Gå til innhold

b-havers

Medlem
  • Innholdsteller

    51
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

3 følgere

Om b-havers

  • Bursdag 08/24/1963

Profile Information

  • Interesser:
    Akershus
  • Kjøretøy
    '06 E86, '09 E61, '19 i3

Nylige profilbesøk

1383 profilvisninger

b-havers's Achievements

  1. Ja.... men veldig dyrt for kunden om det IKKE er det.... Uansett greit med second opinion
  2. Helt klart. Starter med den lokale Svendsen Eksos, så får vi se hva de sier. Om det peker på samme mulig feil - er det greit å få flere tilbud på jobben.
  3. Yupp, har bestilt time neste uke :-)
  4. Om det er denne biten er det jo kjempeenkelt å skifte selv - men siden de sier at den sitter i varmeapparatet... Hva sitter der? Hvor vanskelig er det evnt å skifte det selv? Er oppgitt pris for reparasjon OK (merk at de sier feilen TROLIG ligger der; de er ikke sikre...).
  5. Ja, det ble sagt at det var i varmeapparatet. men jeg finner ikke noe hverken via Google eller hos de kjente leverandørene som kan forklare hva dette er...
  6. 2008 E61, 155K km uten problemer Byttet registerkjede pga kjent svakhet for et par måneder siden. Etter dette blåste AC bare varmt. Inn på verksted for sjekk - de hadde glemt å fylle gass etter å hatt motoren ute. Fungerte OK og blåser kaldt og godt etter refill av gass. Bilen har nå stått ubrukt i ca to uker, blåser nå kun varmt igjen - ikke antydning til kjøling. Tilbake på verksted, litt feilsøk, og de konkluderer med at det 'trolig' er lekkasje i AC radiator i varmeapparatet (?), pris for reparasjon 32.000,-! Med goodwillrabatt 26.000,- og forsikring om at dette IKKE har noen sammenheng med at motor har vært ute og div rør lagt til side for å slippe motoren ut. Har forsøkt å finne ut om hva dene AC radiatoren er, som sitter i varmeapparatet, men finner ikke noe. Er 'radiator' her det samme som 'konsendsator'? Antar nei, kondensatoren sitter vel ikke i varmeapparatet? Er 32.000,- (26.000,- med rabatt) OK å betale for reparasjon av en 'trolig' feil? Er det noen her som har vært ute for samme problem?
  7. Har heldigvis ikke lyd som er i nærheten av å ligne på dette. Men.. Kan jo være greit å få sjekket det.
  8. Takk for svar. Skjønner jeg må droppe ferietur og heller bruke feriepengene på nytt registerkjede i år...
  9. Hei, har en 2009 (reg aug.2008) E61, med N47D20C motoren. Har lest og hørt at N47-motoren fra tid til annen har hatt registerkjede havari rundt 150.000 km. Vår bil har gått 148.000, uten andre problemer enn at trådene til bakluken er for korte - og det gir jo mange artige feilkoder... Vurderer å få byttet registerkjedet, bare for å være på den sikre siden. Men så fant jeg dette; The N47D20C might suffer a little chain noise but the chain won't snap!The problem cars were the N47D20A engines from 2007 to the start of 2009, they were the ones most likely to snap.I'd save your money. Så... Er dette problemet relevant på N47D20C - eller er det bare på D20A-motorene??
  10. 1997 BMW Z3 1.9, 140bhp – pre-facelift Produsert 29.4.1997, importert til Norge i juni 2002. Utstyrt med 1.9 liters M44-B19 motor på 140HK/103kW. En artig og turtall villig motor som ikke må forveksles med den slappere 1.8 liter versjonen. Km stand står på drøyt 192.000, men hverken bil eller motor synes å være merket av dette. Litt slitasjemerker finnes i setene, men ellers er det ikke mange symptomer på høy kilometerstand. Godkjent PKK i april 2019, for hva det er verdt... Nye bremseskiver/klosser bak, samt bærearm foran – etterfulgt av forstillings justering - ble byttet i forbindelse med denne kontrollen. Bilen har i mitt eie (jeg har eid den to ganger.....) blitt tatt veldig godt vare på. Alle karosseriplater har vært skrudd av for å sjekke etter skjult rust – uten å finne noe. Billeddokumentasjon på dette kan fremlegges. Alle hulrom har blitt behandlet med Fluidfilm, som bør beskytte bilen godt i mange år fremover. Kanalskjørtene har blitt sandblåst for å sjekke for rust, og lakkert i bilens farge. Det følger også med lakkbokser i originalfargen, for evnt reparasjon av steinsprut mm. Kalesjen har vært grundig rengjort og impregnert, og ved test i kraftig regn har den vist seg fullstendig tett. Men; den er over 20 år og nærmer seg etter hvert end-of-life. Bilen er lakkert i den meget sjeldne fargen Palmetto Grønn-2 (kode 408). Det finnes ingen andre Z-biler i Norge i denne fargen; jeg kjenner til to i USA og én i Storbritannia. Den er også utstyrt med sorte skinn sportsseter (Oregon svart – kode Q2SW) med varmetråder. Optionslisten viser at bilen ble levert fra fabrikk med M-sport understell. Fjærene ble byttet til H&R med samme senk som M-sport for et par år siden, godkjent og innskrevet i vognkortet. Dette som følge av en overivrig EU-kontrollør som ikke godkjente originale M-fjærer uten serienummer... Ytterligere fabrikk leveranser er: Smokers package (jaja, i hvert fall 12-volt uttak samt et mikroskopisk lagerrom) Airbag passasjerside Sportsratt Chrome Line interiør Diff sperre 25% Grønntonet glass Elektriske vindusheiser Del-elektriske seter Jeg har også original hardtop til bilen, fabrikklevert i samme farge som bilen. Hardtop har naturligvis fungerende varmetråder i bakruten. Kan mot et tillegg i pris leveres med ekstra hardtop, farge mørkegrønn. Bilen er utstyrt med M frontfanger, som gir den et litt barskere utseende. Nylakkerte Style 65 felger med nye dekk sommer 2019 sitter på bilen, og et sett med originale Z3 felger (Style 6) med dårlig gummi kan følge med. Jeg har, foruten jevnlig service, utført følgende gjennom min eie-tid: Montert rollbars/veltebøyle Montert original vindeflektor i netting utførelse Montert DAB+ radio M-girkule Utført "Fogged Airbox" hack; dette gir bedre luft tilstrømming til luftfilter, og bedre respons i motoren Tidligere nevnte demontering av alle karosseriplater for rustsjekk og -beskyttelse Ny veivhus-ventilasjon Byttet veivakselposisjonssensor Bilstein støtdempere bak H&R senkefjærer rundt om Bremseskiver/klosser bak Det er jo kanskje verdt å trekke frem de få negative tingene jeg kjenner til med bilen også... sentral-lås fungerer ikke bensinmåler lider av 'BMW-syndromet'; virker/virker ikke litt tilfeldig. Jeg har nytt dashbord med alle instrumenter, samt 'pent brukt' bensinmåler liggende - har bare ikke sett behovet for å bytte disse Bilen kan besiktiges/prøvekjøres på Ski. Ny eier får naturligvis livslangt medlemskap i BMW Z Norge, med tilgang til et svært entusiastisk og kompetent miljø. (Trenger jeg å minne om at akkurat denne lille sjarmøren ble kåret til 'publikums favoritt' på den nylig gjennomførte ZedFest.....)
  11. Ser det har uteblitt litt kommentarer her... Etter noe tid med nye plugger begynte bilen å oppføre seg slemt igjen. Litt studie omkring på den store verdensveven tilsa at det muligens kunne være veivakselsensoren, evnt kam-sensoren.. Å begynne å handle sensorer i hytt og gevær for å teste, blir fort dyrt. Så; jeg kom over en kollisjonsskadd Z3 med samme motor som jeg handlet inn og demonterte til den minste skrue. Og - da kamposisjonssensoren ble byttet, våknet den lille grønne til liv igjen. Og siden har den vært snill.
  12. Imponert - både over jobben og mengde (eller mangel på) rust du fant Dette er en enkel jobb som de fleste burde gjøre på bilene sine, særlig de som kjører rundt i saltslaps om vinteren.
  13. Fortsatt litt å gå på - var det ikke 11 komplette sett og to sett tomme felger vi talte her?? Men bare litt over halvparten til Z3, dog... Når jeg ser på profilbildet mitt her, er jeg litt glad for at jeg solgte de felgene som er avbildet på den grønne...
  14. Jeg støtter @Skulebollen Alpina-felgene gjør seg bedre på Z3'en - selv om jeg ikke er 100% fan av dem heller.. Men som alltid; smak og behag. Du begynner jo å få et greit lager med felger å velge mellom nå @fxslin
  15. Jeg har vært så heldig å ha @magneten's ex-Z4 i mitt eie et års tid. En lykkelig periode med en ekstremt godt vedlikehold bil. På denne tiden av året dukker det gjerne opp andre interessante biler også. Siden mitt bil-hjerte egentlig ligger på øya i den engelske kanal, må jeg nå forsøke å realisere litt kronasjer for å kunne handle en rå lekebil. Vi var på 2500km ferietur med Z4 i sommer. Jeg ble imponert. Både over bilen, kjøreegenskaper, fartsressurser (antagelig pga lett modifisert motor - dog udokumentert) og ikke minst bremsene. Bilen føltes like trygg i nær 200 km/t som i 50. For ikke å snakke om bagasjeplassen. Bagasjerommet svelger unna uante mengder stæsj. Men, nå må jeg altså vurdere å sende denne flotte maskinen videre. Og du får sjansen til å eie et av BMWs peneste design, med rekkesekseren (N52 B30) under panseret. Her sitter du lavt og godt, mens 265+ hester sparker deg avgårde. Giringen er kort, tight og fin. Stüber-eksosen i kombinasjon med innsugslyden fra motoren synger i flott harmoni for ørene. Artig på småkjøring – en drøm på langtur. Eiet av entusiast, selges for å finansiere ny entusiastbil.. Litt info om bilen: Eksteriør: MoncaoBlau Metallic Interiør: Saddlebrown skinnseter/dørtrekk og deksler i carbon KM: ca 122000 Originalutstyr verdt å nevne: L801A - National version Germany S1CAA - Selection of COP relevant vehicles S224A - Driving dynamic control S230A - Extra package, EU-specific S249A - Multifunction f steering wheel S2R3A - BMW LA wheel, star spoke 203 S313A - Fold-in outside mirror S320A - Deleted, model lettering S345A - Chrome Line Interieur S423A - Floor mats, velours S428A - Warning triangle and first aid kit S430A - Interior/outside mirror with auto dip S438A - Fine wood trim S441A - Smoker package S493A - Storage compartment package S494A - Seat heating driver/passenger S502A - Headlight cleaning system S508A - Park Distance Control (PDC) S520A - Fog lights S521A - Rain sensor S522A - Xenon Light S534A - Automatic air conditioning S540A - Cruise control S548A - Kilometer-calibrated speedometer S609A - Navigation system Professional S612A - BMW Assist S620A - Voice control S633A - Preparation, mobile phone, Business S672A - CD changer for 6 CDs S676A - HiFi speaker system S704A - M Sports suspension S710A - M leather steering wheel S711A - M Sports seats S851A - Language version German S863A - Retailer Directory Europe S879A - On-board vehicle literature German S8SPA - Control unit COP S925A - Dummy-SALAPA Tidligere eieres modifikasjoner: Skal visstnok ha en ECU-tuning/Chip. Har ingen dokumentasjon på dette, men bilen går i hvert fall sinnssykt bra Stabstag under panseret hentet fra E46 M3/CSL Stüber eksospotte (Perfekt lyd og utseende) (for lydprøve; Forrige eiers modifikasjoner: Stubby-antenne ZHP-girkule i skinn, kortere og tyngre enn den originale girkulen BMW Performance alu-pedaler Originale BMW senterkopper EBC Turbogroov bremseskiver Nye bakluke-sylindre Nye panserbuffere GruppeM Carbonfiber-varmeskjold rundt K&N-filter. M-front (original front følger med) M-motordeksel/underdeksel. M-Luftinntak m/fester. Dette erstatter tåkelysene. M-sport ratt Carbonleppe foran (ikke montert) Carbon grillnyrer Carbon diffuser (avstøpning av OEM) Carbon interiørlister Bakluke spoiler RPI V3 Ram Air Induction Scoop Knesidestøtteputene på setene trukket om i saddle brown Magnet-feste på skiltene, for enkelt demontering ved vask/utstilling CD-veksleren er erstattet med en Intravee II + Alpine KCA-420i LED-skiltlys bak hentet fra E89 Stereo-knotter hentet fra X3 Service: Keramisk lakkforseglet sommer 2017 Rustbeskyttet med FluidFilm hos Haugaland Antirust 2016 Service hos Bavaria Haugesund 2017: Byttet kjølevæske. Byttet motorolje og oljefilter. Byttet girkasseolje. Byttet differensialolje. Negativ Camber fremme. Hjulstillingskontroll. Service hos Ja-Bil Ski april 2018: Byttet motorolje Justert ventiler Montert tilbake originale M-fjærer og kjørt 4-hjuls justering Service hos Ja-Bil Ski september 2018: Full overhaling av topp; planing (Ski Motorverksted), nye ventiler, løftere, foringer etc - god som ny! Felger/dekk: Zito, med Michelin Pilot Super Sport 19x8,5 ET35 225/35 foran og 19x9,5 ET35 255/30 bak Det følger også med original luftfilter boks, CD-veksler, gir kule, original frontfanger, karbonleppe under frontfanger samt H&R 35 mm senkefjærer. Ingen innbytte. Ingen annonseselgere Prisantydning: 315.000,- - eller et bud jeg ikke har råd til å si nei til Bilen finnes på Ski utenfor Oslo Les gjerne tråden om bilen og dens modifikasjoner siden import til Norge i 2016: Se gjerne tidligere eiers instagram-konto for flere bilder: https://www.instagram.com/magne.mikkelsen/ Utstyr: • Sommerhjul • Sentrallås • El.vinduer • CD-spiller • Elektriske speil • Oppvarmede seter • Servostyring • Airbag foran • Sideairbager • Klimaanlegg • Metallic lakk • ABS-bremser • Antispinn • Cruisekontroll • Antiskrens • AUX-inngang • Air Condition • Bagasjeromstrekk • Bluetooth • Handsfree opplegg • Kjørecomputer • Lettmet. felg sommer • Midtarmlene • Multifunksjonsratt • Navigasjonssystem • Parkeringsensor bak • Radio FM • DAB+ adapter • Regnsensor • Seter i helskinn • Sportsseter • Xenonlys Kontakt meg gjerne på ba(.)haver -at- online(.)no for ytterligere info/spørsmål Litt bilder, og en lyd-fil: Z4 Aks.m4a
×
×
  • Opprett ny...