Fant litt mer om det med lykter og PKK:
Slik jeg tolker det så kan du mangle halve LED-ene i bremselyset så lenge det lyser sterkt nok, men i hovedlykt går grensa på 1/3 uansett. Jeg har også tolket det dit-hen at alt i hovedlykta går under ett, om det er nærlys, fjernlys eller blinklys.
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/eie-og-vedlikeholde/for-verkstedbransjen/utfore-periodisk-kjoretoykontroll/