Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det bør la seg gjøre på to-tre timer uten problem.

Ikke værre nei. Trodde det tok mye lenger tid. Handler du alt av deler på ebay eller hvordan gjorde du det denne gangen på din 116?

Du burde starte et selskap - "Mr. Retrofit", så når du er hjemme fra sjøen kan du ta på deg oppdrag ;) Kan bli din første kunde! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedkomponentene ble kjøpt fra eBay, resten fra Koed.

Jeg har faktisk tenkt tanken, men jeg bor ikke akkurat sentralt i forhold til kundemassen. I tillegg har man litt mer ansvar når man begynner å gjøre ting for andre og slikt. :)

Uansett, så er det bare til å ta turen om du trenger hjelp til dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedkomponentene ble kjøpt fra eBay, resten fra Koed.

Jeg har faktisk tenkt tanken, men jeg bor ikke akkurat sentralt i forhold til kundemassen. I tillegg har man litt mer ansvar når man begynner å gjøre ting for andre og slikt. :)

Uansett, så er det bare til å ta turen om du trenger hjelp til dette. :)

Ja det forstår jeg. Nei kunden må jo dekke reise og alt som hører med ;) Men om jeg noen gang reiser mot dine trakter skal jeg få handla inn det meste og gi en lyd :)

Takk for hjelpa forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

e81 - Knekk! sa det

 

Ettersom jeg har vært bortreist en liten stund har denne bilen stått i to uker nå. I dag skulle jeg kjøre den frem for å gi den en liten vask, og jeg la fort merke til at det kom endel lyder fra venstre framhjul. Trodde først det var bremsene som hang litt, men det var det ikke gitt. :D

null_zpsafbec8de.jpg

Ganske grei høyde på den da: :)
null_zps4b1a89c8.jpg

Heldigvis så skjedde jo dette rett utenfor her, hadde vært litt verre om det hadde skjedd mens jeg lå i 80 (drømmesituasjon her jeg bor riktignok) på en vei.

Jeg er igrunn livredd mekanisk arbeid, og det er av den grunn jeg bare kjøper senkesett uten å noen gang montere de. I likhet med både e46-en og e61-en var jo dette tilfellet her også, så det var bare til å hente frem nye fjærer fra garasjen. :)

Det hele ble demontert på få minutter, men dette skjedde jo naturligvis etter at Biltema hadde stengt for dagen, så jeg får vente i morgen med å få fjærene på igjen. Prøvde meg litt med jekkestropper, men HMS-delen av hjernen satte en rask stopper for det forsøket.

Alt i alt var jo dette hell i uhell ettersom jeg neppe hadde senket bilen på denne siden av jul hvis ikke. :)

Fjæren:
null_zps7287a518.jpg

Det eneste som er litt drit nå er jo at jeg likte høyden med knekt fjær. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Akkurat samme skjedde på min E91. Heldigvis hjemme i carporten akkurat da jeg satt meg inn i bilen for å kjøre til jobb. Skikkelig smell var det og. Egentlig ganske skremmende at dette er "normalt". Kan jo fort gå galt.

Regner med bruddet var akkurat på kanten av fjærskåla.

Ja nå blir det senk på litlebilen og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at det var på kanten av fjærskålen ja. Selv om bilen har rullet noen mil etterhvert synes jeg likevel det er litt dårlig at de knekker etter knappe fem år. Bilen har jo ikke akkurat blitt kjørt hardt.

Noe jallabilligkinadritt-coilovers får dere ikke meg til å kjøpe uansett. :) Grunnen til at jeg gikk for senkefjærer var at jeg aldri kommer til å justere en eneste millimeter på en coilover etter at det er påmontert likevel, men skal man ha skikkelig lav bil har man vel igrunn ikke noe valg. Først og fremst skal ihvertfall de jeg har på, så får jeg se hvordan det blir. De skal senke 50/30 i forhold til original (jeg har M-tech, så det blir litt mindre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&R-fjærer. Skal senke 50/30 i teorien. Vurderte også 60/40, men jeg synes ikke disse kler så mye senk bak, så får se om jeg heller monterer skåler om den skulle bli for høy foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...