Gå til innhold

Peak

Medlem
  • Innholdsteller

    3174
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Peak vant dagen sist Januar 7 2015

Peak hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    BMW

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Vanskelig med å forstå prisene på pre-lci i4. Får en helt ny i4 Supercharged for 659 000,- Om det er ytterligere å gå på hos forhandlere kan jeg ikke si noe om, men det skiller altså «kun» 100 000kr. Men det skiller også 50 000km som i dette tilfellet, i favør av ny.
  2. Hehe, kan si meg delvis enig i denne, å dømme enkelt individer for prioriteringer som ble gjort av folk som hadde råd til å kjøpe disse bruktbilene nye anser jeg som ganske spesielt.
  3. Ja.. noen må få sett å handlet den e34’en. Vært i kontakt men han ønsker ikke innbytte, har kun plass til én bil selv… Begynner å bli sjelden disse dukker opp!
  4. Mitsubishi'en ser jo langt bedre ut, forsetter BMW i denne retningen leverer jeg straks inn medlemskapet mitt her... Er bare trist hvordan de kan vrake sin velkjente identitet og en så sterk merkevare. Den første store feilen de gjorde var å sette forhjulstrekk på bla. 1-serien, men har forsøkt å forholde meg lojal men nå er det ikke lenger mye å like ved merkets nye modeller.
  5. Det er vel ikke til å stikke under en stol at det primært er en poseringsbil for majoriteten. Folk fikk Porsche for godt under millionen på et tidspunkt. Men som nevnt skal jeg ikke stikke alle under en kam, for dersom jeg må over på Elbil igjen er vel Taycan den som stiller sterkest fra en bilinteressert synspunkt, hva gjelder understell og materialkvalitet. Det samme gjaldt vel for Tesla i startfasen for ca. 10-15 år siden og noen henger fremdeles igjen der å tenker at Tesla er premium kvalitet og at det betyr mye hva naboene ser dem kjøre rundt i. Flere lite bilinteresserte venner av meg tror nettopp det at, kjører du Tesla har du penger. Hvordan det fremdeles er mulig er veldig underlig spør du meg.
  6. Som tidligere eier av både i3(s) og flere modeller med forbrenningsmotor av ulike kaliber må jeg si at dere begge argumenterer godt. i3(s) var effektiv men søren så lineær å kjedelig, har bakgrunn fra Tesla og iX også og jeg sitter nok igjen med samme inntrykket. Tillegg til at både i3 og i3s føltes som en veltepetter i svingene. -Den var smidig rett frem og kvalitetsfølelsen god, men det stoppet der. Kjøredynamikken til en bil med forbrenningsmotor er på langt nær mer moro så fremst motoren har et lite kraftoverskudd. Samtidig er det nærmest helt nødvendig å kjøre med (adaptiv)cruise control til en hver tid ettersom bilen kun har "ett" gear og hvert minste utslag på pedalen gir en stor fartsendring / regenerering i motsetning til en bil med stempelmotor og flere gir hvor mer pedal kan gi utslag i kraftigere moment i høyt gir og lav fart men ikke nødvendigvis en enorm endring i hastighet. Med andre ord føles pedalen i en elektrisk bil veldig enkel, sensitiv og noe nervøs etter min mening. Jeg har selvsagt til gode å teste flere elbiler, gjerne en Taycan før jeg skal ta alle under en kam. For å ikke spore helt av, for et prikkfritt interiør i en 30 år gammel stasjonsvogn. Svært gøy å se! https://www.finn.no/mobility/item/382643551?ci=1
  7. Ganske rimelig ved første øyekast, slitasjen på setene og Statens Vegvesen sin historikk på km forteller en annen sak. Gått 640 000 denne. Gått over interiøret med olivenolje hvertfall. https://www.finn.no/mobility/item/394579789?ci=1
  8. Hehe nei, den er også betraktelig eldre. Men riktig utstyrt kan du helt sikkert forvente en god pris for denne. Elbiler er stort sett oppbrukt etter 12-15år i motsetning til en bil en forbrenningsmotor.
  9. Kanskje optimistisk men prisen på dieselbiler har mer eller mindre stått stille siden 2022 og elbilene virkelig trumfet markedet. Det eneste som foringer prisen på disse nå er økende km. stand.
  10. Fantastisk flott bil, 530d med én eier og lav km. https://www.finn.no/mobility/item/392905756
  11. Hvordan har det blitt slik at F15 X5 30d koster omtrent det samme som en X5 M50d? Hva gjør 30d så utrolig kostbar, 258hk kan virkelig ikke kjennes spesielt godt i en så stor bil. Dette gjelder flere men her er to eksempler. 2015 modell M50d https://www.finn.no/mobility/item/389544432 2016 modell 30d https://www.finn.no/mobility/item/390074111
  12. Sikkert flere av dere som har sett dette klippet på YT, men hvordan stiller dette med venteliste på bestilling av GT3 RS is Norge seg?
  13. Finn ut og gjør det kjent med hva du faktisk har behov for og ønsker av ekstrautstyr og fargekombinasjon, sammenlign deretter pris på ny bil med valgt utstyr opp mot tilsvarende bruktbil på finn.no. Vurder samtidig over gleden av å hente ut ny bil fra forhandler kontra det å få bil "med en gang" ved et bruktbilkjøp. Det sammen gjelder for i4 M50, høye bruktbilpriser sammenlignet med ny bil fra forhandler.
  14. Gøy og relativt unikt med E39 M-Sport om dagen, spesielt i denne fargen, en «mini M5». Ser en derimot nærmere på bildene har bilen behov for en god del tlc for å fortjene en plass i prissjiktet forhandler ber om, ikke minst «samler-statusen» som refereres til. Skade på front og bakfanger, mye steinsprut på panser og slitte lykter, gjør meg litt skeptisk til om km. standen faktisk er reell. Mangel på riktig VIN eller registreringsnummer i annonsen virker til dels uproft.
  15. Kjekt å kjenne sin besøkelsestid her, gunstig priset selv med høy km.stand https://www.finn.no/mobility/item/384377059?ci=1
×
×
  • Opprett ny...