E46 M3 er helt klart en kommende klassiker ettersom den klassifiseres som den aller beste M3 produsert.
På en annen side ble det produsert svært mange kontra f.eks. E30 M3 som gjør bilen mindre sjelden enn sistnevnte. Spesialutgaver derimot, som CS og CSL vil derfor være langt mer ettertraktet, noe som har vist seg i senere tid. Alternativt kan en original e46 M3 med lav. km og en noe unik men appellerende farge være et svært godt kjøp nå.
320IS er derimot virkelig en sjelden perle ettersom den kun ble produsert for Portugal og Italia pga. motorvolum restriksjoner. Men igjen disse skiller seg fint lite ut utseendemessig fra den langt mer produserte e30 325i M-tech II og dermed skal du være noe kunnskapsrik innenfor BMW for å faktisk vite forskjellen, dette minimerer kjøpegruppen og etterspørselen, dermed også potensialet for ellevill prisvekst, men rent teknisk burde disse hatt en langt høyere markedsverdi, rett og slett pga. fåtallet produsert. -Det kan derimot skje når den "klassiske" E30 M3'en blir for dyr for majoriteten av markedet.
E30 M3 ser jeg ingen ende på prisveksten, ordet "M3" i seg selv står svært godt hos de aller fleste menn og dette var første generasjon, DTM historie, klassisk BMW design, relativt få produsert, tøff styling uten å bli vulgært og kjørte enormt bra for sin tid. Selvom den ikke ble levert med den typiske rekke 6'eren og har litt å gå på hva gjelder kjøreferdigheter etter dagens standard, har denne bilen steget såpass mye primært pga. historisk verdi og utseende.