Gå til innhold

Snagg30

Medlem
  • Innholdsteller

    3306
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    186

Snagg30 vant dagen sist August 8

Snagg30 hadde mest likt innhold!

4 følgere

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann

Nylige profilbesøk

14528 profilvisninger
  1. Porsche Son har vært fantastiske og de har tatt alt som har vært på min forrige bil. Dyktige og flinke folk med svært høy kompetanse samt føler man seg hørt med problemene når man kommer inn. Sist min var inne kunne de se det hadde vært lekkasje på vannpumpa men ingen symptom når bilen var inne slik at PAW egentlig ikke skulle dekke det, men fikk tlf fra de med følgende "her er ingen lekkasje nå men vi ser det har vært et eller annet så vi finner på noe lurt å sende til Tyskland, vi sier ifra når bilen er klar". PCÅ er kjekke folk men synes ikke kompetansen er noe særlig høy, leverte bilen min ved sesong start for å ta en komplett bremse sjekk av keramiske bremsene siden jeg skulle bane kjøre. Eneste måte å gjør dette på er å demontere skiver også fysisk veie de samt måle med et spesielt instrument. jeg var selvsagt sikker på dette var noe de var innforstått med men når jeg hentet bilen hadde de tatt en visuell sjekk samt en prøve tur for å sjekke om bilen gikk til ene siden… jeg forklarte at dette kan jeg fint gjøre selv og at de måtte veie skivene slik Porsche sier men her ga de beskjed om at dette hadde de aldri hørt om og at man ikke skal tro på alt man leser på nettet. En kjapp tlf til Son bekreftet at jo det er akkurat slik det skal gjøres, 6900kr vell brukt. Og når jeg skulle bytte ratt i år til et med knapper og varme fikk jeg samme beskjed, dette er ikke mulig. Også må jeg som har eid Porsche i under 1 år sende linker og forklaringer på at jo dette går fint. Beskjeden ble til slutt å ta kontakt med Son da de ikke kunne utføre arbeidet her. Kjekke folk men kompetansen i skranken er ikke helt der
  2. Argumentet her faller litt igjennom for meg personlig da alle bilmerker får nok en bil/motor/girkasse/diff som ikke holder mål, uavhengig av hva de driver med. Vår kjære BMW som vi alle er her glad i driver jo og ganske stort med motorsport, de lager ikke akkurat feil frie biler de heller. Jeg snuste litt på R8 i år og snakket med et forum medlem som har veldig god peiling her og ble regelrett frarådet på å kjøpe de og fikk faktisk tilsendt bilde av en motor som stod i verkstedet ingen ble klok på. ferrari 458 er veldig kjent for girkasse havari, de driver jo hvert fall med racing. for meg er det viktigste hvilke garanti og service man har når ting går til helvete, for meg har Porsche vært bra der. Ferrari i Oslo sa selv at Porsche sin garanti er bedre en den de har. 991.1 GT3 fikk utvidet garanti på motor i 10 år pga flausen med bygge kvalitet, si meg et annet merke som har gjort dette. Fikk N47 noe her? misforstå meg rett, det er for gale absolutt. Men shit happends bil er bil og det vil uansett en eller annen gang gå galt!
  3. Må ikke dette svart male drømmen, PAW og servicen Porsche har vist meg er det beste jeg har opplevd innen bruk av garanti/forsikring. Og servicen har gjort slik at de mest sannsynlig har en veldig lojal kunde i lang fremtid. Bilene er ikke skuddsikre men ting blir ordnet opp uten spørsmål stilt, jeg fikk levert en helt ny Macan på døra i går. Sist på rudskogen med 991.2’n med vannpumpe havari så ble det levert helt ny cayenne og min ble hentet på stedet, ingen spørsmål stilt. I går fikk jeg godkjent å bestille lastebil med flat bed for å laste kun min bil og kjøre fra Ålesund til Oslo, hvorfor? Fordi lastebil transportere har ganske heftige ramper noe som ikke var forenelig med min lave bil. Må jeg betale noe ekstra for å få den ned dit? Ikke en krone, bilen jeg fikk levert fra Sixt Ålesund kan jeg levere i Oslo når min er klar om ønskelig så henter de den der. Eventuelt får man første klasse på fly selv med så masse problem med 991.2 jeg hadde valgte jeg å kjøpe cayenne som familie bil, hovedsakelig pga servicen og PAW. når vi kjøpte cayenna klarte klargjøring gjengen å montere feil hjul framme og bak, miks av alle 4. jeg ytret bekymring over fordelingskasse og de la seg padde flat og salgssjefen sendte skriv om at de påtok seg alt ansvar i overskuelig fremtid om det skulle skje noe med drivverk. Fruen måtte levere bilen til hjulskift og ble møtt av en raus gjeng som lot henne velge å vrake fra Porsche shop og fikk hentet seg noen gaver, prislapp var ikke så nøye og fikk ta det hun ville. Når bilen vi bestilte ny fra Bavaria som ble stående i 9 uker på verksted rett etter levering måtte jeg få @Saltkjelen til å bruke sine skrive ferdigheter å krangle med sjefen for meg for kompensasjon, her ble man ikke møtt noe pent og det var en stygg tone hele veien. En X5 er nok på lik linje med Cayenne men pga service vi har blitt møtt med så var det en "no brainer". Ja dette er skuffende for et merke som skal være så holdbare og som du sier de skal være bygd for dette. Jeg er jo ofte uheldig med biler jeg kjøper og denne ble ikke noe unntak, men jeg må jo bare tenke at dette er et sinnsykt luksus problem jeg aldri hadde sett for meg jeg en dag skulle ha. En GT3 på vei til verksted for ny motor, det er ikke noe synd i meg. Tvert i mot @Fredrik 90 997 Carrera er vell kjent for ganske mye motor problem. Turbo og GT har vist seg å være ganske bra
  4. Er nok bedre slik så man slipper overhaling av egen motor og heller får ny. Nå har bilen følgende nytt for de som synes det er interessant og se hvor slitesterk de er, girkasse - dempere - bremser kalipere - 3 motorer. Så kanskje 2026 blir bra
  5. Takk! Har alltid lurt på hvordan et havari høres ut, spesielt når jeg hadde M3’n som var en eldre sliten herre. Jeg er ikke lenger i tvil for du merker det ganske godt. Her tar du feil faktisk, hadde ikke en gang varsel lampe på dette en gang.. og enda verre så fikk jeg beskjed fra to Porsche centere om å bare kjøre på 😅 virker som både motor og Porsche syntes det va like greit motor gikk ordentlig i stykker. Kan og legge til 0,4 bar var på tomgang det presiserte jeg ikke, ved vanlig kjøring var oljetrykk som normalt så det var noe diffuse symptom. Bilen fungerte fint i 2-3 timer etter første motorlampe, denne forsvant med en gang ved start / stopp og jeg fikk beskjed om å kjøre bilen noe jeg gjorde. Men i dag når jeg skulle starte den etter og ha stått hele natta så smalt det ved første omdreining @Marius2002 10/10, denne trumfer jeg ikke i år! Men dette stuket veier opp så sinnsykt mye at det må bli noen mil til med bensin og 2 seter
  6. @GtiGtr Ja det er ingen ulempe dette sann sett! @Tony Soprano har ikke peiling, men utifra prisene ellers hos den gjengen så er det nok en heftig sum. @Fredrik 90 bilen har kjørt 64.000km mente jeg, fikk ny motor i 2019 på 20.000km ca. Bilen har vært banekjørt en god del men de skal jo tåle dette Ja det er ikke noe ulempe sann sett, bare kjedelig start.
  7. Nei det er ikke aktuelt, er veldig fornøyd med bilen og den er i meget god tilstand (ironisk å si). Bilen skulle uansett vinter lagres snart så den biten med lån og renter har ikke så mye å si Også får jeg H motor som er den hellige gral å få på disse, det er hell i uhell. Bare litt kjedelig, men heller nå en starten på neste sesong. Dette vil ta en del måneder! Slipper jeg å bruke eget lokale til vinter lagring og Hilsen sunnmøring som prøver å være positiv
  8. Blir motor nr 3 dette, gått 44.000km - ikke bra! Langt under forventning. Men som du sier så får jeg nyeste H motor og kan begynne på blanke ark. Men kjipt etter 5 dagers eie og snart siste banekjøring for sesongen får trøste meg med å spare km og bensin penger.
  9. Bare glem forrige innlegg! Motor havarerte nå.. god helg
  10. Ny bil og meg hører aldri sammen. Noen bil kyndige som kan svare meg på hvorfor olje trykket på varm motor ligger på 0.4 bar? Det skal være på 1.4-2.0 på varm motor. Er det lagerklaring som har tatt tidlig sesong slutt? Om noen lurer på å kjøpe Porsche og om PAW er nødvendig så vil jeg absolutt si ja. Edit: jeg er selvsagt ikke glad for dette, det er sarkasme i lange baner med smile emojie.
  11. Karbon innsug burde jo veie mer en noe annet lykke til!
  12. Mine favoritt veier når jeg har hatt trøbbel med M3’n og måtte til Netlandet. Veldig godt forslag!
  13. Jeg fikk voksen kjeft i går på toppen av Trollstigen av en kar i Ford transit. Men var verdt det!
  14. Siste banekjøring med førerutvikling 13 september. @Skulebollen @Ampera @BMWE39turbo @EspenM3css @Lars89 noen av dere som skal? Muligens noen jeg har glemt. på tide @Dusy tar turen nå! https://banekjoring.com/banekjoring-rudskogen-13-september-2025
×
×
  • Opprett ny...