Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    9373
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    59

Alt skrevet av E.C.

  1. Hvis du låser rett etter å ha låst opp da? Da funker det heller ikke?
  2. Fint med kontraster, men på nr. 2 begynner det å bli zebra. Jeg stemmer på alt. 1.
  3. E.C.

    BMW dieselmotorer

    Må være bra cetantall på dieselen om de dytter ut 700hk på hjula ut av en M57 i statene.
  4. Fant litt mer om det med lykter og PKK: Slik jeg tolker det så kan du mangle halve LED-ene i bremselyset så lenge det lyser sterkt nok, men i hovedlykt går grensa på 1/3 uansett. Jeg har også tolket det dit-hen at alt i hovedlykta går under ett, om det er nærlys, fjernlys eller blinklys. https://www.vegvesen.no/kjoretoy/eie-og-vedlikeholde/for-verkstedbransjen/utfore-periodisk-kjoretoykontroll/
  5. Her er litt offisiell info:
  6. Hvordan kom du fram til det? Original software kan vel legges inn via ISTA P på din bil.
  7. Her er en som lå ute tidligere: https://www.finn.no/220177251
  8. Beste valget er da kanskje F11 med B47. De dupper under 300k her og der.
  9. Det er vel den eneste modulen som faktisk er i luka.
  10. Det er sant. Jeg tenker også at det kan være greit å gjøre det slikt. Slipper man å krangle om hvem som knakk hva også. *Host** hark* de som har omlakkert min og din bil.
  11. Foliering? 🙃
  12. @Ingvaldsen du skal ikke kjøpe denne da? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=227375580
  13. Vet ikke helt om det klassifiserer som "feil funnet" om man velger å bytte både ECU og motor. Steget opp er jo å bytte bilen.
  14. Problemet blir garantert ikke bedre med den der. En skjerm er nettopp en skjerm, som på en PC. Du har nok det "vanlige" problemet med aldrende CCC som sliter.
  15. Som TRF sier så ønsker man gjerne å hjelpe folk, men etter hvert blir man lei av å legge inn mye energi i ting som det oftest ikke blir noe av. Spørsmålet er ikke feil i seg selv, men en forberedt person som seriøst vurderer slikt arbeid hadde kanskje sett litt i ETK på forhånd for å danne seg et bilde av hva som skal til og spurt deretter. Når man selv ikke legger mer energi i spørsmålet så er det litt feil å forvente lange og utfyllende svar.
  16. Skal du bygge om bilen fra 525d til 535d eller skal du ha effekten til 535d i en 525d? Girkasse og bremser er blant tingene som er annerledes, samt flere motordeler.
  17. EGR-kjøler? Har vel vært recall på dette.
  18. @Ampera takk for PDF-en, var en del kult. Dispenser for servietter for over 1000 EUR var litt dyrt dog. Håper de har en reparasjonsprosedyre for den i TIS 😆
  19. Har hatt en halvveis fungerende Webasto i E39en som nå er sommerbil (kjørt én vinter av meg), men man ser hva man går glipp av med forhåndsoppvarmet elbil. Skal flytte bittelitt mer nordover og da kan det være greit å få litt ekstra drahjelp på vinteren. Interiøret ditt ser jo ikke feil ut, men i det siste så kunne jeg faktisk tenke meg hvitt. Ganske kult når det faktisk er rent og passet på.
  20. Jeg hadde lett valgt iX foran X5 hybrid. Står dog på prisen og ikke utseendet. Vet ikke om resirkulert søppel er noe negativt. Det er jo det bilen din går på, bare at det har gått noen million år på resirkuleringa.
  21. Som alle vet så ligger Rav4 først i køen, så litt pianolakk på støtfangeren er en fin detalj personen bak i køen kan få nyte.
  22. Har faktisk sett på den, mangler bare Webasto og kanskje annet interiør etter min smak ellers hadde jeg vel prøvekjørt allerede.
  23. Håpløst. Skal fra nå av prute minst 20% på alle priser.
  24. Det er noen komplekse komponenter der, men man må aldri undervurdere visuell inspeksjon og andre basics av feilsøking, så det kan alltid vær greit å "se over" først.
  25. Da er det muligens kabel da. Kjøper man fra Kina kan man ofte ta to med en gang.
×
×
  • Opprett ny...