Gå til innhold

Rullator

Medlem
  • Innholdsteller

    69
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vestfold
  • Kjøretøy
    BMW E61 530D LCI

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Rullator's Achievements

  1. Oppdatering: våkna idag og kom meg på biltema. Kjøpte torx kraftpiper, mutterknekker, utstyr til og snitte mutter med mer. varme hjalp. Varma opp mutteren og den kom ut uten motstand. Satt på igjen med ny mutter og alt er rosenrødt. Da har jeg ihvertfall arsenalet klart til neste gang det blir tull
  2. Brukte mutteren som fulgte med, og den gikk på beint. Dette er Febi Bilstein. Men det var veldig mye rød loctite, og det gikk på veldig lett, så lett at jeg ikke trengte og holde igjen før den var nesten helt inne. Men mens jeg var og fant T40 torx for og holde igjen mens jeg skrudde, så har dette satt seg, og det sitter noe helt ekstremt.. ifølge google så er rød loctite noe brutale greier, som må ha 250 grader før det slipper igjen. Så er nok vinkelsliper som gjelder. Lage snitt på begge sider av mutter, og se om man får splitta den uten og drepe gjenger..
  3. veldig deilig og påbegynne hylle-tømming i form av montering av deler. detta er motiverende 🤠 her ble det gjenbruk av noe muttere og slikt da det som fulgte med enten var feil, eller var helt borte. Trodde febi bilstein var kvalitetsgreier, men jeg sitter med blandede følelser det blir pent ihvertfall. har også fått satt inn foringene, og satt sammen alt jeg kunne i bakstillinga. skulle begynne på forstillingen, i håp om at det skulle bli like pent det her ble bra! neste tik jeg uten muttertrekker. Da stivna loctiten som var i mutteren, og ALT låste seg. Mutteren står bom faen fast, og rikker seg ikke. Prøvde mye for og få dette løst, men set ut til at jeg må splitte mutter med vinkelsliperen. Jævla møkk. Får håpe man klarer og redde både bærearm og spindel. og ja, jeg har forsøkt og holde igjen her mens jeg skrudde. jeg må fylle opp lageret igjen med T40 torx bitser. Er tomt nå, av en eller anen grunn.. får som sagt ta vinkelsliperen imorgen og håpe på det beste, om jeg ikke prøver en sånn mutterklyver fra Biltema. Noen som har testa? garasjen må uansett ryddes, så det skal jeg ihvertfall få gjort 😅
  4. jeg klarte og finne verktøy i garasjen så jeg fikk pressa inn hylsene. Klarte akkurat og klemme den ene nesten helt inn, før jeg innså at jeg tok feil side. Og jeg har ikke verktøy i garasjen til og få detta ut igjen. For og da redde nattesøvnen så ble det til at jeg tok alt med meg opp på verkstedet og fikk pressa ut den feilplasserte, og satt den inn riktig, sammen med den andre. da tok jeg også og fikk bytta disse foringene(?) her i samme slengen. De har jeg bekymret meg for alt for lenge, om hvordan jeg skulle få til det. Men med litt kreativitet så kom de gamle ut, og de nye skled inn med litt overtalelse fra pressa. Fikk på plass låseringer og bekreftet 13 ganger at dette var plassert riktig vei Nå mangler jeg egentlig ingenting for at dette skal kunne settes sammen igjen, bortsett fra en bolt og noe bremseskjold. så er vell bare og få begynt. Deilig at ting kommer på plass, for detta tar tid.. menmen, jeg rakk ikke gatebil i år, så vi satser på at vi rekker det neste år.
  5. jeg har endelig klart og få ut foringene fra nedre bærearmer bak. En gledens dag, med bannskap og svimerker. Undertegnede sto nemlig og borra disse ut, i sandaler. For en gangs skyld uten sokker. en traumatisk affære, men når jeg først har begynt så stopper man ikke i mangel på sokker. foringene er ihvertfall ute, på alle 4. hylsene kom også ut etter lett overtalelse Det gikk fint vi lar bildene tale for seg selv, også snakker vi ikke mere om det. nå er vi ferdig med pressing og slikt. Tenkte jeg. hvorfor i alle himmelens navn fant de ut at her passer det bra med hylse?! Og ta denne uten presse går ikke. Det blir som å få svigermor inn i badedrakta fra 78, du trenger hydraulikk og viljestyrke her. foringene på andre siden derimot, gikk som smør. Bør jeg bruke fettet som medfølger selvom det glir pent inn? Vil det knirke på sikt?
  6. Den du sendte link på, inneholdt vist kun bensinmotorer 😅 Er en i Helgeroa i Larvik som driver med dette ja 😁 Ringdal custom, driver primært med pulverlakk Ista har jo mye jo, så kan sjekke der også
  7. Leverte understellsdelene som skulle pusses opp, til glassblåsing og vannpolering på Torsdag. Fredag morgen var det klart til henting. alt ser jo helt nytt ut, og ble langt over forventning! Nesten litt synd at det kun er kontrollører som får se understellet på denna. har også fått adapterene slik at jeg kan montere F10 M5 kaliperene på E6x understell! De også ser jo ut som smykker bestilte på Torsdag fra Latvia, og ble levert på døra Mandagen etterpå. Det er service 🤠 bestemte meg for og snu skinna også, så blir det riktig. Var det som var riktig ifølge litaueren på youtube også. sånn til kontrast: her er delene før de ble overhalt her er de også skrubba med alu rens osv.
  8. Takk for svar! Så delefilmen på koed sa det samme om skinna. At jeg ikke bare sjekker der med en gang, er for meg et mysterie. Men synes det var rart at alle de andre skinnene sitter riktig, med delenr pekende ut. Den skinna vi snakker om her vil ha delenr pekende inn i blokka om den snus, så synes bare det var litt merkelig. Kjøpte ny pakning fra bmw, der er hullet ovalt, så hadde bare trengt og slipe med dremel. Er vell påtide og få tak i en manual her nå ja 😅
  9. Jeg har vært skikkelig flink til og dokumentere alt, slik at det ikke skal være noen spørsmål når det kom til montering igjen. Og glemmer jeg og ta bilde av noe så er det ikke helt krise om jeg må rette opp i det. men jeg har ikke tatt bilde av registeret før jeg demonterte det. Ikke helt krise, sånn egentlig. Med mindre jeg gjør feil da, for detta vil jeg helst la være, når det er satt sammen. Er vi enige om at skinnene her ser ut til og være plassert på riktig plass, og i riktig retning? er mest den hvite i bunnen jeg kan montere feil. Resten passer liksom bare på en vei. fått på R90 pumpa også, men ser at den må ut igjen når jeg bytter pakning på oljefilterhuset. blir litt modifikasjon av dieselslanger og rør her også, da R70 og R90 vistnok ikke var like der. men så kommer neste spørsmål. Skal disse settes inn med silikon i gjengene? Eller loctite? Er noe gugg på de, og det er steine hardt. Men jeg fikk pilka det av har faktisk målt de gamle kjedene også, og de er det null strekk i. Enten veldig heldig der, eller potensielt en godt vedlikeholdt motor. Håper på sistnevnte 🤠 Snart sommerferie nå da. Så da har man litt bedre tid til og få gjort en del mere 🤠
  10. Skulle begynne montering av motor, men ble satt tidlig stopper for det, pga pakninga til registerhus hadde et feilplassert hull. Også finner jeg selvfølgelig ikke mutterene til høytrykkspumpa. Alt er merka i poser, men dette ble demontert før jeg bestemte meg for og gå full retard på dette prosjektet, så mulig det unngikk pose. ny strammer satt på da, så det er jo en start. her har jeg slipt hullet stort nok til at bolten treffer, men jeg er så usikker på om jeg bare skulle bestilt ny pakning fra KOED. Den koster jo ingenting. Men jeg har en handlekurv på litt penger i tillegg som følger med, så må isåfall vente. Er det noen som har noen tanker om jeg bør bestille ny eller bare tilpasse? Det har vell egentlig ingenting å si? 😅
  11. Det blir slikt 🤠 lykteglassene tok skade av dette, så om du skal gjenbruke de så er det no go. Men jeg slengte det i ovnen på 200 grader mens detta hvilte på glassene, og jeg hadde ikke fått det til med noe lavere temp. Men lci E6x lykter er generelt vanskeligere enn andre, av en eller anen grunn. Ville nok prøvd noe lavere temp på golf lyktene. Men for min del så måtte lyktene inn i ovnen og varmes opp ca 3 ganger under separasjonen, pga det stivna så inn i hampen så snart det fikk avkjølt seg litt. Hadde ikke klart det uten og skade lykta med lavere temp.
  12. Har også valgt og manne meg opp til og separere markeringalysa fra de helt nye lykteglassene som jeg ikke vil ta meg råd til og ødelegge. og står igjen med disse da, som jeg også blir og lakkere sort. JEG tror, og håper det kan bli veldig kult, og vil tilføre en litt mere "sinister" vibe. Kan legge ved bilde av inspirasjon her er en som har gjort det samme som jeg planlegger. Alt matt sort. Tenker kanskje blinklys reflektor blir sort høyglans av åpenbare grunner. Men hvilken Lakk anbefaler folk til dette? Vil jo helst ha det så svart som mulig, men kan fort bare bli mørkere grå om man går for feil farge. Må det brukes varmelakk?
  13. Sola skinner, og gressklipperen venter på nye deler, så da tok man med seg ut alt av understellsdeler for ei lita spyling. Trodde jeg tok bilde av rene deler, men neida. Uansett! Alt som skal til vannpolering er klar for nettopp det! men greit og få vaska det litt uansett det ble vaska etter bildet, jeg lover! etter dette så ville jeg prøve meg på lyktene. Inn i ovnen på 200 grader i 15 min. Så er det bare og bryte med plastverktøy osv. første lykta tok 40 min. Nummer to tok 10 min 🤠 klar for og plukkes sund, og sende til lakkering. Her blir alt lakkert sort deilig når ting man har utsatt såpass lenge, faktisk bare går som smør 🤠 Detta var ikke like vanskelig som E60 forumene skulle ha det til altså!
  14. Har funnet ut av at 525D preface deler samme akslinger som 530 og 535D. Så det skal passe! Da er det håp igjen, og jeg orker ikke stresse så fælt med det likevell. Men tusen takk for god info 😁 siste akslingen tok jeg i pressa. Jeg vet ikke hvor mange tonn som måtte til, pga jeg søkte dekning lenge før det smalt. Og detta var industriell presse som måtte jobbe for at det skulle skje noe 😅 helt sykt. håper ikke alle biler er slik, for da spøker det for "brand new second hand" akslinger på meg.. men jo, jeg tror at det blir en del during og vibrasjon, og bilen kommer til og bli veldig stiv med detta. Derfor jeg også beit i puta og bestilte KW V3 så jeg får kanskje kompensert for noe. Men det vil tiden vise. Bilen skal uansett bare være en potent show og finværsbil, og ikke en bil jeg slipper ungene inn i. Men det vil bli lagt ekstra lydisolering der det lar seg gjøre, så håper det kan hjelpe på during osv. det blir uansett bedre enn Touranen jeg har som bleietaxi! Har jo investert i comfort interiør i nappa skinn 🤠
×
×
  • Opprett ny...