-
Innholdsteller
869 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Daniel80's Achievements
-
Daniel80 begynte å følge Hjelp! M2 overaktiv DSC og ustabil styring
-
Jeg har en M2 som var uproblematisk, fast og fin å kjøre, men som nå er helt forferdelig, og jeg finner ikke ut hva som er galt. Flere ting har skjedd.. - Fikk oppdatert bilens software til M2CS på diff/steering og dsc. Kjentes fin ut etter dette. La merke til at den var blitt litt lettere på rattet, men ikke noe annet. Kun vanlig kjøring på vei. - Oppdaget så en (gammel) skade på bakdekket, så fikk lagt på 2nye bakdekk. Samme dimensjon, men valgte Falken Azenis FK520 (XL). (Hadde de originale MPSS fra før). Merket etterpå at bilen var sporete og slitsom å kjøre. Fikk sjekket dekk, hjulbolter +++ Sjekket deretter alle bolter i understellet, og fant en som ikke var helt tight nok. Tok derfor ny hjulstilling. Den viste at hjulstillingen for ene bakhjulet hadde havnet ut av posisjon, og dette ble korrigert. Fremdeles var bilen slitsom å kjøre. i over 120km/t føles det som om fronten løfter seg og flyter. Ustabilt. I lavere hastigheter (60-80km/t) blinker DSC lyset for ingenting, og i alle hastigheter føles det som om bilen elektronisk forsøker å justere og påvirke retningen helt uten grunn. Hyperaktiv DSC. Byttet til vinterhjul for å teste ett annet hjulsett, men problemet er det samme. Tok enda en hjulstillingskontroll på ett annet verksted, men de mente at hjulstillingen var god. Har ISTA+, så har nå gjort EPS startup og ICM startup, uten endring i kjørefølelse. Alle prosedyrer sier att alt er iorden, og bilen har ingen feilkoder nå, men før jeg tok EPS startup fikk jeg feilkoder på "Slip angel estimator - internal degradation due to SBS" og noen andre. Men de kommer ikke tilbake nå. Har noen vært borti dette? Kan det være "M2CS" programvaren det er noe feil med? Jeg fikk programvaren installert av en som skal være anerkjent av andre Bmw folk, og programvaren skal være original BMW har jeg fått opplyst. Annet: Bilen er senket på H&R fjærer og har H&R spacere. Originale felger og dekkdimensjoner. Hadde dette også før software oppdatering uten problemer. Eneste som er skiftet er jo bakdekkene fra Michelin til Falken. Motor er original og har aldri vært tunet IMG_9762.mov
-
Bimmernew reagerte på et innlegg i et emne: BMW 1 serie, E87 116d helt død, hjelp!?
-
Daniel. reagerte på et innlegg i et emne: Daniels Estoril E46 M3 TIL SALGS!
-
Ja det stemmer nok det Solgt, men går i Bergensområdet enda 👍
-
Dusy reagerte på et innlegg i et emne: Dusy’s E46 M3 - 2024 sesongen over.
-
Nei jeg har heldigvis ikke hatt noe elektronikk problemer på min Men siden det bare er ene døren du har problemer med så tipper jeg problemet ligger ett annet sted en GM5 modulen. Hvis begge dørene hadde hatt samme problem kunne det vært den, men er litt rart om den bare feiler for en dør.. PS: Nøkkelen du ikke fikk til kan du jo bruke å kjøre litt med, eller putte i nytt batteri. Originalt lades de vel når de står i tenningslåsen og motoren går, men hvis de ligger ubrukt utlades de. Batteriet kan byttes i vanlig "ikke ladbart" batteri tror jeg..
-
Dusy reagerte på et innlegg i et emne: Dusy’s E46 M3 - 2024 sesongen over.
-
At knappene ikke virker kan være så enkelt som at de må initializeres på nytt.. Jeg måtte gjøre det med mine nøkler fordi bilen hadde stått ubrukt for lenge. Tok 5 minutter så var alt iorden igjen Finnes youtube videoer som forklarer fremgangsmåten. Ta begge nøklene samtidig (altså etterhverrandre men innenfor noenlunde kort tidsrom), ellers vil bare den du initialiserer sist virke hvis du f.eks tar en hver dag.
-
mr.Wreckless reagerte på et innlegg i et emne: Daniels Estoril E46 M3 TIL SALGS!
-
mr.Wreckless reagerte på et innlegg i et emne: Daniels Estoril E46 M3 TIL SALGS!
-
Chrono reagerte på et innlegg i et emne: power kit dokumentasjon
-
bytterga reagerte på et innlegg i et emne: power kit dokumentasjon
-
uglefossen reagerte på et innlegg i et emne: power kit dokumentasjon
-
-
Jeg har bare hørt om muligheten til å fjerne det, så du må nesten spørre de som driver med det hvordan det påvirker motoren, men jeg kan ikke se at det skal være noe skadelig. Lovligheten er nok på lik linje som å blokkere EGR, Fjerne DPF, og vanlig chiptuning. Ingenting av dette er lovlig hvis du spør, men sannsynligvis er det umulig å oppdage ved EU kontroll osv..
-
Så vidt jeg har skjønt er det mye bedre å få vekk adblue dritet. Det er visst noe ubrukelig "miljø" fjas uten særlig effekt, som noen gode selgere har overbevist politikerene om å pålegge så de selv kan tjene penger på å levere produktet. Litt som Dab og bompenger.
-
Synes den ser fin ut.. Eneste jeg ville savnet var Takluke, adaptive lys, og hengerfeste (men det kan jo ettermonteres). Har selv en F20 116dA som fungerer helt supert, og med motor og drivverk forsikring er det ingen bekymringer (Forsikring gjelder til 200.000km)
-
Adblue systemet kan visst fjernes og kodes vekk. Snakk med noen som Tuner biler. Feks. Turbofun.no. Har du feilmelding på adblue ved EU kontroll får du visst ikke godkjennt såvidt jeg vet, men det er ikke noe krav om det er helt fjernet.
-
Mathiseen reagerte på et innlegg i et emne: Daniels Estoril E46 M3 TIL SALGS!
-
Daniel80 reagerte på et innlegg i et emne: Daniels Estoril E46 M3 TIL SALGS!
-
Da vant jeg budrunden på ett alt for dyrt hus i dag 😅🙈 Gleder oss veldig til å flytte inn i drømmeboligen 😍 Dessverre var ett at kravene fra banken for å innvilge så høy finansiering at bilen blir solgt å egenkapitalen ble lagt til boligkjøpet. Det betyr derfor at M3`en kommer til salgs etter 17.Mai. 😭 Sett derfor av feriepengene, max ut kredittkortet, selg katten og tøm sparekontoen så du kan kjøpe deg en nydelig E46 M3! 🥳 Legger den ut for 350k, så får vi se hva markedet sier. I god stand, men ikke strøken. Rådelager skiftet på kampanje, airbager skiftet på kampanje, er sveist inn forsterkninger i subframe + polyforinger, Godkjent i vognkort med Bilstein B16 PSS10 høyde og stivhetsjusterbart senkesett, CSL bremser, bakluke og diffusor, nyoverhalt diff, manuel gir, sort skinninteriør, Eonon stereo, med bluetooth, og medfølgende dab+, og ryggekamera (ikke montert), GS Performance effektanlegg fra header/grenrør. Nesten nye Michelin 4s dekk, ++++ 173000km. Løp å Kjøp
-
https://www.tu.no/artikler/jeg-fikser-feilen-som-ble-gjort-med-model-s/490868?fbclid=IwAR1dNHJbZAQ2DYJAmbBL5yDobyYMmka2NhQfGMYjEt7iNf7jGy6qnFgX-fM Lucid går for 1800 bhp i sin produksjonsmodel 😅
-
TUV er vel godkjenning av produkter som ikke er levert eller godkjent av produsenten. M-performance kit er levert av produsenten og de er derfor selv ansvarlig for at det er godkjent utførelse.
-
Trenger ikke TUV papirer sålenge produsenten går god for endringene og spesifiserer at utslippene osv ikke fraviker fra original verdiene.. Jeg fikk dokumentasjonen fra GS bildeler som er BMW partner, det gikk problemfritt når jeg viste bilen til BT og hadde med papirene. Dette var en 2011 F11 520d jeg hadde montert M-performance styreenhet i. Måtte også ha dokumentasjon på at det ikke trengtes oppgradering av bremser.. hadde bare papir som viste at delenummer på bremsene til 520d og 525d var det sammen..
-
Da var Våler kjøringen over for denne gangen Var arti å få testet bilen litt, og jeg er veldig fornøyd. Alt har funket supert, og ingenting har gått galt (bortsett fra at det begynnte å regne da) Håper på å få litt bilder eller filmer av min bil fra andre etterhvert. bane testing.mp4