Gå til innhold

sveigis

Medlem
  • Innholdsteller

    15981
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    382

Alt skrevet av sveigis

  1. Ja her er det stor forskjell ja 😊 Denne vet jeg du vil kose deg med ,en e28 er rett og slett gøy .
  2. Morro og denne fargen på denne er det ikke mange av 😊 Det du vil merke her ,er hvor mye lettere ting er å fikse kontra e39en . Igjen spennnende og ta gjerne flere bilder av bil ut og innvendig .
  3. Hehe ja skjer litt her . Ja jeg har så mye rart nå at jeg må begynne og selge ut pga plassmangel . Når man lagrer deler i klesskapet så sier det sitt 😊😊
  4. Takk det samme og ja kunne ikke være mer enig . Her ligger det til rette for at vi skal ha det fint og desverre så føler jeg det er litt for mange som ikke gidder eller ikke setter av tid til sånt . Er jo så morro å treffes og mange trivelige mennesker . Ja med Bmw i tunet er man trygg på gode venner og fint miljø .😊 Aboslutt det er like viktig .🙌🙌👍
  5. Ah endelig mer e28 her inne og ikke minst kjør på med oppdateringer 😊 Så den for salg jeg og . Bra du kjøpte den .
  6. Da har jeg vært på mitt første biltreff i år og første treff på to år der jeg kjører selv noe som var deilig . Bmw Agder avdeling hadde treff der og det var utrolig koslig helt ærlig . Kaffe og kake samt brus for den som ønsket det 😊 Kjempefine greier . Vi var 15 stk som tok turen der og igjen ,Kr.sand folk har alltid vært trivelige mennesker 😊😊😎. Det som er fint er at nå har vi fått et nytt styre der folk går all in for at det skal være en fin ting med skikkelig opplegg fremover . Så til dere som er fra Arendal og Omegn bør vise litt innsats og stille opp faktisk for her ligger alt til rette for noen fine klubbkvelder og ikke minst ,de går inn med alt for fine kjøreturer osv . Så ja neste gang må dere bli med . Traff @Lars89 der og .😊 Tok bare noen ut vindu bilder : Igjen fin ettermiddag. Ellers var utsikten sånn : Koslig: 1100 km på 14 dager altså og desto blakkere pga forbruket ,men det går fint .😊 Satser på flere km 😊
  7. Dette er nydelig å se . knallbra jobbet 😊
  8. Ja vel dere ,da er det oppdatering her . Starter først med en etterlengtet del til e28en som endelig er kommet i hus og det var Abs sentral : Så dette blir spennende å se etterhvert .😊😊 Det ble litt service idag og . Skrev tidligere at den fjusket i ny og ne men problem ble fikset når jeg fikset den fjørbelastede delen i fordelerlokket. Samme skjedde igår så brukte tid på dette idag igjen: Den satt seg igjen så måtte move litt på den igjen . Plugger ville jeg og sjekke og som dere ser er de som nye : Justert plugpning til stram 0.8: Så var det resten: Man blir ferdig her : Så over på andre siden for å etterstramme klemmer : En testtur bekreftet at alt var iorden nå så var ikke fjusk det lille jeg kjørte heldigvis . Ellers var jeg på besøk til eier av denne på kaffe : Nærmer seg henting av e28 og nå her men det får stå sin sak . Ikke tid til noe voldsomme greier på den enda . Koser meg faktisk med den grønne.
  9. Da er det fredag her og uken går mot hell . Har skjedd litt her og siden sist og kan starte med e34en . Høyre baklykt trengte litt TLC . Lys virket når de ville osv . Så her ble det pisset bort irr fra punkter og sprayet inn sånn el greier på boks ,dog ingen worklog men et fra den er på plass: På plass : Alt virker og ingen varsler i display 😊 Seteregulering har tullet de siste årene men her fikk jeg og gjort sånn at den virker 95% : Ellers ble det gjort endel på sideprosjektet her . Bremser ble satt sammen og på plass: Bak ble alt av brekk osv demontert og smurt opp og som dere ser mye likt som Bmw : Han har virkelig gjort jobben han som har laget denne bilen ,for her er alt nytt . Og hvordan han har klart og skaffe disse delene skjønner jeg ikke .. Umulig å finne bremseskjold ,foringer osv til disse kontra Bmw . Skikkelige dempere med justering : Frekk bakende : Og skikkelig koslig motor : Det fine med disse motorene er jo at de sviver så mykt og stille . M30 høres ut som et treskeverk i forhold 😅😅. Nå sa jeg ifra igår at jeg må prioritere mine egne litt fremover og da det er nok å ta seg av der og . Rust på e91 som skal taes ,eu på Horst og e34 og mine er jo viktigere enn den Opelen . Er bare det at det er så gøy å skru på den og ikke minst kjenne lukten av den og gamle minner 💕
  10. E61 fikk litt kjærleik: Ingen skal ta meg for å være låst i farger innvendig på bil. Her er det litt å velge i: Tre ferske og et gammelt men 😊
  11. Det har jeg vært med på tre ganger og veldig gøy . Utrolig mange snille og vennlige folk her inne 😊🙌 Så ja vi bør få det til i år .
  12. Morro å se hvordan mange her driver med modding/retrofit. Det utrolige er jo også hvordan dere får ting til å virke her og 😊 Så ja dette er gøy å se på .
  13. Litt av en bilpark du har nå Markus 😊😊🙌🙌. Helt enig i det du nevner her mtp og treffe forummedlemer ,stas det 😊. Den e32en er en utrolig flott bil ser det ut som og han som kjøper den ,får nok en god bil . Men som den e28 mannen jeg er ,så er den råeste bilen i bilparken Schultzen selvsagt 🥰🥰. Neida men rått at du kom over en sånn og håper dere setter igang med den snart . Legg gjerne ut litt mer bilder av den og hva planer det blir .
  14. Da var det onsdag gitt og snart påskeferie på mange 😊 For min del så betyr påsken ekstra mye i år i forhold til ifjor ,da jeg ikke hadde lov til og kjøre . I år har jeg sagt nei til det meste sånn at jeg kan bruke helligdagene på og farte rundt. Men over til tråden og bilene . Jeg hadde jo en fiks av lekkasje forrige uke og ville nå etter antall km på bildet : Altså 28.9 mil . Jeg var spent nå og her dere er det nå knusktørt endelig : Tørt rundt blokk /dvs gammelt grums så dette var godt altså . Merket at panseråpning begynte å bli treg og luggete ,så her ble det vasket med wd-40 etterfulgt med fett på låsene på hver side : Samt åpnet her som vaiere er splittet : Fylte opp med fett på sprayboks og nå kan jeg se på panseråpner inni bil og den popper . Små ting som bidrar til det enkle 😊😊. Byttet alt dette på 1 serien og helt ærlig ,et lite styr . Vel vi fortsetter.. Jeg liker å ha et overblikk over ting på bil og koplet meg på bil for å gå over feilkoder . Og det er på denne delen som overvåker motor som er spennende med N46 : Og nå etter 8000 km så viser den fremdeles : Det er veldig deilig må jeg si og la det fortsette uten det ene og andre 😊😊🙌🙌🙌. Men selv om det er iorden her både med Valvetronic ,lambda osv osv,så er jeg her at jeg kjøper ting og ha i reserve til motoren for man vet aldri . Er så kjedelig om noe skal skje og er i forhandlinger med en ny eccentric sensor nå med en på Finn,men han er vanskelig 😅. Så ja selv om alt fungerer ,så må jeg ligge foran her og ikke N46en . Som sagt når bil er hjemme så må jeg holde den tritt og igår ble det vasket og shinet innvendig igjen da en uke som befrakter ,setter sine spor . Denne her : Kjøpte jeg på Thansen og fungerer fint. Denne sprayer jeg på tepper og matter ,skurer litt og tørker av og det blir rent og fint ,samt lukter friskt . Matter etter rengjøring : Og da innstegspartiet : Med en kvinne som bruker den til daglig finner man sminkespor rundt forbi og da gjerne ved solskjerm om flatene der . Mikrofiber ,salmiakk og grønnsåpe sørget for at dette ble rent : Som nevnt tidligere er det gøy at den har fungert sånn som den gjør etter salg av Comboen ,noe jeg var usikker på ganske enkelt den var helt rå .Aldri tull en plass .🥰 Savner jeg den ?Ja veldig og spesielt nå som jeg driver og skrur litt Opel igjen så har jeg lyst på en bil med det merket igjen som prosjekt . Det nærmer seg oppkjøring på datteren min så idag har vi vært på kjøring igjen og kjørebulser var pysj : Hun er flink til og kjøre og etter og ha slitt i rundkjøring med plassering og div ,ser det ut til at dette går bedre . Nå er det trening på inn og ut av akselerasjonsfelt og er litt elting der enda som må justeres på . Men det går fremover . Ellers fint ved den gamle e18 ved Lillesand : Parkert etter noen mil : Ellers fikk jeg vasket og klargjort pads igår og her ligger noen av de : Siden e91 fikk en tre stegs ifjor ,så blir det en såkalt all in one fra ZWizzer etterfulgt av voks i år . Dette etterfulgt med QD så holder det . E61 står jo mye og da er det greit og kaste på en lader i ny og ne : Så lar denne stå på en stund . Ikke vært brukt siden lørdag da vask og sommerhjul ble lagt på : Det er den grønne og og den grå som blir brukt og apropos den grønne skal på eu godkjenning nå om to måneder ,så jeg lurer på om jeg skal klargjøre den for eu og rett og slett få det gjort . En gjennomgang av forstilling og bremser så bør den være klar . Dvs en til to dager her hjemme så tenker jeg 😊😊
  15. Gratulerer med fine felg 😊😊 Fine hjul på e70 .
  16. Ja det bør jeg gjøre oftere for det er jo så mye triveligere da 😊😊 Takk for det og hadde jo vært morro å fått det til uten nevneverdig tull . Angående din motor så var det imponerende må jeg si og du ? Dæven der så du noe angående banjo og oljerør det har jeg ikke ofret en tanke på denne 😩😩😅😅 Det får man sjekke ut . Men å dra til 170 000 km mer på speedometer ,da må man virkelig kjøre mye 😅
  17. Det ble mer fiks og vedlikehold av e34en igår kveld .😊 Fruen fikk besøk og med været som var ,passet det perfekt med og gi den sin ukentlige vask samt polering /rens av vinduer . Etter at bil var vasket fant jeg frem Turtle wax vinduspolering og Rain-x. Rutene ble polert opp og frontruten fikk påført Rain -x . Det ble en klar og blank rute her nå: 34 år gamle sideruter renset og polert : Det som er gøy når man legger litt innsats på vinduer så ser man faktisk at de er farget og . Her har den fått sin ukentlige vask og med rene ruter : Idag blir det vel ikke så mye som skjer da været ikke er tilstede . Tenker da at vask av poleringspads er noe som bør gjøres da. Fin innejobb 😊
  18. Skivene er nok på tide og få byttet nå pga de var i grenseland ved forrige eu kontroll mener jeg,men skal ta en bedre titt og se . Vet der er mange skiver som har blitt byttet som aldri hadde trengt og bli byttet ja ,noen verksteder er jo og svindlere som lurer kunder som ikke er bilkyndige desverre . Byttet klossene for 1,5 årsiden så de er det mye igjen av pga bil er kjørt lite . Ja jeg merker det at enkelte ting er utfordrende å begynne på ,så drøyer så lenge jeg kan 😅. Du det sier jeg takk til og tenker at jeg starter med å jekke opp front og ser og om jeg er usikker ,så ringer jeg deg isåfall. Ofte så kan andre øyne og ører finne feilen ,takk for tilbudet @KMT 😊.Ja etter påske er passer fint pga jeg vil bruke all tid på e34en. Angående glidebolter så vet jeg noen sier tørre ,andre sier smøring . Jeg har alltid smurt mine ,dvs på e91 har jeg nå tørre foran så får vi se. Jeg vasker og renser mine samt gummi og har aldri hatt problem på de 30 årene jeg har hatt Bmw med den metoden .😊
  19. Tusen takk for hyggelige ord @awt. Sånne tilbakemeldinger som gjør at man får boost til og holde på i grusen .😅😅. Angående drivkraft så er jeg nok ikke helt som jeg var enda pga dagene dvs dagsform kan være veldig forskjellig desverre men blir stadig bedre heldigvis . Bla annet så vet jeg at jeg nå har en skrujobb pga klunk og klunk i forstilling på e61 og pr nå bare jeg ser jekken så spyr jeg . Hadde dette vært før så hadde bil vært i luften og sett på det . Men en dag snart så skjer det tenker jeg . Jeg ser jo på det du gjør så er jo det ganske imponerende og både det ene og andre .😊
  20. Da var det mandag og vi kan oppdatere litt angående helgen her og hva som ble gjort . Som dere vet så hjelper jeg til med et Commodore sideprosjekt her ,noe som er festlig .Er to andre nå som holder på med å få liv i ledningsnett og problematikken der ,i mellomtiden så har jeg tatt meg av bremsene på den . Bremser foran trengte litt kjærlighet da de satt fast på den ene siden . Fikk poppet ut stempel (To stk pr caliper på disse ). Egentlig fine men de ble pusset ned med våtsliping og polert opp og her klar fore montering : Caliper ble vasket etter beste evne og stempel og nye pakninger på plass. Nå kunne jeg bruke tomlene og presse inn stempel så da anser jeg denne for iorden . Ferdig : Bak derimot sliter jeg altså … Disse sitter godt og jeg har ikke tang som passer inn her ,men var en som sa bruk fettpresse så kommer de . To stempel her og : Men skal se litt til på det ,så får eier avgjøre om han vil kjøpe nye eller ikke dvs han har ikke valg om vi ikke får de løse 😊😊. Ja er en rimelig grom bil dette altså 🥰🥰: Felgene er to delte som skal selvsagt pusses opp: Trodde det var noe sånt billige replika felg ,men er nå muttere bak som kan skrues av så da er det vel litt dyrere felg . Denne skulle hatt BBS rc090 🙌🙌. Men når man ikke gidder mer Opel ,da kan man gjøre noe man er kjent med . Har hatt airbag lampe på e34en lenge nå og dette får jeg når bil har lite strøm eller batteri som er dårlig .Nå med nytt batteri ,fant jeg frem denne her : Og etter noen sekunder slukket den på første forsøk : Sånne ting som er greit å få bort ikke minst at man har redskap selv til akkurat dette til en sånn gammel bil .😊 Ellers ble det fiks av list og : Ble rengjort sånn tålig og fant frem den listen jeg nevnte ,men det var jo til passasjersiden .. Ok da kom jeg på noe . Fjernet rust og boblete plast der klips står ,frem med smeltelim og fikk den på plass nå rimelig plan kontra hvordan den var : På dette bildet er jeg igang og ikke skrapet bort overflødige limrester . Uansett så er dette inntil videre fiks til jeg får tak på ny og nye klips. Hvertfall så er den plan nå mer eller mindre og ser mye helere ut: Må nok bite i det sure eplet og kjøpe nye her og der ja ,kjipe penger å spy ut på sånt men . Ellers har jeg kjørt mye denne uken og i helga ,veldig mye og 😊😊 Så mye mer festlig å kjøre noe sånt som dette : Kontra e91 feks . Her har man lyd og det skjer noe når man gir pedal i det minste . Så finner man alltid en unnskyldning for å kjøre litt og denne har jeg som mål og bruke mest mulig! Km stand er jo bare snart 326 000 elns så den skal opp fremover . Lurer på om denne klarer 500000 uten og sprette motor . Det hadde vært gøy 😊😊
  21. Dette ble meget pent @Fredrik 90. Ofte de små tingene som gjør de store forskjellene. Igjen så ser man hvor greit det er her inne med medlemmer som kan ting og hjelpe til 😊 Felgene ble jo knall på bil .
  22. Fy søren og fine felgene var nå 😊😊 Håper denne sesongen blir bra for deg nå altså 😊
  23. Satte en dag her og tenkte på hvordan det gikk her ,så da var det kjekt at man fikk greie på litt mer 😊
×
×
  • Opprett ny...