-
Innholdsteller
9369 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
59
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E.C.
-
Smaken kan man ikke krangle på, tenkte bare at 1-serie kunne være en grei alternativ til en ålreit førstebil. Du får bare følge med i markedet, når de gode bilene kommer så ligger de ikke så lenge ute.
-
Hvorfor ikke en 1-serie? Da får man fort en grei bil som ikke er så gammel. De fleste 116i med N45 har fått byttet registerkjede (som framstår å være den største enkeltkostnaden man kan få på en sånn bil) og da bør det være greit med bil igjen. Eksempel 1 Eksempel 2
-
Kan ikke helt verdiene, men det skal vel endre seg opp mot 10-15 grader gjennom turtallsspekteret fra bunn til topp.
-
Var jo ikke akkurat noen kjempegode deals du listet opp heller. Prisant på 70k for en 320 e46 som minst trenger 2 nye skjermer, wtf liksom.
-
Klassisk 318 med M3-badge jo!
-
Jeg har en slik, hvis du skal ha noe billigere til E34 kan du sikkert kjøpe Tiny ADS og en adapter 16-->20pin som du skrur opp og kobler opp mot interfacet. Den førstenevnte får du brukt til diagnose på nyere biler også (de fleste i E-serien?), kjøper du i tillegg en RS232-USB-adapter så kan du bruke interfacet på en nyere laptop med f.eks Windows 10, men da uten ADS. Skal du ha noe raskere med CAN så kan du sikkert kjøpe noe sånt.
-
Du kan se liveverdier på vanosposisjon i INPA, nå ser jeg at du har den "halvtyske" utgaven der det kan være litt vanskelig å navigere i, men bør være mulig å google seg fram. Posisjonen i grader skal variere gjennom turtallsregisteret. Det skal også være mulig å tvangsaktivere vanos, da hører du at motorgangen endrer seg merkant.
-
Skal du ha ADS? Hvis det er bare OBD du skal ha så er det en god del å velge mellom, mange som går på USB. De fleste med USB støtter som regel CAN-bus, da vil jeg tro at det er en del raskere hastighet på overføringen mtp koding (på litt nyere biler).
-
Du får ikke brukt carsoft-adapteren til inpa/ediabas. Kjøp egen adapter til dette, gjerne den som har både obd og ads, da får du tatt de eldste bilene siden du har rs232. Bruker faktisk samme laptop selv.
-
Det er enten der sensoren kobles på eller der hjernen kobles på. På sistenevnte så får du sett at signalet går helt fram dit det skal. Da må du finne pinout for abs-hjernen for å vite hva som går hvor.
- 6 svar
-
- abs e39 feil
- abs
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Er muligheter for det. Kanskje noe powerbox/chip som ble fjernet før salg. Bavaria burde dog ha greid å si noe mer når de drar ut såpass med feil fra motorhjernen.
-
Hvis du får sletta koden når bilen står stille så er det antaglivis kontakt fram til sensoren. Kan jo hende selve ringene er skadet? Litt usannsynlig at begge er det, men kan jo være. Jeg ville også lest ut livedata med inpa, evt snurra på hjula og målt signalet med multimeter. Sammenlignet mot side som ikke gir feil.
- 6 svar
-
- abs e39 feil
- abs
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!
emne svarte i E.C. sin aloebiz.net i Annet BMW og motorprat
Har tyvene sett ut noen dyre felger de liker så skaffer de nok nøkkel/verktøy som tar låseboltene også. Det som er ekstra kjipt er at bilene blir som regel slengt ned på bakken etterpå, da blir det fort en del dyrere enn kun felgene. -
Du har vel ikke tilfeldigvis chippet bilen nylig?
-
Runflat kan ha litt med det å gjøre, men noen biler og dekkombinasjoner sporer bare mer enn andre. Jeg har 225 foran og bak på E36en og den går nå ganske fint på veiene her. E39en som har 255(?) foran og bak er som å kjøre tog på spor på de samme veiene. Jeg kan forsåvidt anbefale Nokian Hakka Blue som jeg har på E36en. Gode dekk som ikke støyer så mye. Scoret vel ganske bra hos NAF da de ble testet.
-
Kan du ikke gjøre som alle andre og kjøpe fra Ebay? Får sikkert noe til under 2-300 kr om du bestiller fra England. Da er det som regel framme i løpet av en uke også.
-
Finnes vel ikke noe som heter "for breie hjul", gitt at innpresset på felgen er riktig og hjula er innenfor hjulbua?
-
Hehe, er vel noe av det mest typiske at noe av lyset bak på E46 ikke fungerer.
-
Kan være vanskelig å bestemme hva som skal være vinterhjul om man har flere felgsett som passer bra til bilen
-
Fine felger! Har makan i 17" på E36-en
-
Det var forresten for touring med hvite blinkers. Du kan jo selv slå opp hos f.eks GS. Ligger under ETK - Lykter.
-
Det som er plagsomt er når folk kjøper elbil for å spare cash, men som prøver å late som at de kjøpte bilen for å redde miljøet. Det nevner hun delvis selv: "Vi kjøpte en elbil for at det skulle være rimeligere og mer miljøvennlig..." Samtidig mener jeg at det burde være flere ladestasjoner i tettbygde strøk. Folk som hovedsakelig småkjører kan med fordel kjøpe seg elbiler. Da burde det være mulig å lade bilene der de faktisk brukes. Ville tro at det hadde vært et bedre "klimatiltak" fra statens side enn å forbi kjøringer på diverse dager, samt donere penger til regnskogen i utlandet.
-
Artig at du får det til! Jeg føler at det egentlig ikke er så mye feilsøkingskunnskap på slike ting om dagen. Elektronikken på litt nyere biler ligger akkurat i det prisområdet at det er for dyrt for hvermannsen for å eksperimentere og "føkke opp", samtidig billig nok for verksteder slik at reparasjoner sjeldent er gunstige. Dermed blir de fleste moduler som mistenkes for å være "bricka" byttet ut med nye. En god del kunne sikkert ha vært reddet med litt mer kunnskap.
