-
Innholdsteller
15987 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
383
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av sveigis
-
Ja Snagg gratulerer med Bmw igjen og denne modellen her er fin synes jeg 😊 Og helt enig angående kommentar på stoler .
-
Noe inni meg sier at man burde finne ut hvem denne karakteren er 😂 Han er jo på en måte legende .. Dette kunne være et typisk spm feks /noe som ligner : Kan jeg fylle 2,4 bar isteden 2,2 ? Da svarer jo noen ,null problem Da kontrer jo han med :ok men hvorfor skriver de ikke det er ikke farlig og fylle for mye eller for lite ,eller om der var forskjell Esso luft eller Shell 😂😂 Og vipps så var balletten igang 😂🥳🥳
-
Helt ærlig ,Martin var mannen som klarte å teste grenser ,temperament til alle på Face Snagg 😅. Fy flate for en gal type .🥳🥳
-
Han er jo medlem i en sånn karroseriarbeid gruppe og på FB😂 Milde himmel for et mas og leven 😂😂😂 Kanaler og reklamasjon på e36en ..
-
Mye tøft @Lars89 . Jeg er jo glad i tyngre kjøretøy og var ikke måte på hvor mye fint der var der inne .(Fikk masse bilder osv derifra) Den nederste Scaniaen er det den svenskbygde til Svempa?😊 Han er jo viden kjent for masse Scaniabygg oppigjennom .
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja dette året har vært grusomt på alle måter. Ja jeg lever ,ja jeg har kommet meg ,ikke minst hatt griseflaks med alt . Likevel så kan hverdagen være knallhard iblant 😩😩 Ja bilene ble beholdt men det sagt ,mal til annonser på begge de gamle samt den grå lå klar her i sommer . Men jeg etter nærmere ettertanke så vet jeg at mange penger er kortvarig lykke ,så de er her enda . Og jeg hadde jo da kjøpt noe annet av bil som sikkert hadde vært ufornuftig igjen 😅. Det er stor stas og kjøre alt av biler jeg har nå for 8,5 mnder er lenge og nitrist . e28 leverte som bare det Morten 😊 -
Grattis med konebil Liffi ,men Alpina Bmw er den syk ? Ja forresten hvordan har det gått med disse ix’ene dine ?
-
Alpina er liksom det gjeveste uten tvil og selve svevet og ikke minst på disse bilene som da e12 ,e28 osv i Alpina utgave er jo så nydelig som bare det 😊😊 Altså nå vet jo jeg ikke eller husker topphastighet hverken på e12,24 28 men jeg hadde virkelig slitt med og marsjere i 250 med disse bilene ,men er jo knall rått. Huff e34 Biturbo ,her har man alt i en pakke føler jeg . Kan det bli noe særlig bedre fra den tiden Fredrik ? Men 928 ja ,stadig like tøft og nå kom jeg på noe her som jeg må til bunns i . Frisøren til mamma kjørte 911 og optikeren hennes kjørte 928 .Hva pokker skjedde med disse bilene tro? Råfete begge to !Nei her må det ringes til søsteren min og bekjente 😊 Hvem vet kanskje jeg kan komme med noe historie og info her ,eller det beste at bilene lever hos andre .
-
Et døgn har gått og mer til og bil har gått greit . Jeg mener man lager ikke mer oppstandelse av en ledning som var hoppet av foreløpig .😊 Det var kaldt idag og igrunn det har jeg gledet meg til . Ikke pga den jækla dritt kulden ,men jeg ville så hvor lettstartet den var og ikke minst varmeapperat hvordan det funket . Det er viktig om vinteren synes jeg . Oppstart gikk fint og klar for litt skraping : Og det er jo dette som er så deilig med bensin kontra diesel . Man slipper den kvalme dieseldunsten når bil står og går og ved oppstart ,kontra bensin 😊. Eneste som er gøy i mine øyne med dieseloppstart var når vi hadde Tdsen ,pokker for et svev ❤️ En m57 med frisk eksos er nok og fint ved kaldstart men . Uansett avgårde idag og det er virkelig ikke langt man kjører før varmen kommer og det til de grader og .Rett og slett nydelig og alle funksjoner i varme på stoler funker ,defrost i bakruten funker og . Så ja håper denne kan levere i vinter . Ellers et ferskt bilde av begge hverdagsbilene : Tomt her nå : Nå skal det skje litt her fremover i den andre tråden igjen ,så fort bil er hjemme men først må må man få orden på litt andre småting .😊
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja det håper jeg at jeg jeg kan nå 😊 Nå gleder jeg meg til og få hjem e34en igjen faktisk. -
Mercedes både 190 ,C klasse og e klasse er og har bestandig vært ungdomsbiler det og på lik linje som Bmw ,hvertfall her nede og sikkert overalt ellers 😊 På 90 tallet var det jo dritrått å se alle de uberfete 124 bilene som kom skliende rundt forbi og ikke for å snakke om en 126 Merce . Husker en gang i Arendal sommeren 1997 ,da var der noen telemarkinger som var på besøk . To knallråe Mercer ,en S 126 og en 124 Merce . Etterfulgt av en calypso e36 coupe 320 i og en hvit e34 525 i . Sånt ble lagt merke til når de kjørte gjennom Arendal .😊
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da er e28 omsider satt bort for i år og rett og slett godt . Noe på etterskudd men så lenge det ikke er salt og snø ,så går det .😊 Først løfte tepper : Begge sider : Dette for å få ut evnt fukt osv og skumgummi kan få tørket og om der er fukt . Så bar det avsted her og måtte ta en pause pga måtte vente på han som skulle frakte meg hjem . Ved Blakstad stasjon : Så videre og etterhvert ved endestasjon og her blir den til neste år : Fikk tatt et godt farvel med den og spilte den musikken vi liker best i den 😊 Går jo mer og mer opp for meg hvor frustrerende det har vært i år .. Tenk å ha en veteran som man kun har kjørt til og fra lagring ?😅 Smått utrolig ,men jo noen bittesmå turer har det blitt . Men det spiller ikke noen rolle ,nå kommer der en hedersmann hjem snart . Bilen som satte Bmw på kartet her hjemme for snart 14 årsiden : Og det skal bli stor stas !😊 -
Kan det ha vært at det var mer av Merce en Bmw på veien ? På 80 tallet/slutten var det jo ekstremt med både 124 og 190 e biler på veien her i Norge . For sånn helt seriøst her ,så har jeg mine tvil på det var nettopp pga kvaliteten at Bmw var bedre . Men jeg har tatt feil før jeg og ikke redd for og innrømme det 😊
-
Da var tirsdagen i gang her og jeg er ferdig med gårsdagens feil . Etter og ha kjørt fruen til Grimstad idag tidlig ,satte jeg igang. Kontakter osv ble rengjort og satt på plass .,altså ved coiler og VVT samt eccentric sensor . Ser de som låser kabler fast på coiler er dårlige på to av de . Så her må jeg gjøre noe på sikt . Hvertfall satte ikke på noe deksel der nå : Det er pga jeg vil komme til raskt om det skjer igjen . Alt skrudd sammen ,oppstart og avgårde på testtur . Nå går den på alle fire og gjevnt og fint . Så hjem og lese ut litt feilkoder . Og her som jeg hadde tre feilkoder er det nå : Men det er nå og hvordan det er imorgen ,vet man ikke 😅😅 Neida overhode ikke så galt ,men litt viktig å ha litt humor da blir ikke ting så galt om noe skjer . Men det hjalp lite med humor når man eide e53 …Fysj sier jeg . Hvertfall så går den greit igjen 3 Nå er det kaffe 😊
-
E.C.'s garasjetråd - E39 på PKK - kjeks i kanal
emne svarte i sveigis sin E.C. i Bilder og filmer / Show-off
Ja her ser man forskjell på Temu og skikkelig ja 😅. Er vel ikke for ofte det skjer nei som du nevner at man kun kjøper deler og ikke trimmer når man er hos TRF . Å kjøpe bil av deg må være like sikkert som og ha penger på bok . Fine biler og alltid fine oppdateringer . -
Når jeg leser denne tråden ,så minner den litt om alt jeg har gjort på e34ene mine 😊 Både dørtrekk ,rengjøring ja det meste . Dette har du igjen for både for deg selv og ikke minst bilen . Ville lagt på skinn kontra den sorte filten . Står mer i stil til skinnstolene . Nydelig og se arbeidet ditt her .
-
Når treg 18 virkelig blir treg 18😩😩 Idag startet dagen bra her ,gjorde en halveis avtale med dekkomlegger imorgen sånn at 285 kunne komme på bil . Så da tenkte jeg at ok om de dekka står på blir slitt ,så går det fint . Så ble litt kjøring idag da denne bil ikke har fått blåst seg ut skikkelig . Men før alt kaos og dritt dukket opp ville jeg sjekke noe . Som nevnt tusen ganger den liker olje og like sikkert som amen i kirken varslet den om olje etter 96 mil eller 960 km da det høres bedre ut. Men nå ville jeg faktisk finne ut om den ville ha dette og at det ikke er sensor ,så opp med Sylvi: Her tappet jeg ut all olje jeg kunne : Så helle den over i ei tom fire liters kanne og her var det da ca 3,5 liter . Og det stemmer jo ca da denne vil ha 4,2 . Uansett har nok olje og fylte på og nullstilte tripteller . Datteren min ville kjøre og ut på tur for å handle middag : Så hjem med henne for nå ville jeg ut og blåse ut litt av denne . Altså ikke idiot kjøring ,men dra den godt ut på gir manuelt noe jeg gjorde og nå begynner morroa 😩😩😩😩. Står og venter på en bonde som må få kontroll over sauene sine i veien . Et dårlig bilde av en trafikkusikker sau: Når alt var klart dro jeg på det jeg kunne og pling knalldau bil som ikke ville gå på alle 😓😓. Når man kjører n46 da vet man at alt kan skje og som vanlig frykter man jo det verste .. Feilkodene viste jo litt : Og når man googler så finner man jo bare dritt og lort . Jeg er kjent for å ikke gi meg på første slaget ,så demonterte alt i full fart i mørket : Gleden er da stor når det kun var stikket som hadde poppet ut På plass igjen :• Det er grusomt når man har så sprek en 318 at stikket til coil popper ut ved aks 😎😎😅. Men som sagt det er når jeg bruker den at jeg får testet den ,for juling får den nå til de grader (Kun for å bekrefte at den leverer .Satser på Combo kvalitet ). Bilen går på alle fire igjen og skal imorgen gå igjennom alle kontakter for å se at de holder seg på plass . Og en annen ting ,her skal jeg kjøpe deler for å ligge føre var da jeg bla annet får denne en gang i blant : Om det er en følge feil pga dårlig kontakt på coiler vet jeg ikke ,men jeg skal kjøpe alt jeg kommer over av typiske drittdeler til denne sånn at jeg har .😊 Og da er det jo bare morro og holde på med den . Så nå driver jeg med finsnoking på Finn etter deler og jaggu kom jeg over en eccentric sensor ,men mannen var for dyr foreløpig .😊 Men nå går den på alle fire igjen .
-
Støtter dine betraktninger her angående det ene og andre her . Og er nok lettere og finne en god 124 TE til en vettug pris kontra e12 med sekser. Ser og mange av e12 bilene som er for salg her ,Gud bedre for noe lappverk altså .. De ser pene ut men det er klattet og tullet med omtrent annen hver bil . E12 518 hadde tanten min og ,det var en god bil som hun hadde lenge . Holdt den hel og pen helt til en mannejævel ødela den i ei fyllekjøring . Angående blinklys har jeg og stusset på dette men nå er jeg jo her attåt synes jeg det passer bra på den 😊 Tenker der gikk mengder ja med glass når disse hadde sin storhetstid .
-
Mange takk 😊 Ja det er uten tvil en lettelse dette . På slutten var jeg så lei av husets fire vegger at jeg holdt på og bli gal . Joda man har mange muligheter ,men man blir lei av og gå ,man blir lei av og spørre andre om alt . Samtidig så viste dette meg hvordan det er om man mister førerkort en stund . Da blir man ekstra forsiktig fremover .Selvsagt kan man være uheldig i diverse soner .
-
Vakkert med ren og pen F10😊 Er du fornøyd med bilen sålangt ?
-
Søndags aktivitet . Jeg fikk som sagt hjem e61 igår og siden været har vært bra ,ville jeg ta en service på den . Ble byttet olje ifjor og på høy tid . Så det var bare og sette igang Det tappes : Så frem med filter : Rengjort : Ny kopperpakning: Så bar alt klart for 8.2 liter olje : Bil ble startet ,ingen ulyder og alt bra . Så skrive inn i serviceheftet: Alltid en god følelse og ha gjort det her 😊 Føler den går stillere og men det er jo innbilning . Og idag ville jeg rett og slett ha en kjæledag med nettopp denne bilen . Ekstra gøy er det jo og styre når man og kan kjøre tingene man har . Uansett Black Zaphire i trist forfatning : Ikke mye gnist : Det måtte jeg jo gjøre noe med .😊 Så etter en god runde med Surfex ,så bar det igang : Og nå ble det jo en ren bil igjen . Bil ble tørket overalt og fant frem voks . Jeg er storfan av at det ser bra ut rundt dørpartier ,ikke minst at man kan holde rust drit unna dører og da ved lister og under . Dette er en drittjobb ,men godt når man er ferdig og man ser resultater . Ferdig ved åpning : Innvendig ved dører : Og dette er under dører : Jeg liker og vite at dørene mine og området rundt er likt behandlet som det synlige på bilen . Idioti for mange ,men riktig for meg 😊😊 Igjen drittjobb men man slipper og tenke på smuss og skitt. Etterhvert har man en blank sort e61 igjen : Frontvinduet fikk en rask behandling : Og ble da sånn: Og etter å ha fått lappen tilbake må det kjøres så tok noen bilder : Høst : Fronten: Så etter tur er man hjemme : Egentlig hadde jeg jo håpet på at det var denne : Jeg holdt på med ,men ting tar tydeligvis tid . Selvsagt kunne jeg jekket bil på bukker og byttet stag ,samt forsøkt og få presset ut foringer . Er bare det sånn helt seriøst at jeg orker ikke og ligge i grus med foringsavdrager og alt tilhørende med det . Fikk beskjed fra spesialister forrige fredag samt min fastlege at jeg virkelig må kjenne på og ikke utfordre press oppi hodet ,samt nakken og ryggen som ligger og trigger . Så nå hører jeg på de og setter bort jobber som dette . Evnt lån av løftebukk .😊 Dvs jeg orker ikke og styre med ting som foringer osv da jeg har andre som kan gjøre det . Men jeg fikk gjort mer enn nok idag og er superhappy .😊😊
