-
Innholdsteller
327 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
1
Vegard_ vant dagen sist Januar 6 2024
Vegard_ hadde mest likt innhold!
Profile Information
-
Bosted:
Sør Gudbrandsdal
-
Kjøretøy
E39 523i
Nylige profilbesøk
7657 profilvisninger
Vegard_'s Achievements
-
Vegard_ reagerte på et innlegg i et emne:
Vegard's Biarritz blue E39 523i
-
Sverre 2468 reagerte på et innlegg i et emne:
Vegard's Biarritz blue E39 523i
-
Vegard_ reagerte på et innlegg i et emne:
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Jubileum og god jul.
-
B. Sveigdalen reagerte på et innlegg i et emne:
Sveigdalens BMW E39 prosjekter
-
Det er mye mulig at det fungerer, husker ikke helt om den interne ramma på de er forskjellig eller ikke. Men det er relativt enkelt å bytte trekk da, bare å klippe alle de metallringene som holder stoffet fast og bruke strips evt til å feste det på nytt.
-
B. Sveigdalen reagerte på et innlegg i et emne:
Sveigdalens BMW E39 prosjekter
-
Vegard_ reagerte på et innlegg i et emne:
E.C.'s garasjetråd - lekkasje ProMax+
-
Apropos det med manuelle stoler og elektriske så er ryggene ørlite forskjellig på skumgummien, så det kan bli litt mer arbeid enn først antatt og i verste fall kan trekket ha formet seg litt annerledes. Jeg endte opp med å bytte trekket mellom skumgummien på manuell og elektrisk stol på mitt, men man ser ikke at det er gjort
-
Vegard_ reagerte på et innlegg i et emne:
Sveigdalens BMW E39 prosjekter
-
E.C. reagerte på et innlegg i et emne:
Vegard's Biarritz blue E39 523i
-
Paulus reagerte på et innlegg i et emne:
Vegard's Biarritz blue E39 523i
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Vegard's Biarritz blue E39 523i
-
Patryck reagerte på et innlegg i et emne:
Vegard's Biarritz blue E39 523i
-
///M-ini95 reagerte på et innlegg i et emne:
Vegard's Biarritz blue E39 523i
-
Vegard_ reagerte på et innlegg i et emne:
Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!
-
Vegard_ reagerte på et innlegg i et emne:
Olas E34 S38B36 prosjekt
-
Vegard_ reagerte på et innlegg i et emne:
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Vegard_ reagerte på et innlegg i et emne:
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Vegard_ reagerte på et innlegg i et emne:
Vegard's Biarritz blue E39 523i
-
Jeg er helt enig! Men det får bli når disse 15" vinterdekkene er modne for å byttes 😎 (siste sesong nå)
-
Ingvaldsen reagerte på et innlegg i et emne:
Vegard's Biarritz blue E39 523i
-
Olaandref reagerte på et innlegg i et emne:
Vegard's Biarritz blue E39 523i
-
Bestemte meg for å ikke vinterlagre 523i'n i år. Jeg får mye mer glede ut av å faktisk kjøre den 😄 Kom fram til at bilen egentlig trenger hellakkering da det er skavanker, riper og smått med rust over alt. Så da kan jeg i hvertfall bruke den til alt er fikset, så vinterparkere den etter det. Har påfylt med fluidfilm i alle kriker, kroker og hulrom + Ett lite bilde fra trollveggen denne helga på veg til en kompis i sykkylven 😁
-
Vegard_ reagerte på et innlegg i et emne:
Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & e91 318i.Førjuls upd
-
Er dette bimmerloris her inne sin gamle bil? 😄
-
Grovere stabstag kommer! Det har jeg liggende og blir montert når bunnpannepakning skal tas, og da i samme slengen som travers skal ned så monteres servotronic tannstang også 😎 bakre har jeg ikke sett etter enda, men vil ta det også. Stelvio i seg selv var jo bra overall ja, men vil nok kjøre andre pass neste gang som er som du sier, litt bedre egna for bil. Heh så det dukket opp en del problemer på turen, nivåmåler i tanken slutta å fungere, meyle viskosekoblingen låste seg nesten, alarmen gikk vill og AC kompressoren likte ikke å kjøre 240kmt på autobahn. Trodde nesten at det var motoren som banket før jeg slo av systemet 😅 Men ellers så gikk bilen bra og det ble vel nesten 7000km totalt
-
2025 oppdatering del 2! Jeg fikk satt sammen bilen rett før avreise, turen i år gikk hovedsaklig gjennom Tyskland med alle typiske entusiast stopp, blandt annet nurburgring bane/museum, Halle 77 i Dortmund samt BMW, Porsche og Mercedes. Etter Tyskland gikk ferden videre gjennom Østerrike, Italia for å kjøre stelvio pass og SS1 før turen vendte hjemover gjennom Frankrike. Veldig mye interessant og kult å se på museumene, men det blir selvfølgelig litt repetitivt når det er 4-5 bilrelaterte museum på noen dager. Interiørbytte kommer i et innlegg når jeg får samlet sammen alt stoff relatert til retrofit av elektriske stoler med memory! Et par spoilere om hva jeg har gjort med bilen hengende på bildet her 🤫 Det var også litt nødvendig som måtte bli tatt før turen, som panservaier og låser. Halle 77 var fantastisk, mye tøft og ikke bare begrenset til 1 bilmerke. Kuleste stoppestedet på turen syns jeg. Her var det mye kult, som lancia delta integrale, en 3-lags stack med 190 evo osv Etter noen dager i Tyskland vendte jeg nesa sørover mot Italia Noe sted i alpene i Østerrike Stelvio pass! Noe på bucketlista, men aldri igjen. Mengden gutter på mc med sneakers og jeans som SKAL forbi trafikken og skraper borti framfangeren min når de gjør så satt absolutt negative tanker i hodet mitt. Så klart, noen dårlige epler gjør ikke alle motorysklister til rævhøl, men det må da finnes grenser. Mengden farlige forbikjøringer hvor liv står på spill var voldsomt. SS1 i Italia er en av de beste veiene jeg har kjørt noen gang. God standard, lite trafikk og nydelig natur med mange små tettsteder. Absolutt verdt å kjøre i forhold til motorveien. Siste planlagte stopp på reisen, en runde på nurburgring. Etter at jeg kom hjem fra ferie så fikk jeg tak i ett sett av drømmehjulene mine, nemlig Rondell D58 i 18" Disse er ganske slitne, men de er runde! De skal glassblåses og lakkeres samt fikse skavanker. MTS coiloverene jeg hadde på bilen var relativt ok for prisen, men ryggen tålte de ikke på turen så da måtte jeg gå tilbake til msport 1 suspension. Lesjofors fjærer, E90 xdrive fjærtårnlager for en ekstra cm lavere. Det er utrolig hvor komfortabel bilen har blitt igjen, hvem skulle tro? hah Jeg er ganske fornøyd med hvordan den sitter og jeg slipper å bekymre meg over å skrape bilen på alt som finnes
-
Heftig doning det her ja! Gratulerer! Min lokale forhandler hadde en stående på gulvet og må si jeg dagdrømmer om slike nå 😅
-
Tusen takk Jan!
-
Ja, tida løper fra meg gitt, men jeg fikk nå gjort ganske mye på bilen i år. Den er mange steg nærmere endemålet jeg så for meg når jeg først kjøpte bilen, og lenger! For PKK i år så var rustvseising på lista, da venstre fremre jekkepunktet bøyde seg ørlite under hjulskift. Her hadde det faktisk rusta såpass mye at det var hull inn i kupeen. Jeg bygde opp igjen nytt jekkepunkt med 5mm plater, det holdt vekta av bilen så jeg regner med at det er bra nok for mange år fremover. Selv om det ikke er som originalt. Jeg har ikke laget hull for jekkeklossen, da jeg bruker ramma for å løfte bilen. Egentlig burde jeg ha bestilt klokkerholm kanaler, det hadde gjort jobben 20x enklere, men jeg visste ikke at det var så dårlig før jeg gravde meg inn i det. Jeg så først for meg at det var en enkel plate som enkelt kunne kappes og sveises inn. Også var det det med tida da, 2 dager på å lage noe busmek eller ikke rekke bilturen mens jeg ventet på kanaler? Nei da blir det noe litt halveis. I og med at det er først store rustsveisejobben jeg har gjort så har jeg ingenting i mot å gå tilbake og gjøre opp igjen dette ved ett senere tidspunkt, bare så det er nevnt. Det var litt ekstra pill på bilen også men ingen store ting for å få den godkjent. Her var det også en tanke at jeg "bare" kunne sandblåse, rustomvandle og lakkere under spylervæskeholderen, men neida her ble det blåst tvert igjen med media. Ny plate kappet til, knukket og sveist inn. Jeg gikk egentlig tom for tid før første PKK, og fordi jeg hadde ettermontert xenon med autojustering så måtte ny LCM kodes til bilen. Da ble det en rask nødtur til @E.C. så bil og lysmodul i hvertfall snakket med hverandre og lyshendel var funksjonell. Kode km stand og VIN på modul fikk vi ikke til der og da så jeg kjørte med tamper dot en liten stund til jeg fikk min egen pc og software/kabler til å fungere. Tusen takk for hjelpa der og da! Jeg måtte også såklart få tilpasset scorpion potta jeg kjøpte når jeg ettermonterte msport fangere. Selvfølgelig lenge etter at jeg kjøpte den fant jeg ut at den egentlig er for _standard_ fanger, og ikke msport. Her måtte jeg kappe hele greia i stykker, men jeg fikk den inn og jeg har aldri vært mer fornøyd med lydtone på en bil noen gang. Absolutt verdt det. Den havnet ikke helt 100% der jeg ville, men det ble bra nok, selv om tuppene kunne vært litt lenger ut. Nå begynner innlegget å bli bildetungt så avslutter jeg nå med eu godkjent bil. Jeg har ettermontert mye utstyr og jeg kommer til å legge ut innlegg om det etter hvert som jeg får sortert bilder osv
-
Det går fremover med bilen utrolig nok 😅 alt er bare halvveis ferdig da jeg faktisk sliter med å få tak i deler, enten brukt eller fra BMW direkte. PKK er bestilt til tidlig juli så nå er rustsveising prioriteten, kommer ett innlegg snart 😃
-
Ja, sant det. Da får jeg begynne med dette fremover 😅
- 1379 svar
-
- ny plattform
- tilbakemeldinger
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Jeg bruker som regel Imgur for bilder og kopierer da bare denne linken til bildet Hjelper det faktisk noe på forumet eller blir det ett ekstra steg/belastning for å laste tråden for de som klikker seg inn?
- 1379 svar
-
- ny plattform
- tilbakemeldinger
-
(og 1 andre)
Merket med:
