Gå til innhold

flobben

Medlem
  • Innholdsteller

    2722
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    4

flobben vant dagen sist August 11 2015

flobben hadde mest likt innhold!

Om flobben

  • Bursdag 11/05/1981

Profile Information

  • Interesser:
    O-town

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

flobben's Achievements

  1. Edit:tregt internett gjorde at jeg trodde du siterte på min. Så ikke innlegget over I så fall på grunn av verditap, denne stod ikke langt unna. Også første gang jeg så
  2. Første gang jeg ser live, også to stykk ved siden av hverandre
  3. Kan kanskje være, jeg kjørte med 750kg henger uten brems, men det kan jo ikke bilen vite. Dog slitsomt at bilen bestemmer og ikke jeg. jeg kan vet jo bedre
  4. Min volvo xc60 slår av autopilot, men lar acc stå på når jeg kobler på henger. Audien lar meg ha full autopilot på med henger. Rart det skal være så forskjellig mellom merker på hva de tillater
  5. Han som kjørte mæsja har fancy tittel i BOS systemet, men det var lyst interiør i den han hadde lånt. Men det koster som f.. det var 1,3 mill for den. V90cc jeg hadde var en bil til 850 ny. Dog hadde den 190hk og ikke fullutstyrt, men spørsmålet er om 400ekstra virkelig er verdt det. Nå er jeg usikker på hvor mye avgiftene har økt fra 2020, men dyrt har det blitt. men husker den f11 520d jeg hadde fra 2012 kostet 900 ny. Så med pristigning osv er kanskje ikke 1,3 så ille sånn sett.
  6. Var på guttetur for et par helger siden hvor han ene hadde en slik mæsje. Fantastisk bil i følge han, med litt lite motor. Er vel en 2.0d ca 200hk pluss noe elektrisk som drar den til litt over 300hk. kan hende det er samme bil også, hvis det er lyst interiør i denne.
  7. Ser at en del nyere biler har variabel trykk på oljepumpen, med ganske lavt når den går på tomgang. En av grunnene er at olje kjøler motor, og med høyt trykk/mengde så kan stempler kjøles for fort og dermed sprekke. Er visst en kjent utfordring på autobahn og biler som svinger av og stopper og lar bilen gå rett på tomgang. Derfor reduserer de trykket/mengden slik at kjølingen ikke går så fort. ellers veldig godt jobber svegis, hyggelig å se at noen holder disse gamle bilene vedlike og faktisk at de blir brukt.
  8. Fattern hadde en s123 (stv)på 90-tallet. 200e fra 85. Kan istemme at de setene ikke var verdens beste gitt. Bestefaren til en kompis hadde w140 coupe (s600) samtidig. De setene var noe helt annet, med mye justeringsmuligheter og funket veldig bra. En annen kompis hadde 740i (e38)på samme tiden. Må nok si at BMWs komfortseter var bedre en mercedes råeste også på den tiden. Men tror nok jeg hadde valgt s600 coupen i dag hvis jeg kunne valgt mellom de.
  9. Det er veldig store kostnader ved å holde igjen en ferje. Tipper ferjeselskapet vil ha ting formelt før de holder igjen. Holde igjen en ferje med flere tusen folk på for svært lite. (Les de vet hvem det er) ville vært ganske drøyt spør du meg
  10. Men akk så dårlig utstyrt. husker min onkel hadde en 1987 190e, men el-vinduer, el-luke, lsd og sikkert mer til. Denne har jo ingen nesten ikke noe ( ser det er luke). men, prisen er ikke ille i forhold til hva man skal ha for denne https://www.finn.no/mobility/item/404332889
  11. Alternativet som kanskje er hakket mer lovlig er å henge på en skikkelig tung henger og finne seg noen motbakker og klemme til.
  12. Det kan man jo si, men det er mangel på kvalifisert arbeidskraft der borte så det burde være muligheter. Tiden for folk som står på fabrikkbånd og eneste oppgaven de klarer er den de er opplært til på sin plass er nok over. Så kan man diskutere om det er bra eller dårlig, jeg heller mot bra. I Norge er det også mangel på kvalifisert arbeidskraft så å satse på industri som krever mye hender på gulvet blir nok veldig feil.
  13. Akkurat hvor lurt det er å satse på industriarbeidere og flytte arbeidsplasser tilbake igjen er det mange som diskuterer. Moderne fabrikker som Teslas har en veldig automatisert produksjonslinje og dermed få hender på gulvet. I tillegg har Kina som strategi å ta over dette markedet uten å tjene penger på det her og nå. Med andre ord, å konkurrere med Kina på å produsere basisvarer er veldig vanskelig og skaffer få jobber. Det er her Norge har vært flinke og automatisert bort mye av arbeidet, fordi arbeidskraft i Norge har vært så dyr. Så det å tro at man klarer å få nye industrieventyr med store fabrikker med mange folk på gulvet fremover er nok ganske naivt. Og på det området er jo Trump flink, sammen med lokale LO ledere her i landet.
  14. 21´ og 2cm spacer bak så hjelper det godt på stuket. Hadde 2cm spacere bak på min f15 og blir helt annet inntrykk bakfra.
  15. I følge mil etter mil poddkasten så har de høyere opp i Audi innrømmet at opplevd kvalitet på de siste bilene har vært for dårlig og de skal ta raskt tak i det. Spent på om Bmw kommer med samme innrømmelse.
×
×
  • Opprett ny...