-
Innholdsteller
15981 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
382
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av sveigis
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja det er helt sant det d nevner her . Ta bare et dypdykk i diverse blader som er 15 -20 år gamle ,da ser man jo hvor billig ting var da .Mye ble jo sett på som søppel .😊 -
Ja man ser mer og mer etterhvert som man har tingene man har kjøpt . Men du tar jo tak i tingene og dette blir nok som nytt😊 Denne bilen er jo så tøff @Olaandref 😊
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Takk for det .😊 Er blitt forskjell og tenk denne kunne endt som spiker ! Nå er den jo knallpen. Ja jeg synes og det er artig med denne . Ja tenk det Rune ,seks år 😩 Livet går fort . Huff ja det ble mye naboer her og da i kontakt med deg og som jeg alltid har sagt ,dette hadde ALDRI gått uten hjelp fra deg . Du lærte meg tegninger av ledninger og hvordan bruke de på rett måte . Ledninger med som var ulikt ledningsnett pga annen utgave som vi fikk spleiset osv . Og er vel første gang jeg har hatt så mye ledninger ifra hverandre der jeg kunne følge en ledning bak til instrument feks 😊 Ja Rune vi to gjorde en bra jobb og helt enig ,det ble dritbra 🙌🙌😊. Knakans gøy å se den igjen og at den er så forbasket fin . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Og i forbindelse med gårsdagen tar jeg en oppdatering her .😊 Det var Cars N Coffee i nærheten av min barndomsplass og da må man stille opp ,men aller først en clean up. Bilen blir jo brukt flittig endelig og for ting som blir gjort ,er det denne eller e91en som tar oppgavene her . Kan jeg kalle e28en en hverdagsbil nå på denne tiden tro? Hvertfall så er jeg nøye med å holde den ren og igår ble det vask og shine . Noe jeg liker er å teste ut litt forskjellig shampoer,QD osv . En venn av meg sa at noe av Biltema produktene faktisk holdt mål for den vanlige mannen i gaten og spesielt en Quick detailer hadde han lagt sin elsk på spesielt om bilen var nypolert .😊 Når jeg kjøpte e34en brukte jeg og en Biltema QD som jeg likte men den forsvant fra markedet ,men tydeligvis så har det kommet en erstatter her. Så etter full vask osv måtte denne testes : Her har man to valg : Spray på tørk av når bil er våt Tørk bil og spray på ved tørr bil og tørk av da. Jeg liker våt bil og tørk av . Denne leverte må jeg si : Bil ble lagt på et lag med voks ifjor og thats it ,likevel så ser man det popper og sprudler her i lakken nå : Resten : Dette: Jeg holder meg jeg jo til somregel KC ,Meguiars eller Carpro ,men jeg har funnet ut at det er aldri farlig å prøve andre ting som faktisk kan levere varene i det hverdagslige😊 Så kom ettermiddagen og det var på tide å få på en 500 lapp med 98 oktan,hente kompis og dra på treff. Han flirte godt da det var første gang han var med i e28en og han sa ,kjenner nakkehårene reiser seg for dette er jo som tilbake i 1996 når du hadde den grå ,samme musikk og likt kjøremønstersier sier han 😂😂. Pokker jeg misunner deg denne altså noe så gøy nevner han . Uansett vi kommer opp og her var litt av hvert og by på . Alt fra skrot til fint : Denne Impalaen var en sånn type flott glidere noe den fortsatt er men nå med litt mer bøllete look og sint motor: Vi bare fortsetter : Grov Mercedes Amg: Som sagt alt mulig til og med en Vectra OPC Line : E30 og Sierra disse var jo et vanlig syn på 90 tallet : Kamerat av meg sin : Han har hatt mye fett oppigjennom 🙌😎. Men for min del så er en av mine åpenbare favoritter Cosworth og Escort er jo bilen jeg liker : En sånn i god stand ,ja da kan mye reise sin veg . Knallfete 😊. Driftbiler : Og tilslutt en Escort igjen : Denne sier solgt ny i området her og skiltplaten sa Tvedestrand om så stemmer ,så er det gøy . Var Ford forhandler der før .😊😊 Tilslutt traff jeg en kjenning her fra forumet nemlig Malachit e30 en jeg hadde tråd om og eide. Jeg fikk den jo opp og gå og pen ,men ny eier @KMT har virkelig fått den flott : Is motor som er er frisket opp og sjekk motorrommet : Få motorrom som ser sånn ut ❤️. Innvendig : Jeg elsker å se at det faktisk er original teppene og stolene fremdeles og det er helt . Riktige BBS var på plass osv ,nei dette er var rett kjøper og ikke minst gøy at kjøper og er blitt en god venn for det er skjeldent . Normalt gjemmer man seg når man selger gammel bil 😂😂,Neida jeg har mitt på det rene . Og igjen husk opprinnelsen : Igjen utrolig gøy .😊 Idag er det stort treff i Froland men hodet mitt velger hjemmekos idag evnt noe småturer . Men gårsdagen var fin og så morro å kunne bruke bilen igjen . Nå gledes det til eksos og grenrør 🙌 -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Takk i like måte @KMT veldig hyggelig å se deg 😊 -
Ja her står det ikke på innsatsvilje hvertfall. Ene dagen Travers så viskeroverføring på en annen Bmw 😊 Byttet selv den viskermekanismen på min og for min del var det en stressende jobb minnes jeg med dårlig tid osv . Uansett du kommer i mål her med tingene og det er jo stas og ikke minst ,ting blir iorden .
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da ble det en særs etterlengtet oljeservice her på bilen igår ettermiddag . Ikke så mye hokus pokus ,men dere husker sikkert den platen under bil jeg fikset her for et par årsiden ? Den måtte ned for å komme til filterhuset: Og straks kom man til det meste : En kjapp visuell inspeksjon hadde jeg og her ser det meste tett ut ,litt antydning til svetting ved bunnpanne men her var det ikke mer og stramme på .Ingen drypp så ikke krise . Ellers det meste greit mener jeg .😊 Tapping på gang: Oljen har gjort jobben sin den ser det ut som . Det samme med filter : Filterhuset fikk seg en god rengjøring med Prickbort og fille og dette er før : Noe etter ble det ikke men her er det og vasket ,tørket og satt sammen igjen med nytt filter : Ny kobberring : Så frem med 20w-50 mineral : Klar for oppstart etter 5,75 l olje : Oppstart gikk fint og lampe slukket den og . Så en sjekk etter at alt hadde synket tilbake : Den siste skvetten la jeg i futeralet jeg har i bagasjerom: Aldri etterfylt en dråpe på den og nå hadde den gått 7000 km siden sist oljeskift og det hadde jeg i 2023 😁 Men nå er det sånn her at bil ble kjørt kanskje 20 mil toppen så det finnes ikke dårlig samvittighet her . At det måtte gjøres ?Absolutt og bør vel ha det som kjepphest at fem liter olje og filter står alltid klart når man starter sesongen 😊 Hvertfall bilen blir brukt alltid hele tiden og mer til . Idag var det handletur og Fysio og denne er med : Nå er det Cars n coffe i nærheten av hjemplassen min imorgen så jeg vil prøve og få med meg det . Veldig hyggelig . Fikk og strammet klemmer her og der i motoren sånn at det var kontrollert ,samt sjekket bremsevæske og alt jeg hadde demontert . Tett ,fint og bremser leverer 😊🙌 -
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
emne svarte i sveigis sin DrSakke i BMW-prosjekter
Det går fremover her ser jeg ,denne sercjeg frem til å se når den er ferdig 😊 -
😂😂😂😂 så vittig 😂😂
-
Gratulerer så mye @Dusy 😊. En ny era dette og det er nå du virkelig får sett hvem som er sjefen noen få år fremover .😊 Men koslig er det og man får se ting på en annen måte .
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Oi oi oi Merce 300sl faktisk ,ja det er jo verdien sin 😊. Ja er det jeg og merker med den yngre generasjonen og jeg skjønner d jo uten tvil . Er jo som du nevner angående 60 talls biler og noe 70 talls . For mange av dagens ungdom er jo nettopp disse bilene som vi liker rett og slett avleggs søppel desverre men sånn er det jo . Blir jo litt som når jeg hører gamle entusiaster sitte og forherlige enkelte modeller som var da på feks 80 tallet hvor godt det gikk og at de fremdeles går like godt som enkelte EL biler ,da snakker vi de minste EL bilene som forøvrig ikke man kan sammenlignes med . Så ja vi bør prøve og bruke det vi har . Edit ,jeg har video der jeg tar jeg holder følge med en i3 ,nærmest skur den etterhvert med e28en 😊😎. Min datter og videoen er eneste beviset men det var gøy . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Jeg kjører på med litt oppdatering fra helgen som var . Det var Bmw treff i Mandal og det var jo en gedigen suksess må jeg si .😊 Så her var det biler fra Agder og Rogaland samt der dukket opp noen Audier ,Porscher ,ferrarier og en Lambo altså noe for enhver smak . Beste var jo og treffe folk jeg ikke har sett og snakket med på lenge pga ja dere vet .. Jeg var passasjer og hadde ingen bil og dette er skummelt ,jeg liker faktisk det å være passasjer litt for godt 🙈🙈😅. Men jeg tok noen bilder og legger ut enkelt og greit : Et ekstremt gjennomført bygg som er godkjent: Og selvsagt en flott e24: En e28 525 i som dukker opp på div treff men når skal eier få byttet felg ? Denne fortjener noe annet : Så en fin e34 som var fin : Helt til man ser eksos….: Hvorfor ikke lage det skikkelig ?😩 Denne bilen har jo vært for salg ofte både på Finn og face . Mener denne var mint en stund .. Og e61 m5 med grov eksos: Og noe virkelig fett og sjekk teksten bak: Trivelig eier som hadde denne . Hatt mange femmere bla e34 TD og TDS så man kan si praten gikk her ja . Vi fortsetter. Nydelig farge : Og her ser man et eksempel på en e39 jeg kunne hatt . OEM med luke og style 32 : Dørgende kjedelig som fy me dog så koslig . En kjendis fra Bimmers : Denne m3 tror jeg alt må ha vært nytt på i motorrom ,FML for en bil 😊😊. Flere : Presse i denne og virket sprek 😊😊 Elllers div M biler som var mer opptatt av og ruse de for å så avlegge smell og tullete prompelyder men fine biler : Kjent bil : Og da disse to tilslutt: Så ja et fint treff på alle måter og liker når mange møter 😊 Ellers tar jeg litt hva som har skjedd på min egen bil . Den har fått sin årlige polering ved døråpning og rundt dørene og blankt og lett og holde rent igjen : Trivelig synes jeg med hele og blanke flater selv under dører : Da dette : Har nå kjørt den mange mil etter bremsefiks og den fungerer . Faktisk første gang på fem år at jeg ikke har trengt og ta opp fremhjulsdrift for sjekk og håper det fortsetter . Klar for mer kjøring : Og igjen ,kaffe smaker ekstra godt når jeg åpner utgangsdøren og denne står her : Så er det litt spennende tider her . Som sagt i kameratgjengen min så var det jeg som startet med Bmw og klart på noen så har det smittet oppigjennom . Noen har hatt det og skal aldri ha det igjen ,andre fornøyde altså det vanlige 😊 Derimot så han ene barndomskompisen min han er oppslukt i e34en min .Den har han kjørt og lånt i bøtter og spann og han vil ha en e34 ,men aldri tatt seg tid . Nå har han funnet en og den skal jeg være med og se på om det er noe . Har drevet med disse bilene så lenge nå at jeg tror jeg skal klare og finne det meste på de. Han er spent og gleder seg og det er jeg og. Jeg har sagt at aldri forvent og finne en ny bil og vær forberedt på at ting skjer med eldre biler ,noe han er . Så ja vi trenger en e34 til på veien . -
Da skal jeg fremme et forslag her : -Det er 17 mai helg her og skjønner at tiden kan være knapp . Skal vi rett og slett ta en lørdag eller søndag i juni og treffes da ? Da kan vi møtes på dagen og ting blir ikke stress eller sent pluss at vi kan avslutte treffet med litt mat for den som vil det . KUN et forslag dette 😊 (Altså kommer der folk på fredag så kommer jeg og ,men gidder liksom ikke to timer bak rattet for en bil )
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Det du skriver her er jo i bunn og grunn sant . Jeg har forståelse på at de som virkelig har strøkne biler ,er mer forsiktig med bruk nettopp for at det skal vare men mange lar det stå og det er jo liten vits . Jeg er en av de som bruker bilene mine mye og det er fordi jeg vet at ting står seg ihjel om ikke og ikke minst ,ha gleden av å kjøre det for man vet jo ikke hva morgendagen bringer noe jeg vet alt om .😊 Ser du nevner neste generasjon og desverre så er det sånn noe jeg forstår ,jeg har jo igrunn lite interesse for tja ta en 2002 til eller de som kom før der av modeller .For meg gammalt ubrukelige greier . Ja tøft selvsagt men ikke 200000 pluss tøft . Jeg var på treff i helga og da stod der en gjeng ungdommer og pratet og hørte de snakket om de eldre bilene der . Var en som sa at hadde aldri gitt 300000 for en gammel 635 når man kan få en nyere M bil for litt ekstra som går ti ganger bedre . Og skjønner tankegangen . Så ja det handler om å bruke og kose oss med tingene for neste på listen vil trolig se på dette hestetraller desverre . Ikke alle men flere . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Herregud så ille 😭😭. Utifra bildet ser den jo knallfin ut . Men nå skal jeg ikke dømme noen her og har ikke peil på tilstand på bygning her,men utifra det jeg ser her så ser det skrøpelig ut . Tror jeg hadde vurdert og tatt et ekstra overblikk før jeg hadde satt inn noe der . Du må gjerne oppdatere hvordan den ser ut og hvordan fremtid den får . -
K.F's BMW M57 + 8HP, Oppdatering E60, OZ Futura
emne svarte i sveigis sin K.F i Bilder og filmer / Show-off
Støtter Herr Ose angående felg ,passer de fleste biler og på e60 og 😊 Føler denne modellen her er litt type sær om jeg kan si det når det kommer til felger . Nydelig bil 😊 -
Gull verdt at du deler sånne reparasjoner her .😊 Denne bilen må virkelig være bra nå ,den ser hvertfall veldig bra ut 😊
-
Ja her har du både fornuftig hverdagsbil (I3 ) og topp notch kosebil. Men det var ikke måte på til oppmøte fra Rogaland . Legger merke til at Porschefolk / klubben her nede er flinke til å finne på ting virker det som . Er jo litt Porsche folk her på Fevik som du sikkert vet 😊
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Uten tvil og det gleder jeg meg til 😊😊. Er spent på responsen fra motoren med grenrør og de sier på en trimmet motor skal det visst være bra reaksjon . Ikke det at jeg trenger det men vil vite at jeg har det . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da ble det jaggu en kveldstur med e28 en og hva gjør vel det ?😊 Saken var at han ene kompisen min som har buss ,som han bruker i drifting sammenheng trengte hjelp. Han måtte hente en annen buss da de skulle til Våler og i den forbindelse trengte han skyss . Da er det jo ekstra stas og bruke denne bilen da dette var biler han skrudde på da de ikke var gamle ,ikke minst få brukt den. Og han likte og være med i den ja uten tvil som han sa ,skjønner at du liker deg her . Som nevnt har jeg eksoslekkasje og det la jo han merke til 😅😅. Vi må fikse eksos nå på den sa han ,jo sa jeg men det haster ikke ! Ærlig talt Jan tar ikke lang tid og har ikke du grenrør og ? Ta med så klasker vi det og på ,en halv lørdag så har du fin lyd 😊. Befriende med venner som dette … Og ja som dere stemmer så har jeg dette liggende : Dette kom @Olaandref ned med tidligere men jeg har ikke hatt ork eller mot til noe av dette ,så glad når andre vil hjelpe til .🙌. Hjemme etter nydelig tur på kvelden : Så møtte jeg litt av en ekvipasje igår kan dere tro . Nederlendere som var på tur i kun e30er og kadett c coupeer. 8 stk minst og vakkert . Og nå har vi fått testkjørt Commodore og : Rå bil : Og denne er det fart i ja 😊😎. Første gammel Opel jeg har sett spinne ut hele første og andre på tørr asfalt ,så ja dette blir morro fremover .😍 -
Dette ble bra Rune uten tvil .😊 En 12v løsning bak både på e34 og e28 tenker jeg at jeg og må få orden på . Stilig med den smørenippelen til døren men dette må kun være på 7 serie ,ikke sett sånn på den min .
