-
Innholdsteller
15987 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
383
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av sveigis
-
Da har jeg lest igjennom og tråden din. Og jeg liker det jeg leser.Det som imponerer meg er jo dere som trimmer opp disse gamle (misforstå meg rett:) )motorene. Det er jo det jeg synes er gøy.Hadde vært morro å få sitte på i en skikkelig m30 med turbo. Så fortsett med det gode arbeid og legg ut masse bilder.Her følger ihvertfall jeg med .
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja det er sånne bilder som holder motet oppe.. Var ute å kjørte nå istad og må nok ta en gjennomgang teknisk på den.Har en unnskyld utrykket,JÆVLA dunkelyd som er blitt verre en verst bak som jeg må fikse.Har funnet ut årsaken tror jeg.Dessuten skal alt av dempere byttes og snekka.Men da dette er gjort tror jeg den er grei. Også litt kosmetisk som riper litt her og der og noen småbulker som jeg skal fikse.Men vask,flikking og gnikking er kos.. Kan du gi meg forslag til et godt produkt til plasten utvendig på bilen.Har alltid brukt AG sin og er fornøyd.Men lyst på noe annet. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja hvis de får rette stellet,så tror jeg det. snakket med en borti Larvik her for en stund siden.Han hadde en e32 735ia som var godt 560000 km.Bilen var stygg men motor gikk og gikk.Han hadde vært nøye med oljeskift og alltid kjørt pent ved kald motor. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Tenkte at det var på tide å se under panseret idag hvordan det stod til .Har ikke sett der siden lenge før jul. Og der var det som forventet,ingen overaskelser. . Har ikke tatt på en skrue på denne motoren siden November 2012.Fant frem et skrujern,strammet alle slangeklemmer og ga den en halvliter kjølevæske.Det var det jeg måtte gjøre siden nov.012.Slettes ikke dårlig.(Men her banker jeg i bordet.En vet aldri hva som kan skje :).). Men ser jo at jeg må bytte en liten kjøleslange da denne er litt dårlig.En ventiljustering er nok og på sin plass etterhvert ,samt fordelerlokk og rotorbytte. Har ingen bilder av dette da jeg føler at å legge ut bilde av et skrujern fra Claes Ollson og noen slangeklemmer ikke gir mening.Men må vel snart få knipset noen bilder av ting nå etterhvert. . Så tilslutt må jeg si noe , M30 motoren er en gammel motor,ja Den er og tørst ved småkjøring,ja Gammeldags og avleggs i forhold til mange av Bmw s motorer som kom samtidig som min modell 1992,ja. Men tilgjengjeld så tror jeg at dette er motorer som går og går bare de blir behandlet pent og får noen oljeskift. Nå har jeg kjørt min 35000 på to år og aldri hatt noe veldig med denne.Men den for aldri smake pisken ved kald motor.Ikke noe veldig burning og spinning.Så til dere som lurer om en god gammel rekkesekser til Bmw er god så vil jeg si ja . Og lyden er jo ikke verst den heller. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja det går fint. Men det må og være med en som kan kjøre.Ikke en stor wannabe biker . Og gamle Gsxr er nydelige sykler. -
Kristiansan'årns 540i/6 *saken er ferdig!*
emne svarte i sveigis sin Kristiansan'årn i Bilder og filmer / Show-off
Blir deilig å bli ferdig med millitæret tenker jeg. . Ring eller pm meg når du er forbi Rani,så tar vi en e34 snakk igjen. -
Bra:). Ja da er det jo bare å irette sette de nissene som prøver seg på e34 klubben.. Neida,der synes jeg det går greit for seg.Men se på feks Bmw kjøp og salg diverse plasser på F.B. Der er det vilt gitt. Denne må du glatt få prisantydning for.Kan ikke skjønne noe annet.
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja kommer jeg over et sett med RC 90 eller style 5 i 18 toms da kan jeg selge muligens og ja Fredrik du er vel egentlig den som har 1 rett:). Men kjenner jeg meg selv rett ,så står vel m5 hjula på bilen resten av levetida tenker jeg..Men som sagt vi får sjå kva framtida vil bringja.. -
Den hendelen du ser under viskerhendel er til cruisecontroll ikke til el rattstamme hvis det var den du mente.
-
Legg den ut på Finn.no . Da slipper du unødvendige diskusjoner om pris ,ditt og datt her på forumet og ikke minst på Face. Makan til søppelplass å annonsere ut tinga sine har jeg jaggu ikke sett. På Finn så ringer de som er interessert og de som virkelig vil handle godtar også pris. Samtidig slipper du eviglange diskusjoner med folk som kan og vet alt og skal ha bil gratis . Uansett masse lykke til med salg av en fin klassiker. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg hentet den på flekken...
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Nei ,det var dritt skjønner du. Jeg ble så redd etter det at jeg mistet lysten på sykkel.Har jo og kone og barn som jeg elsker å være med.Derfor blir det bil med 4 hjul og rolig kosekjøring. -
Dette problemet viste det seg at jeg og hadde.Der klikket det i gjengjeld i releet men ingen varme. Det jeg gjorde var at jeg tok ut alle releer og sikringer under det svarte dekselet i sikringsboksen under baksetet.Byttet alle sikringer,dirket litt i kablene som var der og avsluttet med noe el.rens på boks som jeg sprøytet inn i diverse koplinger og der sikr.skulle stå. Da jeg hadde satt alt på plass,virket det.Har byttet sikringer som ser hele ut men som allikevel er defekte.
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja sjøen er deilig. Vi må ta en shinings sammen på bilen og en avsluttende 5 stjerners grillings til våren Fredrik. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
He he ,neda,jeg har kjørt sykkel mange ganger og der er knaaaaall gøy :). Men fikk en j...li opplevelse som satte støkken i meg.Var så dum å satte meg på med en kompis som lånte en Suzuki Gsx 1100r.Alt gikk fint helt til trekuken skulle vise å flink han var til kjøre..Der drar han sykkelen opp i 200 km men han tenkte ikke på i den enden av sletta var der en sving .Etter å ha stått på forbremsen og bakbremsen følte jeg vi ble kastet rundt svingen.Da prikket jeg han på skulderen ,han stoppet,jeg tok tak i en stein og dro til i hjelmen og skrek JÆVLA IDIOT!!!!.Etter det haiket jeg hjem... Men har vært inne på tanken ,da jeg vet at jeg hadde bare kost meg på den.Men er nok gladere i bil og en sprek Bmw er jo grei erstatter det og -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Blir deilig,mc har jeg ikke da jeg mener det er skumle saker.. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Helt enig. Ingenting er som å høre fuglesang,høytrykkspyler og vasking da avsluttet med grilling . Samtidig så er ting mye lettere når det skruing og service. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Fant et bilde her. Merker at jeg gleder meg til sommeren.Men har fått et problem. Har mer og mer lyst på Bbs rc eller noe lignende.Føler det hadde vært på sin plass. Et bilde jeg som gjø at jeg gleder meg til sommer: -
Gøy å se folk som legger tid og penger i e34. Denne blir nok fin til slutt.Og sist men ikke minst,rød e34 er fint. Har du lagt opp nye dristoffrør helt til tanken?
-
Denne må kjøpes av en som vet å passe på sånn en. En 530i med 6er ,de er det jaggu ikke mange av..
-
E34+gode vinterhjul=kongebil på vinter. Min kone kjører en Zafira ,en bil som er dritgod på vinteren.Meen min e34 med pigg kommer like godt frem som den.Og hun har antispinn og bla bla på den
-
Behold smalfronten,lakker fanger og du er i mål. . Ble veldig fint med den fangeren.
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja mulig det,men jeg vet at demperene foran var dårlig .Bak er de vel sånn tålig men blir byttet de også. Så når dette er byttet ,ja da tror jeg det blir bra. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Idag da jeg var ute og rattet,så merket jeg at det begynner å smelle godt når jeg treffer dumper og lignende.Ahhh tenker jeg,da er vel dempere ferdig ...Kjedelig ..Da er det vel bare å finne noen nye. Meeen plutselig tenker jeg,:"Har ikke jeg kjøpt nye korte foran som ligger hjemme tro? Joda ,sånn er det når enn handler litt etter litt. Et sett med korte dempere ligger tørt og godt hjemme.Samt nyrestaurerte fjærbein.Dette skal på nå til våren samt dempere bak. Bilde: Legger og ved et bilde av oppussede og malt del som skal under fjørbeinet.Morro å montere nye og rene deler. Har igrunn planlagt en dag i vaskehallen,men fader det er godt å være inne i denne kulden. Og jeg tror bilen ikke klager den heller om den er litt skitten. Men selfølgelig en shine får den nå snart. -
Har igrunn kommentert heller lite her ,så nå er det på tide. Du har igrunn en av drømmebilene mine..Rett farge ,rett interiør. Siden jeg var 16 i 1990 ,har jeg alltid drømt om en e21 i den fargen. Husker da jeg var 19 år og rånet rundt i Arendal ,gikk der noen grå og koksgrå 323i e21 rundt i byen. Husker jeg ble syk omtrent så fine synes jeg de var. Uansett nydelig bil med alt rett og ikke minst motor.
