-
Innholdsteller
9373 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
59
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E.C.
-
Har tatt en liten tur i baksetet på en Supra med tilsvarende seter og det kan ikke anbefales. Det hadde jo vært litt artig om 8-ere hadde en 2-seters utgave.
-
@Daniel. Jeg innså faktisk ikke hvor feil prisen var. Du får en m550d fra 2013 med lavere km-stand, ekte "full B&O", digital speedo og "gullrekka" for i praksis samme pris: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=253860199
-
Kjøpte en pre-lci E91 325 ix fra 2006 i fjor med tilsvarende km-stand og uten M-sport. Den har sportsratt og sportsseter, samt Hi-Fi. Den ga jeg rundt 100k for. 5-serie med litt mindre motor vil jeg tro er i prisområdet 60-100k. Avhenger av resten av utstyret og generell stand.
-
@jaspritvid: vanskelig å lekkasjeteste dyser på en solgt bil
-
Dra til noen som kan kode moduler, ikke til et BMW-verksted.
-
Husker at jeg fikk høre at E39-en jeg har var tung med en vekt på 1595 kg, fordi E36 veide bare 1300 kg. En del av tingene som dyttes inn i nye biler er kjekke å ha, men når den letteste moro-performance-bilen til BMW bikker 1800 kg så er spørsmålet om man faktisk har etterlatt et marked for lette "småbiler". Bør da være mulig å droppe noe av utstyret og vekta og lage en enklere bil.
-
GS Bildeler har fysiske butikker i et par byer, men ellers er dette en veldig sær del, så jeg ser ikke for meg at du får det over disk i en vanlig bilbutikk. Nevnte GS har (ofte) fri frakt, så om du bestiller i dag bør du få det før helgen.
-
Får den pakningen på Koed og GS regner jeg med: https://www.koedbmw.com/no-no/product/11617790547
-
Kommer de tilbake hvis du sletter feilkodene da? Kan hende noen har koblet fra noe en gang i tiden og det ble lagret en historisk kode.
-
Hvor fpr jeg Remote Out kabel?
emne svarte i E.C. sin spstieng i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Bassbrothers selger MatchUp i Norge, regner med at de kan skaffe. -
*forutsatt at den ikke sitter fast mekanisk, det skjer nemling på noen av disse. Om man har varmekamera (helst) eller IR-termometer så får man svar på om ventilen åpner seg eller ikke.
-
Trolig sekundær vannpumpe/sirkulasjonspumpe.
-
Vil tro at mekanismen din er ferdig med så mye slakk, det er ikke uvanlig på E6x. Ofte blir også armen med ledd ganske dårlig, den er det flere som har reparert med litt alternative foringer/kulelagre. Sensor kan vel rekalibreres, mulig verdt et forsøk.
-
Sånn damp ut pipa er vel rimelig normalt for alle eldre bensin bmw med større motor når det blir fuktigere i været.
-
Pusset du mer ned mellom bildet før og etter Brunox? Ser ut som en del gravrust som har jobbet seg innover, der bør man prøve å ta mest mulig før man putter på omvandler. Har du forresten noe varme i garasjen og får Brunox tørket når det er ned mot 5 grader? Tenkte egentlig å pusse litt på bakluka på min E91 bare for å få stoppet litt, men er usikker på om det er for kaldt og om jeg må bare få på litt olje på rusten før vinteren.
-
E.C.'s garasjetråd - E39 på PKK - kjeks i kanal
emne svarte i E.C. sin E.C. i Bilder og filmer / Show-off
Takk takk, bare å sette i gang det. For innvendig tønne-skrubb så tror jeg at det blir en plastbørste på drill neste gang. Tok litt med en plastbørste for hånd og det kom seg noe, en litt stivere en på drill + Alu devil så tror jeg det blir mer fart på sakene. -
E.C.'s garasjetråd - E39 på PKK - kjeks i kanal
emne svarte i E.C. sin E.C. i Bilder og filmer / Show-off
3 knekte bolter i toppdekselet får jeg komme tilbake til etter hvert, nå handlet det først og fremst om å få vasket litt når været tillater det. Innlegget her blir mest om gnukking, men noen liker jo sånt også. Etter omlegg så får man gjerne rester av gamle lodd og disse bør da tas vekk før man vasker og legger på voks: And gone: Større rester: Ingen problem: Den greia her er helt magisk på slikt, fås kjøpt hos Biltema, link her. Så er det bare å få tatt en runde med felgrens og såpe, ikke så mye å vaske på disse: Myk børste for å spre felgrens er nå et must for min del. Får aldri dekket alt med spray og bruker man hanske så vanner man det ut. Etter vask er det bare å snike hjula inn på vaskerommet før samboeren merker noe: Disse er så rene at man kan tørke av med et håndkle før videre voksing. Slipper da å få vannflekker som man legger voks over. Det er dog flere hjul som trenger vask og her har ikke de tidligere eierne vokset eller vasket innsiden akkurat, ikke fikk jeg vasket de på vårparten heller: Kommer seg, men blir aldri helt bra de her: Må ha nye dekk neste år, kanskje jeg skal prøve meg på å lakkere innsiden av felgen, er ikke all verdens tapspotensiale her. Utsiden er nå en del bedre og absolutt innenfor for vinterfelg. Før vask: Og etter: Disse orker ikke jeg å vokse, det er dessuten nærmest umulig mellom eikene, så disse har fått seg litt Sonax Spray & Seal, det får duge. Innedørs er det bare å finne fram voksen: Wax on: Wax off: Tar på innsiden av tønna også, gidder ikke å få korrodert felg som de andre, tar dessuten ikke så langt tid på store åpne flater: Og tørket vekk: Eldre mobilkamera, men ser litt forskjell i fargetone på de som er ferdige og ikke: Når alle er ferdig behandlet tar man en ekstra buffe-runde med ny klut: For å få prikken over i-en så prepper man senterdeksler også: Hadde bare felgene gått like fort som disse: For dere med ocd har jeg rotert alle felgene likt med ventilen pekende nedover: Og ferdig: Da er hjula klare for bil og voksen kan sette seg tilbake på hylla: Avaen ser ut til å være fikset, for nå var det tørt under, selv etter to timer med vask: -
Takk, skal sjekke de ut. Enkelte har såpass drøye priser at det er så vidt billigere enn nytt og gjenspeiler lite 10-20 års bruksfradrag og antall av tilsvarende gjenstander i markedet. Har nesten vurdert å kjøpe hele delebiler noen ganger, men det blir fort en litt annen logistikk, selv om man kanskje kan gå i pluss. Hadde vært fett med en låve med masse plass, kunne ha høgd biler som bare det 😂
-
Har man noen større internasjonale høgger-sider som sender til Norge? Fra typ Tyskalnd eller kanskje England? Tråler litt etter ting jeg egentlig ikke trenger, men som hadde vært aktuelle til riktig pris. Så langt bruker jeg både finn, ebay, koed, finndel, bildelsbasen++, men jeg ser for meg at markedet i f.eks. Tyskland alene er større enn hele Skandinavia.
-
Noen her som har dratt opp lykter under middagen for å legge de ut på finn? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=261010983
-
@Lysken: du må fortsatt ha fungerende ccc selv om du ønsker å bytte til android-skjerm ettersom disse skjermene ikke har forsterker og all lyd og kommunikasjon med p-sensorer og andre moduler, samt varsler går via ccc.
