KimH

Medlem
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om KimH

  • Rang
    Sersjant
  • Bursdag Oktober 24

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Krokstadelva
  • Interesser:
    Bil
    Jakt
    MC
  • Kjøretøy
    BMW Z4 COUPE+1-serie F20

Nylige profilbesøk

356 profilvisninger
  1. Etter å ha ventet en mnd tid var dommedag hos SSV kommet. Med ny 4-hjulskontroll, lysjustering, brakett og innfestning til xenon regulator forran samt to nye styrestag hadde jeg en følelse av at dette kom til å gå fint igjennom. Men man vet aldri meg SSV... Bestilte timen den dagen jeg mottok senkesettet. Røfflig en mnd ventetid. Jeg hadde time kl 08.00 på Drammen. Erfaringsmessig vet jeg at orginalbiler kan få utfordringer med å få grønne tall på både camber og spissing etter montert senk. Forran var det ikke noe problem og få det til, og bak fikk jeg grønne tall på spissing, men jeg var hårfint unna å klare grønne tall på camber bak. I forrkant har jeg lest litt rundt om godkjenning av senk hos SSV. Der jeg får intrykk av at mange mener «det kommer helt ann på kontrollørern». Hva gjelder dokumentasjonskrav og marginer. Merkelig at min og max avvik er «personavhengig», burde heller være en rettningslinje for hva som er innafor. På Drammen møter jeg heldigvis en veldig ålreit og hyggelig kar. Vi skravler på mens han tar bilder OVERALT av bilen. Videre kommenterer han at caber bak er hårfint unna grønne tall. «Vi ser ofte at caber ikke får grønne tall, her kan du risikere å få litt skeivslitte dekk bak» før han fortsetter kontrollen. Resultatet ble heldigvis Godkjent! Lettet over at kontrollen gikk smertefritt Nå er det bare antennen som skal byttes før den blir vasket og går i vinterdvalen. Gleder meg veldig til neste sesong med denne herlige tralla.
  2. KimH

    Gabz' E92 330XD

    Dette blir fine oppgraderinger! Den nye kula er veldig kledelig, og ikke minst bedre å holde i. Jålete
  3. Tusen takk for det! Der er jeg enig med deg! Må være flaut å vise frem så bomba biler, men er dessverre alt for mange som behandler bilene sine slik. Kanskje også enda mer med vanlige biler som dette. Ja, hjelper med grundig vask og rens
  4. Tusen takk for det! Det skal jeg prøve på
  5. Tusen takk for det! Det skjønner jeg godt! Virker veldig lovende frem til nå!
  6. Kjøpte biler i litt feil rekkefølge. Eller kanskje det er den rette? Isåfall måtte jeg skaffe meg en dayly drive. Kikket etter bil en stund, og syntes «nye» karosseri 1 serie har vært en litt snert bil. I går var jeg og hentet en jeg falt litt for. Fargen syntes jeg setter prikken over i’en. Bilen: BMW 1 serie (F20) 12 mod SPORT 2.0 Diesel (116) 116HK 99800KM Utstyr som jeg kommer på: Xenon PDC Regnsensor Multifunksjonsratt Cruisecontroll 2 sone klima keyless go Dab + Skjerm med sport funksjon Blåtann, Aux, USB Sportsseter Planer for bilen: Ingen veldig store, men lysten på litt hjul og M utseende er til stede Denne bilen var også BOMBA ved overlevering: Interiør: Det kommer ikke veldig godt frem av bildene, men det var HELT JÆVELIG. Setene var felkkete og bilen var generelt veldig møkkete. Rensemaskinen er hentet: På tide å få strekt denne opp litt: Få bilen i garasjen og begynne med vask av døråpninger, innvendig vask og rens. Fikk også rasket med meg et nytt skiltlys fra Bilia etter jobb. Endelig ren bil! Nydelig følelese! Skal prøve å få tatt en 3 stegs på denne før vinteren kommer også. Det trenger den virkelig! Bilder ferdig resultat: Beklager dårlige og uskarpe bilder i tråden!
  7. Fantastisk fin tur! Slike turer må det bli fler av! Mange fine biler og ikke minst Hyggelig selskap!
  8. Smart! Jeg merket at pæren var fjærbelastet. Jeg fant bare ikke noe "riller" i sokkelen til å få ut styrepinnen på pæra. Usikker på hva sokkelen heter, fant de med delenummer på Ebay.
  9. Det hadde vært hyggelig! Hvis det blir noe av, kunne vi ha møttes ved Shell/ McDonald Vinterbro eller lignende! Du kommer vell forbi den veien?
  10. Tusen takk for det Ja, regnet vell i grunn med det De er utrolig kledelige på disse bilene! Sotingen blir som du sier alt eller ingenting. Jeg syntes den ble veldig ren og fin uten. Men så er det litt silen til bilen som bestemmer det. Du med din knalle rødfarge og foliert tak, er også en sikker vinner! Men pizzabilen min fortjente å få det av! Jeg trodde ikke man kunne bytte pærene på disse ringene? Når jeg så på det fikk jeg ikke pæren ut av sokkelen? Mulig jeg var litt enkel når jeg så på dette? Jeg har også beholdt gulfargen på mine pærer. Er som du sier en gammel bil, som kler det
  11. Tusen takk for det! Jeg syntes det ble en helt annen bil Ja, det hadde vært veldig morro! Treffet i Trøgstad? Planen er å være med der!
  12. Nye felger ble hentet på fredag. Dette hadde jeg virkelig gledet meg til! Her er også tonede ruter fjernet. Jeg syntes dette løftet bilen veldig. Har også hatt en indikator på at en av pærene har gått. Etter flere runder fant jeg ikke denne, så da startet letingen. Fant til slutt ut at en av angel eyes pærene hadde for lav wattstyrke! Litt bilder: Her ser vi forskjell på orginal og uorginal parklyspære: Jeg hadde allerede bestilt 2 nye OEM pærer, så nå er jeg heldigvis ikke gul i trynet som en standard wag eier lenger Senterkopp var første modds på disse. Alt i alt vedlig fornøyd med resultatet! Nå begynner det å ligne noe
  13. Ja, regner med at jeg lander på det! Zito fegene er veldig fine. Syntes det ble utrolig kledende!
  14. Tusen takk for det! Disse bilene har absolutt potensiale! Jeg ble selv overrasket over bilens gode tilstand da jeg kjøpte den! Veldig godt holdt med tanke på alder og KM. Det ble noen felger som heter Zito WP111 med 8,5 forran og 9,5 Bak. (Bekalger dårlig bildekvalitet) Litt over snittet ivrig i sted. Liker spesielt godt at de blir veldig concave bak med 9.5" Er veldig fan av E46 CSL felger, og jeg syntes disse er i samme gaten, men kanskje enda mer kledelige til bilen. Calipere blir sølvfarget. Etter mye frem og tilbake har jeg funnet ut at det blir "cleanest". Jeg har gjort det med 2 biler tidligere, og har vært godt fornøyd med holbarhet. (Jeg har dog ikke brukt disse bilene på vinteren) Fremgangsmåte: Demonterer felger og bruker mye bremserens. Lar dette virke en god stund før jeg svamper og spyler. Deretter tar jeg på bremserens en gang til og bruker stålbørste. For så å vaske det av igjen. Veldig nøye med siste vasken, da slike middler kan inneholde silikon og andre ting lakk ikke er noe glad i. Tar alltid et lag sinkspray på calippere før jeg lakkerer den fargen jeg ønsker. Videre lakkerer jeg med lakk som er beregnet på å tåle høye temeraturer Jeg syntes resultat og holbarhet blir bra på denne måten!
  15. Takk for innspill! Det er veldig fint å få inspirasjon! Ja, jeg hadde tidligere en E46 jeg valgte å lakkere den i bilens farge, og det ble veldig fint. Men litt usikker på om det blir like fint på denne. Jeg skal levere refleksene til lakkering, så da er det mye mulig jeg tar med leppen også Felgene ligger baki transportern nå. Gleder meg utrolig til å montere de etterpå! Tror det kommer til å bli grisebra