Gå til innhold

Osth

Medlem
  • Innholdsteller

    42
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vågå
  • Interesser:
    Bil, bil å bil
  • Kjøretøy
    E28 E34 E39

Nylige profilbesøk

1155 profilvisninger
  1. Vært på Sel å handlet? Gratulere med handel, har selv hatt lyst på dette en stund men har ikke hatt mulighet,da er det kjekt å se andre få glede av det!😄
  2. Har nå fått plassert bensin tank, filter å pompe, eneste jeg mangler bak før det nermer seg ferdig er gjennomføring rundt slanger som går gjennom gulv og en slange stubb mellom pumpa og filteret, men siden jeg ikkje hadde den riktige banjo koblingen så er dette på vent.. Får å få et bilde av hvordan det blir så dro jeg di gjennom bensin slangene allikevell, å jeg synest hvertfall det blir bra👌🏼 Når jeg lagde rammen til tanken så var planen å ha gjengestagene gjennom gulv både fremme å bak, men etter å ha klødd meg litt i hode å lest reglement i bilsport, så fant jeg ut at det kun var krav om 4 gjennomgående, ikke at de skulle være i hjørnene, som gjorde det endel lettere for meg.. Har også fått fortsatt litt på ledningsnettet, men siden dette er første gang så blir det litt prøving å feiling med tanke på hva man skal ha på først av stikkere og krympe strømpe.. så nå venter jeg på terminal verktøy ifra UK, slik at jeg får demontert stikkere igjen å lagt det opp med krympestrømpe! Har så langt bare gjort voller å dyser, men vil ha litt orden i tingene å ta en ting av gangen, så skal gjøre disse helt ferdig( så godt det lar seg gjøre) før jeg går videre til div følere På forhånd, beklager dårlige bilder men var dette jeg har på telefonen nå, så får bli noe bedre bilder mår jeg er hjemme igjen!
  3. Ser ikkje tett ut nei, men brannveggen er lagt ned på kanten og festa, og så har jeg tetta di to hulla i bunn fra baksiden (bagasjerom) 😊
  4. En liten update her! Jeg regner med det er lite interessant å se 5 forskjellige bilder av en brannvegg så valgte å vente til jeg var ferdig og heller vise hvordan det ble når jeg var ferdig! Har fått sveisa brann veggen, ikkje hel sveisa, men skal gå over med tec-7(eller lignende) for og få den veske tett. Laget til hull for gjennomføring av ledningsnett og har fått tredd på gjennomføringen, så her er det stort sett klart når jeg får malt 2. laget! Fikk også startet på ledningsnettet til motoren nå i helga, har valgt å ha motorstyringen inne i bilen for å ha enkel tilgang skulle det bli noe!
  5. Ja det synes jeg også, det blir litt mere sportslig preg over den en f10/11 synes jeg.. har lenge siklet på f10/11men etter en tur innom sulland for ca et år siden så har jeg fått mere å mere sansen får f3x 😊
  6. Da har man kommet et steg nærmere! Passer fint å ta en oppdatering idag da jeg ligger inne å slikker sår, sveising uten maske er og blir risiko sport.. Skulle ‘bare’ ble jo IGJEN til at det må bli en rolig dag iført solbriller.. Fikk malt bagasjerommet å satte inn tank å så litt på plassering av diverse Uten å gjøre får mye mer bak så gikk jeg løs på brannveggen å begynte å knekke platene! Det var ved siste bilde jeg skulle bare så ble ikkje gjort mere😂 men har nå begynt på brannvegg og sveisa den i bakkant mot gamle hatthylle og tilpassa litt rundt omkring. Blir ingen utstillingsbil, men jeg er fornøyd👍🏼 Kan også vise fram litt av det andre jeg har dratt på meg i sommer. Først så blei det jo vår, og med våren så kommer jo gjerne sommer biler å mc fram av vinterdvale. Jeg har jo da et par venner som har handlet seg sykler di siste årene, og derav også fått høre jamt at jeg også måtte handle. I vår klarte jeg da ikke å holde igjen mere så jeg gikk til innkjøp av en Suzuki GSr 750 Har da farta litt rundt med denne i sommer, å virkelig kosa meg! Etterhvert så ble det også handlet bil. Etter at girkassa på e39’n streika igjen nå i sommer så fikk jeg egentlig bok av å skru på bruksbil, så jeg bestemte meg for å bytte bil ganske brått. E39’n ble solgt for en billig penge å jeg kontaktet en tidligere arbeidskollega å reiste for å se på en 335xd han hadde. Såppas motstandsvilje som jeg har klarte jeg jo selvfølgelig ikke å reise uten å ta den med, så nå er jeg lykkelig eier av denne👍🏼😊
  7. Selv om jeg aldri ser ut til å oppdatere, så blir det da gjort litt med ujamne mellomrom! Har nå demontert topp for å få av register-dekselet for og lage retur fra turbo, trodde tidligere at jeg måtte av med bunnpanne for og sveise om denne men ser nå ut til å løse seg allikevell da jeg allikevell må gjøre om motor fester.. Litt prøving å feiling blir det med et sånn bygg når man aldri har gjort det før, men da er det positivt at jeg liker å skru å styre😂 i påvente av noen AN deler så har jeg fått ferdig gulvet bak, det originale ble kappet ut for å gjøre bedre plass under( ser for meg at det kan bli litt skruing av diff og aksler) og i tilleg at det ble lettere å få tilpasset tank fester! mangler nå å få rensket opp og malt bagasjerommet før jeg skal begynde å ordne festene til tank og pumper++ Nå kommer det faktisk en oppdatering til i løpet av uken, da jeg har laget klart mye av det som skal inn! 🤠
  8. Absolutt, å ikkje minst kan bruke tia på å skru istede får å snekkre å male 🤮
  9. Ble stille gitt.. har skjedd litt på bilen! Fikk motor- å girkasse festene(putene) fra stavik å fikk sveise ny braketter så nå står motor å gir (forhåpentligvis) dær det skal, skulle opp med mellomaksel også, men fant ut at jeg hadde bestilt mellomaksel oppheng til E39 🤦🏼‍♂️ Ny bestilt! i tilleg så har jeg jo lagt ut bilder tidligere av oppussingen av garasje, detta har dratt litt ut da alt gjøres selv.. Har nå blitt så godt som ferdig med garasjen, mangler litt installasjon å epoxy på gulv, samt å male betong-veggen.. men detta får bli litt etter hvert 😊 Har hatt stående en e28 hos en bekjent på lagring etter at jeg klarte å trykke inn høyre framskjerm å lagde en stripe etter nesten hele høyre sida får snart 1.5 år sia.. Har nå fått denne hjem å blir da å prioritere å fikse denne fremfor banebilen.. har lagt litt planer for e28’n, både motor messigt å med flere andre ting, men får se litt hvor mye man kommer igang med! Skal prøve å skjerpe meg å bli bedre på oppdateringer her, blir kanskje litt lettere nå når man har en nokså bra garasje å drive i😄
  10. Ja får da håpe det😃 Blir vell rundt 450 håper jeg i denne, å får forhåpentlig lært å kjøre med såppas mye hester etterhvert😅 Har liggende en motor i deler som får smidd innmat å 2.8 veiv😊 men dette blir på sikt!
  11. Takk får tips, handler endel hos Stavik å han anbefalte noen fra Strongflex så får se litt😊
  12. Fikk komplettert fronten igår, vertfall det jeg vil gjøre før jeg har fått sett mere på plassering av cooler, radiator å rør. Begynte så å montere sammen motor å gir får å finne ut om jeg kunne bruke opp igjen girkassefeste ifra m20’n men blei ikkje heilt tilfreds, da jeg syntes at motoren kom for langt fram, så da ble det mere jobb😅 Brukte omtrent hele går-dagen på å prøve å feile med bare girkasse feste da jeg skulle ha det så langt bak som mulig, men allikevel så lavt som mulig.. Så nå er bunnpanne på motoren ca 1 cm fra travers, blei vell bare 5cm i forskjell ifra originalt, men vil ha mest mulig plass i front samt håper å få bedre vektfordeling ( uten å gjøre om på bunnpanne) Har fortsatt igjen å gjøre motorfestene, men må ha litt å gjøre neste uke også😊 Noen som har erfaring med originale/uoriginale motor/gir-fester altså puter? Blir hard bruk så må tåle endel! Inspill på får å imot på alt taes imot med takk, da jeg bare er en amatør såm prøver😊👍🏼
  13. Dagen idag har godt med til kapping og tilpassing av ny «frontplate» da den originale var for trang til å få plass til intercooler på en bra måte! Blei endel kløing i hode får å få lykter til å stemme opp imot panser, men tror det blei bra nå( vertfall bra nok får denne😅)
  14. Da har man fått begynt i garasjen etter en tur på jobb! Har fått tatt ut den stakkars m20’n som satt der tidligere, denne var nok rimelig klar får utskiftning etter 2 harde sesonger på isbane kjøring😅 Fikk tatt ut motoren å har nå begynt å skåret bort alle fester jeg ikkje trenger lenger! Er litt jobb, men blir mye ryddigere å ikkje minst lettere å få plass til trykkene å alt annet som kommer! Likt med dette så driver jeg å setter sammen den «nye», har lakka toppdekselet å begynt som smått å montere litt diverse rundt, egentlig mest får stemningen sin del da jeg må av igjen med topp-dekselet for og time motoren. Fikk dessverre ikkje gjort dette før jeg reiste på jobb, å nå sitter jeg i korona karantene da en på anlegget jeg jobber på hadde symptomer.. Ser frem til å få gjort det, men da må jeg få hjelp av en som kan og har utstyret! I tilleg til dette så har jeg godt med en ide om å tette bensinlokket da jeg skal ha fuelcell i bagasjen, å bestemte meg igår kveld om å få det gjort! Har troen på at det blir bra, men står igjen sparkel å lakk!😊 Flere bilder kommer etterhvert som ting blir gjort!
  15. Etter vaske runde av både bunnpanne å topp-deksel så fortsatte jeg å montere sammen det som stod igjen, samt begynte å se på timing av motor. Da jeg ikkje har måleur så stoppa det dessverre her, men har en kompis som skulle være med neste gang jeg er hjemme igjen! Får di som lurer så er skvulpe plata på det bilde over ifra IX, da det er der motoren kommer ifra å passer ikke når man bruker «standard/ ikkje ix bunnpanne. Har også laget et låseblekk på oljepumpa får å forhindre at mutteren skal løsne. Denne laget jeg av 1.2 mm plate (mener jeg det var). Måtte forhøre meg på Facebook når jeg dreiv på med timinga, da jeg mente bestemt OD merket på svigningsdemper var i framkant på flatsida, å tenkte ikke tanken på å se fra siden/toppen der det var.. Nå går turen til Finnmark på jobb igjen, så blir det mere oppdateringer om en stund!😊
×
×
  • Opprett ny...