Gå til innhold

macrorain

Medlem
  • Innholdsteller

    1239
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

Alt skrevet av macrorain

  1. Det er hvertfall ikke mye som skal ryke på en 5-serie før du ryker på 20-30,000kr. På min forrige 3-serie (da en 3 år gammel 2009-modell som var bruktbilimportert og dermed utenfor sin 2års tyske garanti) sluttet LCD-skjermen (som gir tilgang til navigasjon, multimedia og ca alt annet) periodisk å virke. BMW skulle ha rundt 10,000 bare for å feilsøke uten å garantere at de kunne finne feilen. Jeg takket forøvrig høflig nei. På 50,000km røyk noe synkroringer i girkassa, det kostet rundt 40,000kr. Ja, du leste riktig, på 50,000km, ikke 150,000. Jeg var sikkert uheldig, men hvis du først får problemer med slike ting, girkasse, clutch, turbo osv så sitter titusenlappene løst. Og det er ingen umulighet i den alderen og kmstanden du titter på.
  2. Først må jeg si at det er imponerende hvor mye god hjelp du får her, gøy å se! Så tenkte jeg at jeg skulle være så slem at jeg skal være litte grann negativ til hele prosjektet. Slik jeg forstår er du ganske makset på budsjettet rundt 150,000 - og går ut fra at du ikke har satt av massevis av penger på uforutsette utgifter? Jeg tenker at det er risikosport å se på en ti år gammel 5-serie som har gått 150-200,000 med et slikt økonomisk utgangspunkt. Dette er biler med nypris pluss minus trekvart million, og når ting går i stykker så er det ikke gratis selv om bilen er gammel. Hva slags driftsbudsjett har du sett for deg etter at bilen er kjøpt?
  3. Men kunne du valgt å droppe vinterhjul og IKKE beholde de gamle? Blir jo fortsatt billigere.
  4. Jaja, la oss ikke ødelegge hele tråden med dette "Hvis du ikke har noe pent å si, hold kjeft" pleier kona å si. Det er en grei leveregel i de fleste sammenhenger
  5. Hvorfor må du ha X-drive da? Det koster vel noen kroner.
  6. Det må da for svingende fyren som selger den klare å finne ut av? Som en generell kommentar kan jo nevnes at bilkonfiguratoren til BMW er helt sykt ræva (jeg kunne skjønt det hvis det var konfiguratoren til Kia eller Hyundai, men nesten ikke da engang), og at de har to pakker med nesten helt like navn som ikke engang forhandleren skjønner forskjellen på er jo ganske utrolig.
  7. Slo meg at jeg ikke har dumpet ut utstyrsliste, så da gjør jeg det. La til i første post også for ordens skyld. 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 2NH M SPORTBRAKE 2PA LOCKING WHEEL BOLTS 2PF 19"M LT/ALY WHEELS STAR SP. 403M/MT 2TE AUTOMATIC TRANSMISSION W.GEARSHIFT 2VB TYRE PRESSURE INDICATOR 230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 248 STEERING WHEEL HEATING 258 RUNFLAT TYRES 322 COMFORT ACCESS SYSTEM 337 M SPORT PACKAGE 4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE 4FT I.T.F. ALUMINIUM F.B.L. M. W.H.T.F. 4NE BLOW-BY-HEATER 403 GLAS ROOF, ELECTRIC 417 ROLLER SUNBLIND, REAR SIDE WINDOWS 420 SUN PROTECTION GLAZING 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 465 THROUGH-LOAD SYSTEM 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL 5AG LANE CHANGE WARNING 5AL ACTIVE PROTECTION 5AS DRIVING ASSISTANT 5A1 LED-FOG LIGHTS 5DA PASSENGER AIRBAG DEACTIVATE 5DC FOLDING REAR-SEAT HEADRESTS 5DF ACTIVE CRUISE CTRL+STOP&GO FUNCT. 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 521 RAIN SENSOR 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 552 ADAPTIVE LED HEADLIGHT 563 LIGHTS PACKAGE 575 ADDITIONAL 12V POWER SOCKET 6AC INTELLIGENT EMERGENCY CALL 6AE TELESERVICES 6AG E DRIVE SERVICES 6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES 6NS ENHANCED TELEPHONY WITH EXTENDED SM 6UH TRAFFIC INFORMATION 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 610 HEAD UP DISPLAY 654 DAB TUNER 688 HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM 698 AREA-CODE 2 7LF MODEL M SPORT 704 M SPORT SUSPENSION 710 M LEATHER STEERING WHEEL 715 M AERODYNAMICS PACKAGE 760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 8AW NORWEGIAN / ON-BOARD DOCUMENTATION 8A7 LANGUAGE VERSION NORWEGISCH 8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS 8LZ COUNTRY-SPECIFIC CONTRIBUTION 09090 8SM VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE 8TG ANTI-THEFT SYSTEM 8TH SPEED LIMIT INFO 842 COLD CLIMATE VERSION 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 9AA EXTERNAL SKIN PROTECTION 993 MODEL YEAR CODE
  8. Jeg kan jo dumpe ut min liste for gøy. Jeg synes den er ganske perfekt spekket. Skulle jeg valgt 100% selv (kjøpt brukt) hadde det vært akkurat slik bortsett fra hel-elektriske seter, og muuuligens skinnseter. Men alcantara-setene er både fine og gode de også. 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 2NH M SPORTBRAKE 2PA LOCKING WHEEL BOLTS 2PF 19"M LT/ALY WHEELS STAR SP. 403M/MT 2TE AUTOMATIC TRANSMISSION W.GEARSHIFT 2VB TYRE PRESSURE INDICATOR 230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 248 STEERING WHEEL HEATING 258 RUNFLAT TYRES 322 COMFORT ACCESS SYSTEM 337 M SPORT PACKAGE 4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE 4FT I.T.F. ALUMINIUM F.B.L. M. W.H.T.F. 4NE BLOW-BY-HEATER 403 GLAS ROOF, ELECTRIC 417 ROLLER SUNBLIND, REAR SIDE WINDOWS 420 SUN PROTECTION GLAZING 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 465 THROUGH-LOAD SYSTEM 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL 5AG LANE CHANGE WARNING 5AL ACTIVE PROTECTION 5AS DRIVING ASSISTANT 5A1 LED-FOG LIGHTS 5DA PASSENGER AIRBAG DEACTIVATE 5DC FOLDING REAR-SEAT HEADRESTS 5DF ACTIVE CRUISE CTRL+STOP&GO FUNCT. 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 521 RAIN SENSOR 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 552 ADAPTIVE LED HEADLIGHT 563 LIGHTS PACKAGE 575 ADDITIONAL 12V POWER SOCKET 6AC INTELLIGENT EMERGENCY CALL 6AE TELESERVICES 6AG E DRIVE SERVICES 6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES 6NS ENHANCED TELEPHONY WITH EXTENDED SM 6UH TRAFFIC INFORMATION 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 610 HEAD UP DISPLAY 654 DAB TUNER 688 HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM 698 AREA-CODE 2 7LF MODEL M SPORT 704 M SPORT SUSPENSION 710 M LEATHER STEERING WHEEL 715 M AERODYNAMICS PACKAGE 760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 8AW NORWEGIAN / ON-BOARD DOCUMENTATION 8A7 LANGUAGE VERSION NORWEGISCH 8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS 8LZ COUNTRY-SPECIFIC CONTRIBUTION 09090 8SM VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE 8TG ANTI-THEFT SYSTEM 8TH SPEED LIMIT INFO 842 COLD CLIMATE VERSION 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 9AA EXTERNAL SKIN PROTECTION 993 MODEL YEAR CODE
  9. Ja, comfort access har jeg også, det er jo digg. men soft close, får du det på 3-serien?
  10. Jeg ville jo uten tvil kjøpt den lounge-pack eller hva den heter som gir deg harman kardon anlegg, soltak , tonede ruter og gardiner på sidene bak. HUD ville jeg også valgt. Det stod ikke på must-lista mi selv før jeg endte opp med en bil som hadde det, men nå ville jeg ikke vært foruten. Adaptiv cruise bruker jeg hele tiden på motorveien og ofte på landevei også. Sportstyringen har jeg ikke prøvd, men selv uten så justerer motstanden i rattet seg hvis du går over i sportmodus, sånn til info. Så jeg tenker at det kanskje ikke er et must. Personlig synes jeg m-sport bremsene løfter bilen veldig utseendemessig. Bortfall av modellbetegnelse bak ville jeg også valgt (gratis) Bilen min har ikke elektriske seter (kun sidestøtte+korsryggstøtte). Hadde jeg hatt mulighet til å velge ifm kjøp av ny bil så hadde jeg kjøpt hel-elektrisk med minne.
  11. Må si jeg er veldig spent på hvordan dette blir seende ut.
  12. Dette er Audi da, men følte den passet i tråden likevel. Litt av en gjeng de mekanikerne her 😄
  13. Ble det godkjent?
  14. Jeg tolket det med mercedes som en spøk, men han skal få svare for seg selv 😊
  15. Er det noen logikk overhodet på modellbetegnelsene? E4x e9x, f3x, g2x? Hva blir neste 3 serie etter det igjen? h1x nå da eller?
  16. Skiltet følger jo sånn sett personen, så hun beholder jo skiltet når hun kjøper ny og potensielt finere bil 😊
  17. Jeg skjønner at det er kult å flyte forbi en Ferrari som ligger i 300 med en BMW, men det er jo en lettere hyptotetisk situasjon. I praksis ville jeg nok heller ha en bil med høyere akselerasjon og lavere toppfart, enn motsatt
  18. Portofino så litt rar ut rett forfra, men ellers en vakker bil. Flott coupe look med hardtopen på også 😄
  19. Hm. Var det dårlig passform på anlegget?
  20. Det var ikke gratis nei. Kjedelig med langt verkstedbesøk, men bra alt er på plass nå da. Veldig praktisk med sånn spjeld ja, kunne tenkt meg det selv.
  21. Drøyt, har sett endel på de Armytrix-anleggene, de virker ganske sinnsyke. Er det hele veien med ny downpipe også? Hva kom herligheten på, og hvordan er lyden? Burde kanskje hatt et lite lydklipp med og uten flapps? EDIT: Også litt nysgjerrig på hva de kålet sånn med under montering på verkstedet? Et eksosanlegg som er laget til bilen bør vel være rimelig rett frem?
  22. Forøvrig er jeg godt lei av å manuelt måtte sette bilen i Sport+ hver gang jeg starter bilen (for ikke å snakke om å holde nede anti-spinnknappen i fire timer hvis jeg vil more meg litt ekstra), kan tenke meg at M5-eiere blir greit lei av å i tillegg måtte slå av firhjulsdrift hver bidige gang. Kan da ikke være så vanskelig å tillate setting av standard oppstartsmodus på disse tingene. Skjønner at de sikkert gjemmer seg bak sikkerhet, men samtidig slipper de reklamevideoer hvor bilene ligger sidelengs i 150km/t, så det er litt dobbeltmoral ute og går i så fall. EDIT: Ser det er sånne fine knapper på rattet for å velge preset i nye M5, da er det hvertfall ganske enkelt.
  23. Det er nok noe i dette. Jeg var i München tidligere i år, og til min glede var det store og fargerike reklameplakater for M3 og M4 på flyplassen. Men da jeg kikket litt nærmere viste det seg at reklamene var fra Hertz.. Før var det shiiiiit hvis du så en M3 passere, nå er det mer (satt på spissen) hm, trenger leiebil fra flyplassen, skal jeg velge Mondeo eller M3?
  24. Jeg kan ikke annet enn å le og kose meg av en premierevideo hvor de ligger sidelengs, kjører fra politiet, og hvor politibilen som til slutt krasjer TILFELDIGVIS er en VW... deilig politisk ukorrekt https://www.facebook.com/pg/BMW.M/videos/?ref=page_internal (live videoen fra Cologne)
×
×
  • Opprett ny...