-
Innholdsteller
9370 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
59
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E.C.
-
Ombygging bmw e92 320d(n47) til m50,m52,m54,n54 bensin.
emne svarte i E.C. sin RobinEngelstad i BMW-prosjekter
Alt er mulig, men en trimma N47 fra 320d får du jo opp i 230-240 hk med remap og downpipe og det vil jo være mer enn M50/M52/M54 leveres med. N54 må da være det eneste som gir mening å sette inn, men det blir fortsatt en god del jobb. Personlig hadde jeg enten satt inn en 6'er diesel eller byttet bil. -
Da ble det bestilt. Lete etter hotell er søren meg mer slitsomt enn å lete etter bildeler og verktøy og attpåtil mindre gøy.
-
Skal til København om en måneds tid, tips til om man bør prøve å finne et hotell med egen parkering eller om det er noen greie parkeringsplasser/parkeringshus slik at man bør bestille hotell og parkering separat?
-
Det er kanskje et tegn på at man bør dra et annet sted for remap? Om du får la oss si et max moment å forholde deg til, skal du da oppgi det til den samme personen som driter i om kassa går i stykker? Da har vel ikke du oppnådd så mye mer. Ja, det er en svakere kasse enn på 530d, men om du tar utgangspunkt i at bilen skal tunes av noen som driter i samspillet mellom komponentene i drivverket så blir det fort bingo uansett.
-
Høres litt ut som motstand. Den er relativt lett tilgjengelig og på enkelte deler så er det datostempel, så du kan sjekke om den er byttet.
-
Hadde nå en mulig handel hvor det ville se sånn ut: vare: 1500 kr; frakt: 39 kr; trygg betaling 106 kr. For folk som har god rating så pleier jeg å foreslå å betale direkte på Vipps. Må jo nesten bli scamma på mer enn hver 10-15. ting man kjøper for at det der med trygg betaling skal gå i pluss.
-
Flere som føler at "fiks ferdig" på finn har begynt å ta seg litt vel godt betalt? Scooper inn mellom 5-8% av salgspris på "trygg betaling", noe som må sies å være en drøy margin. Trygg betaling ser også ut til å gå opp i pris når fraktprisen er "på tilbud" og de oppgir ikke noe fast %-beløp (og det skjønner man jo, når det kan være 8% og/eller 2-3x fraktprisen). "Dette er en avgift som sikrer at pengene dine er trygt plassert, inntil du har mottatt varen din og ser at alt er i orden. Denne avgiften varierer ut i fra varens pris."
-
Samme opplegget i min E91, vifta der er mer opp og ned i blåsing enn i min E61. Så på litt live-verdier fra klimaanlegget den ene gangen uten å merke noen særlige abnormaliteter, viftehastigheten blir også gjenspeilet korrekt i displayet, så har lurt litt på om det er slik den er.
-
Det er ingen krise å kjøre litt uten proff justering. Spissing får du fikset ganske bra selv ved å bruke snor, for camber har du denne: https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/bremseverktoy/bremseverktoy/camberverktoy-2000021195
-
Det mest lønnsomme er å bytte "alt" og bli ferdig med det.
-
For all del, men hvor mye penger hadde du tenkt å bruke?
-
Det lønnsomme her er å kjøre bilen til du evt. må bytte turbo, så bytte ut med en ok original brukt turbo. Så kjøper du deg en bil med mer gamp i neste omgang.
-
Ikke noe inne i røret nei, men du ønsker ikke å skrape det opp da det kan skade pakninga som skaftet går gjennom.
-
Fantastisk lydopplevelse fra det kjipeste lydanlegget som er mulig å få i denne bilen. Altså, mye av dette stemmer sikkert om man aldri har kjørt annet enn 1. gen Yaris.
-
Noe gummi som mellomlegg på tanga så bør det gå greit. Grip for øvrig høyest mulig, lager du små riper/skader i demperskaftet så ønsker du å ha det så høyt som mulig.
-
Hvorfor byttet du kompressor og rele i første omgang?
-
Vel, jeg kan gi en slags oppdatering. Nærmeste nabo parkerer ikke nede, de har fått beskjed av utleier om å ikke sette bilene sine nede og det gjør de for så vidt ikke. De skulle også prøve å planlegge bedre mtp. å måke plass til sine søppeldunker så de ikke kryper ut på min tomt i løpet av vinteren. Mercedesen skulle snu på plassen min her om dagen og da fikk jeg tak i føreren. Han var nærmest brydd og fornærmet av at jeg forstyrret han, skulle tro at det var jeg som var på hans tomt og ikke omvendt. Det var en voksen kar i 50-60-åra i en bil som så ut som et askebeger og han var så pottesur at på en skala fra 1-10 hadde jeg trolig gitt han en 11'er. Virket som at han egentlig ønsket å klaske til meg og fortsette videre med dagen sin. Han skjønte ikke hva det var jeg ville, for nå holder han bare på å snu og det måtte da være greit? Han parkerer jo ikke her, for han bor nemlig ikke her og han har kanskje stått her i 10 min en gang. Jeg prøvde å forklare konseptet om at dette er min tomt og ikke noe fellesplass, men det var usikkert hvor mye som gikk inn. Hans yngre passasjer virket å være litt mer forståelsesfull. Han har ikke parkert her igjen enda, men nå er det jo sommer. De besøker naboer et par hus lengre ned i gata og naboene der har ikke så mange parkeringsplasser. Noe som mer eller mindre er selvforskyldt: De gidder ikke måke langt nok inn og har ikke snøfangere på taket, dermed vil de neppe parkere biler der neste vinter heller (kunne klemt inn 1-2 biler ekstra langs huset) De har en snart falleferdig dobbeltgarasje som tydeligvis ikke brukes heller. Men hey, hvorfor lage p-plass hos seg selv når du kan låne hos meg? Tror ikke at jeg vil bli plaget så mye gjennom sommeren nå, men når snøen kommer blir det spennende igjen. I første omgang så tenker jeg å skilte helt tydelig at det ikke skal parkeres her. Hvis noen gjentagende fortsetter å bryte det (sånn som Mercedesen) så får jeg bare samle opp bilder og anmelde til politiet.
-
2017 xdrive 20i, liten nedtur fra da hemmelige spesialagenter som James Bond kjørte e38 750iL 😕
-
Får ønske Geir lykke til med innbytteprosjektet: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=294407163
-
Villere prosentvis prisvekst enn ettroms i Oslo, da vet du at det er gale.
-
Du hadde halogen? Blir jo fort annerledes når modulen skal dytte ut 35-50W på en kanal for å tenne en ekstra pære til fjernlys vs. å flippe et spjeld på bi-xenon. Begynte faktisk å tenke hit da jeg så tråden, men hadde ikke oversikt over hvilke moduler man har på E9x. E6x har vel bare forskjell mellom med AHL og uten (samt lci), mens det på E9x er litt annerledes igjen.
-
Bruke USB DAC på after market Android BMW E38?
emne svarte i E.C. sin t06afre i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Ja, du ønsker jo å ha det digitalt lengst mulig, samt færrest overganger fram og tilbake mellom digitalt og analogt. Om det er snakk om balanserte kabler for analoge signaler så hadde jeg heller plassert dac-en nærmest dsp-en og brukt digitalt fram til dit, da har du i grunn ikke behov for balansert signal for å opprettholde kvalitet. -
Bruke USB DAC på after market Android BMW E38?
emne svarte i E.C. sin t06afre i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Hva er tanken her? Du kjører digitalt inn i en DAC, så analogt inn i en DSP som skal konvertere det til digitalt, manupulere signalet og deretter sende ut analogt igjen? Blir ikke det litt ekstra steg? Hva er poenget med DAC-en her? Sendre en bedre kvalitet på det analoget signalet inn i DSPen enn HU-en greier? Kunne du ha sendt digitalt til DSP? -
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
emne svarte i E.C. sin morteym i Bilder og filmer / Show-off
Fikk henta ut rusthaugen fra vinterlagring i går. Må være den generasjonen som har best balanse mellom å være "ny og moderne nok" og samtidig å være analog. Ganske deilig å ha en bil uten dataskjerm og bare kunne nyte masse knapper med nydelig oransje belysning. Skal aldri en LED-lampe inn i interiøret her så lenge jeg har bilen. Det eneste som kunne ha vært bedre er stereoanlegget. Ellers er en slik E39 en bil jeg skulle gjerne ha eid fra nytt. -
Uten å vite måleusikkerheten til utstyret og hvor repeterbart og reproduserbart slike målinger er på tvers av verksteder og operatører så blir det bare tipping å sammenligne 0,1 mot 0,3. Kunne ha vært 0,2 begge gangene eller at måling nr. 2 "egentlig egentlig" faktisk var lavere. Kort sagt: hadde ikke brydd meg.
