Gå til innhold

Rullator

Medlem
  • Innholdsteller

    76
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vestfold
  • Kjøretøy
    BMW E61 530D LCI

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Rullator's Achievements

  1. Har fått unna litt igjen! Motor er timet, høytrykkspumpe montert, registerdeksel på, og vannpumpe montert. også bunnpanna da! fått satt på plass girkassekjøler og alt rundt som er kjedelig og montere med traversen montert. da var det også traversen sin tur! Har ikke sett på denne etter at den ble vasket, så jeg var positivt overrasket over hvor pen den hadde blitt. travers montert! Ikke noe jeg anbefaler og gjøre alene, men det gikk det også! Traversen er festa, og motor er montert tilbake på traversen igjen. Fy så deilig! Nå henger den ikke i taket lengere, som den har gjort i rundt et år nå.. perfeksjon tar tid sier de. hadde lyst til og få på understellet også, men må få vasket hjulbuer grundig først, så det får vente. Må få lånt meg dampvasker.
  2. ble et par strøk med hammerite sort spraylakk. Jeg klarte ikke finne maling jeg kunne pensle på, men det ble greit dette også. er foresten ikke rennmerker eller overspray, er bare diffen som er grov i tekstur 😂 men det dette også bør jo være pent for de som kontrollerer bilen. er det foresten noen som driver med cnc som kan ordne meg nye bremseadaptere med sprengskisse og papirer svv trenger? Jeg har ikke fått svar fra de jeg kjøpte mine av. Jeg har mal liggende
  3. fått retta litt oppmerksomhet mot den diffen også, slik at bakstilling kan settes sammen igjen. Tenkte den skulle få et par lag med sort lakk over, men ble litt usikker Synes dette også så brukbart ut men blir nok hakket penere med sort lakk over. Prøvde Hammerite sin rust-omdanner som den kalles for. Er vell bare en grunning. Men var bra dekkevne. Her er ett strøk med pensel er ærlig talt litt usikker. Hva mener allmennheten?
  4. Mange takk for verdifull info! Jeg har nå forespurt nødvendig dokumentasjon fra produsent av adaptere, og tenker jeg setter i gang en søknadsprosess på det, om jeg får dokumentasjonen jeg trenger fra de. Jeg var skråsikker på at TÜV var en nødvendighet. Men det ser ut til at ting kan løse seg da! Takk igjen 🤠
  5. skulle så ønske, for det hadde spart meg for mye jobb ved potensiell visning eller eu kontroll 😅 skulle det derimot bli mulig og godkjenne så er jeg på ballen med en gang.
  6. Dette er F10 M5 kalipere med 400x36 skiver fra M2 competition. Satt sammen med egne adaptere for dette oppsettet. Ingen behov for kapping i klosser her. Har ennå ikke sett noen i Norge med samme oppsettet 😅 Kjøpte komplett hjullager med nav til E60 M5 skal også nevnes at jeg har org E60 M5 bremser liggende, som bilen skal godkjennes med, før dette blir montert. Dette får jeg ikke godkjent pga adapterene. ble mye endringer her nå 😅
  7. Nå klarte jeg ikke vente lengere. Måtte prøvemontere bremser på spindel og se hvordan det sitter Dævelen sier jeg bare Bremsene kommer til og ta hardere tak enn kreditorene etter ferien. må nok ha et par skiver mellom kaliper og adapter, men sikkert derfor det fulgte med. og kaliper bygger no voldsomt, så her må det måles riktig ved bestilling av felger 😂 men fy så vakkert!
  8. Oppdatering: våkna idag og kom meg på biltema. Kjøpte torx kraftpiper, mutterknekker, utstyr til og snitte mutter med mer. varme hjalp. Varma opp mutteren og den kom ut uten motstand. Satt på igjen med ny mutter og alt er rosenrødt. Da har jeg ihvertfall arsenalet klart til neste gang det blir tull
  9. Brukte mutteren som fulgte med, og den gikk på beint. Dette er Febi Bilstein. Men det var veldig mye rød loctite, og det gikk på veldig lett, så lett at jeg ikke trengte og holde igjen før den var nesten helt inne. Men mens jeg var og fant T40 torx for og holde igjen mens jeg skrudde, så har dette satt seg, og det sitter noe helt ekstremt.. ifølge google så er rød loctite noe brutale greier, som må ha 250 grader før det slipper igjen. Så er nok vinkelsliper som gjelder. Lage snitt på begge sider av mutter, og se om man får splitta den uten og drepe gjenger..
  10. veldig deilig og påbegynne hylle-tømming i form av montering av deler. detta er motiverende 🤠 her ble det gjenbruk av noe muttere og slikt da det som fulgte med enten var feil, eller var helt borte. Trodde febi bilstein var kvalitetsgreier, men jeg sitter med blandede følelser det blir pent ihvertfall. har også fått satt inn foringene, og satt sammen alt jeg kunne i bakstillinga. skulle begynne på forstillingen, i håp om at det skulle bli like pent det her ble bra! neste tik jeg uten muttertrekker. Da stivna loctiten som var i mutteren, og ALT låste seg. Mutteren står bom faen fast, og rikker seg ikke. Prøvde mye for og få dette løst, men set ut til at jeg må splitte mutter med vinkelsliperen. Jævla møkk. Får håpe man klarer og redde både bærearm og spindel. og ja, jeg har forsøkt og holde igjen her mens jeg skrudde. jeg må fylle opp lageret igjen med T40 torx bitser. Er tomt nå, av en eller anen grunn.. får som sagt ta vinkelsliperen imorgen og håpe på det beste, om jeg ikke prøver en sånn mutterklyver fra Biltema. Noen som har testa? garasjen må uansett ryddes, så det skal jeg ihvertfall få gjort 😅
  11. jeg klarte og finne verktøy i garasjen så jeg fikk pressa inn hylsene. Klarte akkurat og klemme den ene nesten helt inn, før jeg innså at jeg tok feil side. Og jeg har ikke verktøy i garasjen til og få detta ut igjen. For og da redde nattesøvnen så ble det til at jeg tok alt med meg opp på verkstedet og fikk pressa ut den feilplasserte, og satt den inn riktig, sammen med den andre. da tok jeg også og fikk bytta disse foringene(?) her i samme slengen. De har jeg bekymret meg for alt for lenge, om hvordan jeg skulle få til det. Men med litt kreativitet så kom de gamle ut, og de nye skled inn med litt overtalelse fra pressa. Fikk på plass låseringer og bekreftet 13 ganger at dette var plassert riktig vei Nå mangler jeg egentlig ingenting for at dette skal kunne settes sammen igjen, bortsett fra en bolt og noe bremseskjold. så er vell bare og få begynt. Deilig at ting kommer på plass, for detta tar tid.. menmen, jeg rakk ikke gatebil i år, så vi satser på at vi rekker det neste år.
  12. jeg har endelig klart og få ut foringene fra nedre bærearmer bak. En gledens dag, med bannskap og svimerker. Undertegnede sto nemlig og borra disse ut, i sandaler. For en gangs skyld uten sokker. en traumatisk affære, men når jeg først har begynt så stopper man ikke i mangel på sokker. foringene er ihvertfall ute, på alle 4. hylsene kom også ut etter lett overtalelse Det gikk fint vi lar bildene tale for seg selv, også snakker vi ikke mere om det. nå er vi ferdig med pressing og slikt. Tenkte jeg. hvorfor i alle himmelens navn fant de ut at her passer det bra med hylse?! Og ta denne uten presse går ikke. Det blir som å få svigermor inn i badedrakta fra 78, du trenger hydraulikk og viljestyrke her. foringene på andre siden derimot, gikk som smør. Bør jeg bruke fettet som medfølger selvom det glir pent inn? Vil det knirke på sikt?
  13. Den du sendte link på, inneholdt vist kun bensinmotorer 😅 Er en i Helgeroa i Larvik som driver med dette ja 😁 Ringdal custom, driver primært med pulverlakk Ista har jo mye jo, så kan sjekke der også
  14. Leverte understellsdelene som skulle pusses opp, til glassblåsing og vannpolering på Torsdag. Fredag morgen var det klart til henting. alt ser jo helt nytt ut, og ble langt over forventning! Nesten litt synd at det kun er kontrollører som får se understellet på denna. har også fått adapterene slik at jeg kan montere F10 M5 kaliperene på E6x understell! De også ser jo ut som smykker bestilte på Torsdag fra Latvia, og ble levert på døra Mandagen etterpå. Det er service 🤠 bestemte meg for og snu skinna også, så blir det riktig. Var det som var riktig ifølge litaueren på youtube også. sånn til kontrast: her er delene før de ble overhalt her er de også skrubba med alu rens osv.
×
×
  • Opprett ny...