-
Innholdsteller
23 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Omdømmeaktivitet
-
myhre-jr ga poeng til E.C. i E87s EGR-system, navn og noteringer
Forhandler, GS Bildeler, Koed. Biltema selger også rull på et par meter, kan alltid prøve med det først.
-
myhre-jr ga poeng til Rune-K i E87s EGR-system, navn og noteringer
Det letteste er jo din nærmeste BMW forhandler. De koster mellom 200 og 300 kr. stk. Her finner du delenummer og dimensjonen på slangene. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UG31-EUR-06-2005-E87-BMW-118d&diagId=11_3659 Regner med at alle slangefirmaer slik som f.eks Tess kan hjelpe deg.
Du får rabatter hos både Tess og på deler hos din BMW forhandler hvis du er medlem i BMW ccn.
-
myhre-jr ga poeng til E.C. i E87s EGR-system, navn og noteringer
Det er vakuumslanger ja, ventilen på bildet regulerer det av og på. Slangene bør byttes når de blir eldre, samt at selve ventilen kan bli dårlig, i tillegg til gjengrodd egr-ventil (pga. sot/oljedamp)
-
myhre-jr fikk poeng fra Bimmernew i Byttet batteri - bilen starter ikke lenger (118d E87 2005 M47)
Min er 05-modell; norsk veiklima har hatt 16 år på å spise opp bart metall under bilen. Jeg tror sansynligheten for at noe slikt kan ha skjedd er høy.
Har du multimeter kan du måle motstand på hver side av batteribrønnen også.
Mulig du må heise jævelen opp for å sjekke/bytte jordingskabelen til motoren, men prøv deg frem.
-
myhre-jr fikk poeng fra Bimmernew i Byttet batteri - bilen starter ikke lenger (118d E87 2005 M47)
Jordingskabelen på min 118d var helt oppsmuldret. Jeg fant på min bil ingen under panseret på venstre side, men under bilen, på førersiden, imellom nedre del av karosseri og motor (tror du må ta av plastdekselet under). Enten så finner du en forbindelse eller så skal du kunne se den ødelagte kabelen.
Det er enklere å sjekke koblingspunktet under batteribrønnen, bare stikk hodet under bak med en lommelykt.
Hvilken årsmodell har du?
-
myhre-jr fikk poeng fra Bimmernew i Byttet batteri - bilen starter ikke lenger (118d E87 2005 M47)
På undersiden av batteribrønnen i bagasjen på bilen. Dette er kabelen som går frem til motorrommet.
-
myhre-jr fikk poeng fra And-reas i Byttet batteri - bilen starter ikke lenger (118d E87 2005 M47)
Og da - ett år etter problemet oppstod - starter bilen igjen!
Tusen takk til alle som har bidratt, særlig dette ene rådet som viftet meg inn på riktig spor:
Så, for å lage et sammendrag av problemene:
Utløsende faktor: Plusskabel fra undersiden av batteribrønn hadde korrodert vekk Faktorer som var så dårlige at det bare var flaks de fungerte: Batteri fra 2005 - byttet Glødeplugger fra 2005 - byttet Startmotor hadde svært redusert funksjon - byttet Jordingskabel fra motor til karosseri bestod kun av 3 tynne kobbertråder (av opprinnelig 50) - byttet Ting som ble ødelagt/måtte byttes underveis Pluss-batteripolmutter (ødelagt ved stramming) - byttet Bremser foran/bak og brekk (rustet fast) - restaurert Kjølevæske (krets åpnet for å få plass til å hente ut startmotor) - "flushet" og byttet Koblingspunkter over/underside av batteribrønn til motorkrets (rustet helt i stykker) - nye bolter satt inn Håper det blir lenge til jeg møter på dette problemet igjen - men har lært en del.
-
myhre-jr fikk poeng fra And-reas i Byttet batteri - bilen starter ikke lenger (118d E87 2005 M47)
Mulig vi fant feilen her. Takk for hjelpen så langt!
-
myhre-jr fikk poeng fra kapteinh i Byttet batteri - bilen starter ikke lenger (118d E87 2005 M47)
Og da - ett år etter problemet oppstod - starter bilen igjen!
Tusen takk til alle som har bidratt, særlig dette ene rådet som viftet meg inn på riktig spor:
Så, for å lage et sammendrag av problemene:
Utløsende faktor: Plusskabel fra undersiden av batteribrønn hadde korrodert vekk Faktorer som var så dårlige at det bare var flaks de fungerte: Batteri fra 2005 - byttet Glødeplugger fra 2005 - byttet Startmotor hadde svært redusert funksjon - byttet Jordingskabel fra motor til karosseri bestod kun av 3 tynne kobbertråder (av opprinnelig 50) - byttet Ting som ble ødelagt/måtte byttes underveis Pluss-batteripolmutter (ødelagt ved stramming) - byttet Bremser foran/bak og brekk (rustet fast) - restaurert Kjølevæske (krets åpnet for å få plass til å hente ut startmotor) - "flushet" og byttet Koblingspunkter over/underside av batteribrønn til motorkrets (rustet helt i stykker) - nye bolter satt inn Håper det blir lenge til jeg møter på dette problemet igjen - men har lært en del.
-
myhre-jr fikk poeng fra Otis i Byttet batteri - bilen starter ikke lenger (118d E87 2005 M47)
Og da - ett år etter problemet oppstod - starter bilen igjen!
Tusen takk til alle som har bidratt, særlig dette ene rådet som viftet meg inn på riktig spor:
Så, for å lage et sammendrag av problemene:
Utløsende faktor: Plusskabel fra undersiden av batteribrønn hadde korrodert vekk Faktorer som var så dårlige at det bare var flaks de fungerte: Batteri fra 2005 - byttet Glødeplugger fra 2005 - byttet Startmotor hadde svært redusert funksjon - byttet Jordingskabel fra motor til karosseri bestod kun av 3 tynne kobbertråder (av opprinnelig 50) - byttet Ting som ble ødelagt/måtte byttes underveis Pluss-batteripolmutter (ødelagt ved stramming) - byttet Bremser foran/bak og brekk (rustet fast) - restaurert Kjølevæske (krets åpnet for å få plass til å hente ut startmotor) - "flushet" og byttet Koblingspunkter over/underside av batteribrønn til motorkrets (rustet helt i stykker) - nye bolter satt inn Håper det blir lenge til jeg møter på dette problemet igjen - men har lært en del.
-
myhre-jr ga poeng til MeSs i 2011 520d starter ikke
Lenge siden jeg har skrevet her. Det var høytrykks-dieselpumpen som hadde havarert for de som måtte lure.
Byttet dyser, matepumpe, høytrykks-pumpe. noen sensorer, filter osv...
-
myhre-jr ga poeng til lagunilla i Byttet batteri - bilen starter ikke lenger (118d E87 2005 M47)
Sjekket jording til motor?
-
myhre-jr ga poeng til ///M-ini95 i Byttet batteri - bilen starter ikke lenger (118d E87 2005 M47)
Prøvd å slå på starteren mens noen prøver å fyre opp bilen?
Vært borti i noe lignende hvor bilen begynte å slite mer og mer med å starte, før den til slutt ga opp helt.
Om batteri er bra, jording er bra, har starteren mest sannsynlig vært problemet hele tiden.
-
myhre-jr ga poeng til warg i Byttet batteri - bilen starter ikke lenger (118d E87 2005 M47)
Du sier du dro på Biltema for å kjøpe nytt batteri. Hvilket batteri kjøpte du? Nå bruker du AGM som orginal batteri så viss du har byttet til et syrebatteri blir det bare rot. En annen ting når det gjelder batterier er CCA som er cold cranking amps, har denne en laveri verdi enn orginalt vil det ikke være kraftig nok. Du må også huske at ved batteribytte må dette kodes for å unngå skade på det nye batteriet.
Nå er bilen din litt mer sofistikert så den vil gi beskjed viss det er behov for å bytte batteri da den følger en ladesykluss som endrer seg over tid for å maksimere levetid på batteri, så ville ikke begynt å bytte dette før bilen selv gir beskjed at det begynner å bli svakt.
Gode forslag over her ved å sjekke jord fra motor til chassiet, er denne eiret brudd i? Andre ting du kan sjekke er selve plusskabelen som går til starteren, er det brudd eller eiring på denne? Ville også skrudd den av og ohmet for sjekk av motstand i kabel da det kan være skade under isolasjonen som du ikke kan se.
Har du tilgang til diagnoseapparat vil dette kunne hjelpe deg veldig mye på disse bilene da de har blitt veldig avansert i forhold til eldre BMW årganger.