Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    9373
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    59

Alt skrevet av E.C.

  1. @Skulebollen: du kan jo ikke sende link med slike bilder til @StigJ. Den bildekvaliteten og brun inntrampa matte på førerside, samt (vi får håpe) milkshake på gulvmatta bak.
  2. Det med lårstøtte er et "standard"-problem, har det på delebilen på førersetet. På understell er det Lemforder eller originalt som gjelder, Meyle som regel ok også, men har variert litt for folk i det siste. Febi er nok ikke OE på noe særlig på E6x. OE = original equipment, altså originalt fra BMW. Så kan det være forskjellige meninger på hva OEM blir (original equipment manufacturer). Noe vil si at det er samme del som OE fra samme leverandør, men uten BMW-logo (det skjer en del ganger at BMW-logo er slipt vekk eller dekket over). Da blir egentlig delen i OE-kvalitet, men ikke fra BMW og da til følgelig lavere pris. Så kan noen kalle en del for OEM fordi den samme leverandøren leverer andre originale deler til bilmodellen. Da kan man si at Hella er OEM fordi de leverer lykter til E6x, men de leverer ikke luftmengdemålere på dieselbil, for det gjør Bosch. Så å si at Hella LMM er OEM på diesel E6x blir i så fall feil (selv om Hella generelt leverer bra kvalitet). Ellers kjenner jeg at jeg blir litt misunnelig på garasje med varmepumpe Det er jo ikke akkurat noe god temperatur her om dagen.
  3. Hver gang jeg hører historier om nybiler på garanti gir det bare mer inspirasjon til å beholde gamle biler der man må fikse "alt" selv. For da enten fikser man ting eller så lar man være. Sitter ikke og krangler på hvorfor noe har gått i stykker og hvem skal dekke det.
  4. E.C.

    Varmeapparat

    Riktig om E6x ja, det er nok likt på E9x.
  5. Bremsevæske er ikke så bra for lakk, har sett det som ligner bremsevæskeskader på innsider av felg, men det er du kanskje klar over. Ellers var det ikke verst km-stand på EGR, men det må vel være en del av disse som holder såpass. Man hører selvfølgelig om alle de som går i stykker, men det er nok noen som bikker 300k km vil jeg tro.
  6. Hvitt bak er nå bedre enn brunt
  7. Disse har jo noen verksteder: https://hastadklev.no/product-category/bilvarme/ Så om du bor ved siden av Trondheim så er det kanskje et bra alternativ å dra til et Webasto-spesifikt verksted.
  8. Sirkulasjonspumpe som slutter å gå er jo et typisk problem for 70-80% av de som har Webasto-trøbbel. På din bil får du vel tak i den fra motorrommet, sitter på førersiden. Mener at Webasto har eget software for å sjekke feilkoder og for feilsøk, så jeg hadde kanskje undersøkt der aller først. Ikke sikkert at verkstedet du var på hadde det.
  9. Hvis dette er viltpåkjørsel som dekkes av kasko uten bonustap så hadde jeg bare kjørt bilen rett på et verksted. Så får man det fikset skikkelig "med kvittering".
  10. Starter den med timer fra bil? Hvor hadde du den for å lese ut feilmeldinger? Det er vel også krav til en viss mengde liter på tanken og ok batterispenning for å starte, men med en skiftenøkkel på fjernkontrollen tyder det på noe annet, samtidig som at det bør være mulig å fiske ut noe feilkoder.
  11. Det er tross alt ikke alle som kan investere i et brukt speilreflekskamera. Et bruktbart et kan koste så mye som en vinterdekk eller to.
  12. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=283794482 Må være det mest slitte interiøret jeg har sett i år.
  13. Hvis du har en slik nøkkel som den under så kan du enkelt dra ut delen med nøkkelbladet og ta den med deg med bilen stående på tomgang. Praktisk for alle som ikke bor fritt for naboer og forbipasserende, samt at man forhindrer at låsesylinderen setter seg fast. (Du kan altså manuelt låse dørene med bilen i gang, selv om du har "en" nøkkel).
  14. Typisk med gammel bil å bruke 5 ganger så langt tid som planlagt og det på ting man ikke hadde budsjettert å bruke noe særlig tid på i det hele tatt i første omgang.
  15. Enig med F90 her, Vikinglotto legger ikke ut en Ferrari til 8000 kr på finn, bare fordi en uke spill koster 80 kr og du kan vinne nok penger til en Ferrari som er verdt 8 millioner.
  16. Handler hos Koed her og der og liker å ha de som butikk (og event-arrangør for den saks skyld), men deres marketing har vært tragisk. Fjorårets black friday annonserte de inntil 99% rabatt med store bokstaver, men denne rabatten var på én modellspesifikk søppelvare. I år har de noen gavekort på 3000kr som begrenser seg til Febi og Bosch? Som da i realiteten koster de 1000-1500kr hver? Ikke noe feil i gavekort, men å overselge så til de grader da. Og nå dette her med clickbait? Skjerpings.
  17. Rapporterer til finn jeg.
  18. Absolutt. Du finner sikkert den lagt ut på nytt til 2-5 ganger prisen om ikke så lenge.
  19. Endte forresten opp med perlehvit til prisen av hvit (normalt en 1000-lapp ekstra) og jeg må innrømme at det faktisk løfter inntrykket en del.
  20. Har Kaiteki 6600 fra Mitsubishi og er i grunn fornøyd. Appen deres vinner definitivt ikke noe designpris, men den har i det minste en app. Integreres mot Tibber kan den også (styring og avlesing av temperatur). Hvis man er følsom for lyd så lager innedelen tikkelyd fra motor når den går sakte, men det er det neppe alle som hører (etter). Angående modell så spørs det også på hvor stort areal det skal varme opp og hvor stort energibehov det er. Snekker kan sikkert montere, men du trenger vel godkjent varmepumpe montør ettersom de jobber med gass. Hos meg var de ferdig på typ 2 timer og da ble utedelen festet i betong, som ble litt mer jobb enn på en trevegg.
  21. Hvis det er å få vekk salt som teller så holder det med hageslange og en god del vann. Veisalt er veldig vannløselig (åpenbart) så mengde vann trumfer gjerne høyttrykk.
  22. Du har vaskehaller med underspyling og egne spylere/lanser på hjul som går på en høytrykkspyler.
  23. Hehe, ja den har jeg sett. Motorolje tenkte jeg bare der det allerede er rust og der man ikke får så mye direkte påvirkning/sprut, bare for å fylle/mette porene, så vannet ikke ligger inne. Bra at du får med den videoen her
  24. Fra spøk til revolver så tenker jeg faktisk å smøre inn med motorolje enkelte steder. Når man har litt til overs fra ulike produsenter/spesifikasjoner så er det like greit å bruke det opp noe sted.
  25. 395kr for 1,2L er stivt. Blir 330kr/L. Hvis man vil spare litt penger så kan man teste ut å smøre inn med original BMW LL17-olje 😅
×
×
  • Opprett ny...