting skal besluttes.
  7. Fattern hadde en w123 85modell stv i 200bensin med gasser og firetrinns kasse når jeg var rundt 20. Kan ikke si at jeg i etterkant har drømt mye om den bilen. Opplevde den like stiv som en amerikansk caddilac og lite sprek. onkels 190e var noe helt annet. Den var to år nyere, men generasjonsskiftet som var der var ekstremt merkbart. Så før man romantiserer 123-bilene ville jeg ha prøvd en.
  8. Jeg ville sjekket om rulleomkrets foran og bak er den samme. Les tråden om stjernemerkede dekk.
  9. Sikt deg inn på Askim og bakveiene derfra og ned til Sarpsborg. En del svingete strekker. Rakkestad, kerringåsen mener jeg skal være bra veier for litt inspirert kjørimg
  10. Det er mye rart og man kan ikke logisk forklare alt. jeg kjøpte e-tron når den kom og den har vel hatt noe av det største tapet av alle elbiler, men er fortsatt noe av det bedre man kan kjøpe(sett bort i fra rekkevidde) så dette er kun psykologisk. Hadde lett kjøpt Mercedesen i stedet for BMW når prisforskjellen er slik som den er brukt. Den eqs er en veldig bra bil
  11. Edit:tregt internett gjorde at jeg trodde du siterte på min. Så ikke innlegget over I så fall på grunn av verditap, denne stod ikke langt unna. Også første gang jeg så
  12. Første gang jeg ser live, også to stykk ved siden av hverandre
  13. Kan kanskje være, jeg kjørte med 750kg henger uten brems, men det kan jo ikke bilen vite. Dog slitsomt at bilen bestemmer og ikke jeg. jeg kan vet jo bedre
  14. Min volvo xc60 slår av autopilot, men lar acc stå på når jeg kobler på henger. Audien lar meg ha full autopilot på med henger. Rart det skal være så forskjellig mellom merker på hva de tillater
  15. Han som kjørte mæsja har fancy tittel i BOS systemet, men det var lyst interiør i den han hadde lånt. Men det koster som f.. det var 1,3 mill for den. V90cc jeg hadde var en bil til 850 ny. Dog hadde den 190hk og ikke fullutstyrt, men spørsmålet er om 400ekstra virkelig er verdt det. Nå er jeg usikker på hvor mye avgiftene har økt fra 2020, men dyrt har det blitt. men husker den f11 520d jeg hadde fra 2012 kostet 900 ny. Så med pristigning osv er kanskje ikke 1,3 så ille sånn sett.
×
×
  • Opprett ny...