Gå til innhold

steinsus

Medlem
  • Innholdsteller

    419
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Notodden
  • Kjøretøy
    02-e21

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg brukte denne, passet ikke helt 100% den heller, og ble litt lav. Husker ikke helt men tror den var fra e30 og satt på den 260 kassa jeg brukte fra e30.
  2. De overgangene printer du lett, så kan du bruke rett-muffer og da kan du også få de vinklene du vil ha for å få det til å se fint ut
  3. Dette blir bare så veldig bra !!!!! Det finnes kanskje ikke så mange igjen av e21 servotannstang lengre, men en slik sammen med en Volvo v50 elektrisk servo pumpemotor med reservoar (mye brukt i drifting og slikt) ville jo også gjort jobben vil jeg tro, men kanskje vanskelig å finne en slik tannstang for tiden... Uansett, vil bare si at dette blir skikkelig bra altså ==[][]==
  4. Gratulerer så masse, da er du langt foran meg i løypa iallefall, kos deg masse med kjøring i sommer !!!! Min blir ikke klar før til neste sommer ser det ut til...
  5. Nei det holder jo men jeg tror jeg egentlig skulle hatt kalipperen litt nærmere sentrum av skiva uansett da kanten på klossene er helt på kanten av skiva og kanskje 1-2mm utafor skivekanten til og med.
  6. Da ble det testing av de nye felgene på bremse setup'n i helga, men jeg har valgt helt feil inpress på hjula så jeg måtte på med 5mm spacer hele veien rundt desverre. Helt nye Alpina kopifelger i 16" med 7" fremme og 8" bak ble levert til meg som julegave. Fremme: Håper at med rett dekk så smetter den innunder alikevel, håper å slippe å måtte valse.. Etter at 5mm spaceren kom på ble det 2-3mm klaring til endeleddet. Og klaringen til kalipperen fremme ble veeeeeeeldig tight, her snakker vi 1-2mm, så jeg må nok hente 5mm på adapteret slik at den kommer enda nærmere inn på skiva tror jeg. Men klaring er klaring Bak: Henger i friluft og tilter feil vei men jeg håper at den tilter nok inn til at det går innunder uten valsing av hjulbue. Måtte ha 5mm spacer her også for å få 5mm klaring til bærearmen bak, men klaring er klaring Så tilbake til mer justering av adaperet for å få litt mer plass. Får vente med bestillingen av dekka tror jeg.
  7. Ohh, vanskelig å estimere men jeg fikk tak i kalippere for ca 4000,- og nye klosser for ca 1600,- og skivene fikk jeg vel for en 1000-lapp, og så har det gått mange timer på å finne frem til plassering og prototyping, så når prototypen er klar er det vel 2-3 timer maskinering for å få et ferdig produkt til begge sider .... Så slik som noen andre har nevnt et par ganger tidligere så er det sikkert billigst og best med et komplett kit fra IE eller noe
  8. Driver med 'prototyping' og 'mock-up' for å se hva som går og har kommet til denne setup'n Blir test fitting til helga med felgene på, og blir det som jeg håper blir braketten satt i produksjon
  9. Godt nytt år !! Jeg er veldig spent på om det har kommet seg noe videre dette prosjektet egentlig
  10. Det kan jo hende man kan få til noe med noe slikt som dette her også: https://d2racingsport.eu/d2-front-big-brake-kit-street-fixing-286x26mm-4-pistons-for-mazda-2-07-up-ma08-1-f286stfx.html https://www.all4honda.com/en/ebc-ultimaxx-brake-discs-front-282mm-4x100-big-brake-kit 286mm blir trangt under 15" men 280mm går, det har jeg hatt på en e30 en gang
  11. Hmm, da kanskje jeg må tenke om litt mer her ja, huff, jeg tenkte søke om 320nm siden det er max av hva de tillater på e21 karossen basert på H35 spec, men kanskje meg rett og slett må revudere her...
  12. Rammeforsterkningen er nedre Alpina ja, og om jeg hukser rett så er e21 Alpina B6 bremsene det som er referert til når det gjelder 271 men de er vesentlig tykkere, så kalippere fra Alpina B6 gaper mere også. 'Lars Nord' referert en gang i verden til: Foran, skiver fra e28, 528/535. Calipere fra Opel omega 3000 Bak, skiver og calipere fra e30, 325 Bolt on alt sammen og passer inn i 15" felger. (omborring ?) Men det er heller ikke lett å finne Jeg har planlagt å bruke dette om jeg ikke kommer å mål med min maskinering og tilpasning: https://www.iemotorsport.com/product/wilwood-front-big-brake-kit-15-wheels-e21/ Og bak bruker jeg orginalt e21 323i
  13. 1981 - 1983 BMW E21 TWR 335i by Tom Walkinshaw Racing Tom Walkinshaw Racing (AKA ‘The Motorsport Centre’) were UK agents for Alpina prior to Sytner’s taking over in 1983. Walkinshaw, who began racing Ford Escorts back in 1972, started racing BMWs in 1976. By late 1979, he had began racing Mazda RX-7s. Walkinshaw also had several years experience prepping cars for a UK BMW dealer-based race series called ‘The BMW County Challenge’. In 1981, Walkinshaw opened ‘The Motorsport Centre’ with the focus on modifying Mazdas and BMWs Every TWR 335i started out as the basic 2.3 liter six-cylinder 323i with 143 hp (105 kW). They were given the basic Alpina conversion that consisted of Bilsteins, progressive rate springs, adjustable rear anti-roll bar, suspension bushings, Recaro seats, Alpina four-spoke steering wheel, front and rear spoilers, alloy wheels and the standard Alpina brakes with slightly thicker discs at the front of the car. Once the basic Alpina upgrades were completed, the cars had close to a 2 inch drop in ride height. At which point they set to work on the TWR conversion which came at an additional price of £8K. The first order of business was installing the 218 hp (160 kW) 3.5 liter, six-cylinder, fuel-injected M30 engine used in the E24 635CSi.. (For an additional fee, Walkinshaw offered his customers the option of an additional 22 hp (16.5 kW) by adding a new cam shaft, porting the cylinder head, and increasing the compression ratio. AP four pot calipers were also part of the 240 hp package) ..After the installation of the M30 engine, the next part of the conversion included the installation of the specially designed Getrag 5-speed gearbox which used ratios from both the Six and the Seven series BMWs. A finned aluminum differential cover quadrupled the oil capacity, while an additional mount was added to ensure that the added power went to the rear wheels. At 20 to 25 mpg, the additional 38 liters.. (10 U.S. gallons) ..from the long-range fuel tank increased the 335i’s driving range from 270 to 450 miles. The last, but not least, addition was TWR’s own ‘three-into-one’ exhaust manifolds. It's our understanding, based on what we've been told by someone that currently owns an E21 335i that only three of these cars were ever produced. One of them.. (seen here in the non-racing pics) ..was the first of the three 335i conversions that was owned by Tom Walkinshaw. A second 335i was built with the full 240 hp specification mentioned above, and the third featured a tuned 2.8 liter engine that produced a little over 200 hp. All 3 cars still exist in the UK. The 2.8 is currently in storage. Walkinshaw's 335 is still being restored. The final, most powerful version, is about to be repainted after having spent over 20 years in storage. Our friend who supplied us with this information hopes to have it finished by spring of this year. (February 2012)
  14. Her er litt underlagsinfo som jeg henviser til i min søknad, men du er kommet litt lengre i prosessen http://www.bmwe21.net/?page_id=360 323iRS:Hartge modified the cylinder head, fitted a faster camshaft and a exhaust manifold and exhaust system with better flow. A trunklid spoiler, decent badging and a leather Hartge steering wheel made the car look sportier. And so did the ASS sports seats in Hartge style cloth. Handling improvements were a 25 mm lowered suspension combined with Bilstein gas pressure shocks, 15” BBS alloys with 205/50 and 225/50 tires. 335i: this was the big step further: as said before the big 3.5 litre M30 engine and matching gearbox from the 635CSi. The engine was slightly modified as was the suspension to cope with the extra power. The rear subframe was reinforced, a 40% LSD with extra mount was fitted as well as stronger transaxles. The front brakes were uprated using 4 calliper brakes and 271 mm vented discs. Further mods (compared to 323i RS): adjustable front and rear sway bars, front strut tower brace, deep front spoiler (again similar to the BMW Motorsport example), side mirrors sprayed in paint colour. The set of 3 gauges was also standard equipment on the H35 335i. Specs: 240 BHP @ 5.500 RPM, 320 NM @ 4.000 RPM. Men i mitt tilfelle har jeg nå brukt 300mm bremser fra e9x som er omborra til 4x100 og så bruker jeg egenmaskinert adapter og lotus 4pots kalippere Så nå har jeg et sett med kalippere fra e38 735i med helt nye klosser til overs... Det skal ikke være nødvendig med 'en nøyaktig kopi' bare det er forsterkningene i karrosseriet som er medtatt, og slik jeg har fått opplyst så langt er det tårnstag foran og bak samt rammeforsterkningen fremme.
  15. Da har endelig motor - start - ulydsproblemet mitt kommet ut av verden. Holder på med et lite bremseforsøk nå... Håper egentlig på å klemme 300mm skiver fra e91 og kalippere fra e38 735i innunder 15" hjul... Tror det kan bli veldig trangt men har trua
×
×
  • Opprett ny...