Gå til innhold

RemyNG

Medlem
  • Innholdsteller

    1897
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

RemyNG vant dagen sist November 23 2020

RemyNG hadde mest likt innhold!

Om RemyNG

  • Bursdag 05/12/1987

Contact Methods

  • MSN
    psychofuzzz@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vormsund
  • Kjøretøy
    E39 535i, E39 M5, E53 3.0

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Helt grei apparat. Bruker den hyppig til endel gjøremål. Gjør også ting som registrerer nytt batteri, lufte bremser, sette elektroniske håndbrekket i service mode og etc.
  2. Android stick fra Xiaomi så det blir halveis "smart" TV. Dette koblet gjennom HDMI converter boks.
  3. På langtur igjen nordover, blir vel også siste gang for denne bilen i mitt eie. Da planen blir nyere bil etterhvert. Etter å ha kjørt Europa tur med Volvoen var det fryd å kjøre 523en oppover til Kirkenes. Istedenfor å være helt utslitt i rygg og sjel så merka man egentlig ikke så mye til at denne turen blir lang. Noen stopp blir det for mat og strekke beina men både fruen og ungene er reisevant. En rask stopp for litt snacks til turen. Med litt utsikt. Hadde vel gått fortere med det flyet der oppover. Så blir man også nedgradert til baksete men det går jo fint er jo underholdning samt egen klima bak. Bilen går jo smertefritt oppover det blir jo endel timer på veien når man kjører hele turen uten opphold på hotell. Innom for å fylle på tanken regna vel ut 2 tanker med kjøringen vi har. Fikk brått litt påmontert snø da vi møtte ikke så liten snøstorm i Finland. Ble totalt 25 timer på turen med matpause og handle turen. Men litt over 23 timer på veien. Ble ikke mindre snøsamling bakpå heller. Så da blir det 1 uke her oppe før man setter turen tilbake igjen.
  4. Litt søndags putling må til. Kjørte gjennom diagnose forrige helg og fikk opp en feil som alltid kom igjen selv ved sletting. Ikke ukjent at de sensorene der tar kvelden. Har også lagt merke til at forbruket viser feil på kjørecomputer iforhold til faktisk forbruk, muligens det hadde sammenheng. Men ordna meg like så greit ny sensor siden man skal kjøre såpass langt er det greit at ting er iorden eller at følelsen at ting er i orden. Så da var vi her igjen ut med litt overflødige deler sånn at man kommer til sensoren som ligger nokså langt under innsuget. Og da var gammel sensor ute etter litt krongling med å komme til med disse svære henda. Ny på plass, slettet feilkode og tok bilen på en liten tur. Da virka det som forbruket vist på display er litt bedre enn tidligere. Mens vi var så godt i gang så hadde jeg ordna nye RCA kabler med bøy siden de jeg kjøpte først stakk så mye ut enn hva jeg likte. Så ser der litt bedre ut når man også legger det i kabelkanal som man klær i stofftape. Da blir det nokså klart bak for de unge passasjerer med underholdning på veien.
  5. Stille i gården eller hektisk hvis man kan heller si det sånn. Hadde en tur/event i starten av februar nedover i Europa i forbindelse med Carbage Run 2024 der turen gikk fra Belgia som start og videre mot alpene så til Spania til Pyreneene. Turen gikk med en sponset Volvo xc90 som trengte endel kjærlighet før startskuddet da den har stått under ett tre i 3 år. Det var rundt 400biler samt 1000 deltakere som var med på dette de fleste var fra Nederland, Tyskland samt Danmark og vi var vel eneste representantene fra Norge. Løpet går igjennom en masse småveier, landsbyer og fjelloverganger i forskjellige etapper der man start en plass og avsluttes i ett annet land. Dag 1 gikk fra WEX centeret i Belgia med kjøring gjennom Luxembourg, Frankrike og avsluttes i Basel. Dag 2 gikk fra Basel. Gjennom Sveits til Torino, Italia. Dag 3 gikk fra Torino, Italia til Montpellier, Frankrike Dag 4 gikk fra Montpellier gjennom Andorra og ned til Lleida, Spania Dag 5 gikk fra Lleida,Spania til Toulouse, Frankrike. Oppå på der igjen hadde vi turen fra Oslo ned til Belgia for oppstart. Samt turen fra Toulouse tilbake til Moss. Det merkes at man blir bortskjemt i F11 comfort seter når man har sittet i en eldre volvo med utslitt sete. Ryggen og ræva var ikke helt fornøyd med den turen. en fantastisk tur som skal prøves igjen spesielt når turene går plasser man ikke hadde funnet på å kjøre siden man ikke kjører med GPS med kun vei anvisning. Bilen oppførte forsåvidt helt greit under turen selv om de fleste ikke hadde noe håp for at vi skulle klare den turen samt turen hjem. Vi hadde vel kun en stopp ser ene dyse tetningen lakk men da hadde heldigvis @Djwik tenkt litt fram og tatt med seg dette som ekstra. Og underveis fant vi også ut at begge demperne bak hadde tatt kvelden, sprekk i turbohuset så vi mista trykk og vi hadde ikke lenger awd men kun fwd. Men er vel sånn det skal være når verdien på bilen ikke være mer enn 1000€. Vel hjemme etter 7500km så var det klargjøring av F11n for jeg skal tydeligvis på enda en tur. Men nordover til Kirkenes, var jo der sist år rett etter jeg kjøpte bilen men nå skal den få seg en tur til. Så da får man ta en liten service før man reiser. Toppdeksel pakningen var dårlig så her bytter jeg hele Toppdekselet siden det ikke er ukjent at det oppstår sprekk i det. Her bistår fruen med litt rengjøring siden det var litt olje nedi pluggene. det også byttet pakninger mellom oljekjøleren samt oljefilterhuset. Lakk litt der og. Tok meg tid til å bytte venstre lykt da jeg har slitt med fukt og endel vannperler inni lykta samt en smeltet punkt på glasset. Og helga etter så var det påen igjen, nå var det tid for ny vannpumpe og termostat siden temperaturen ikke oppnås som den skal. Bokstavelig talt en dritt jobb, alt var jo trangt og komme til. Hjalp ikke så mye at jeg har elektronisk servo på denne da den tar plass. Siden bilen ble stående oppe så ble det olje og filter service, er ikke så glad i den lange intervallen på denne. Byttet også støvmansjetter samt pump stop på bakdemperne da de hadde sett sine bedre dager. Så satser vi på at turen oppover om 2 uker blir fint. Har også fått montert opp Android stick til skjermene bak så da har ungene bak litt mer å velge mellom på turen. Vi avsluttet løpet med en tur innom Airbus museet i Toulouse siden vi allerede var der.
  6. Ja bare kjipt at det blir mye om gangen når man først oppdager ting eller kanskje leiter etter feil 😅. Men glad jeg egentlig på en måte tar alt på en gang sånn at man får nokså feilfri bil hold en stund. Ja har vært en fantastisk bil og kjøre i både komfort og fremkommelighet. Har ligget godt på veien forbi en haug av biler i en snøfull dag med endel utfordringer for mange. Ja her har det nok vært endel sånn unødvendig og ikke slitedel som har måtte byttes. Samt mye slitedel. Er hvertfall en ting som er sikkert at nå har man hvertfall gått over det meste. Så da kan man bruke mer tid på oppgraderinger som er kjekt og ha.
  7. Der men nesten der? Var bare 3 feil på EU kontrollen to som gikk på justering av lys og en på selvoppretting. Kan fort være tårnlager. Så da nærmer man seg med stormskritt. Er digg å kunne skru på webastoen med fjernkontrollen fra soverommet og komme ned varmere bil enn å gå ut i kulda for å sette på bilen som man må med den andre.
  8. Nå er det noen som er klar for veien igjen. Endelig!!! Kun påvente av en EU kontroll nå så er brått denne på veien igjen. Gikk mye tid å få i gang diagnose PCene mine da den forrige ble knust av en som lånte den. Har måtte lufte ABS modulen med ISTA da tradisjonelle typen ikke funket. Men med ISTA på plass tok det bare noen få minutter så var det effekt av bremsene bak igjen.
  9. Når det passer dårlig og man må gjøre BMW ting. Men kan prise seg lykkelig for at man har brukt høsten på å isolere garasjen så man kan faktisk stå inne i bare genser uten å fryse ihjel. Bare kjipt at dynamo til bilen er umulig å oppdrive til lands..
  10. Sjekk denne siden husk og legg sammen de siste sifrene i VIN nummeret. https://mr-fix.info/bmw-e39-obc-hidden-menu-diagnostic-mode/ Lenge siden termostaten er bytta? Er vel også en egr termostat på disse som bør byttes samtidig
  11. Olje på coilene og tennplugger skjer ved dårlig toppdeksel pakning. Noe som ikke er uvanlig for denne motoren å lide av. Som nevnt så burde du fått eventuelt lånt ei diagnose program eller ordna INPA eller lignende sånn at du får sett live data på dyser, NOX sensoren. Og hva slags coiler gikk du for? Orginale/Delphi eller?
  12. Hva slags diagnose utstyr brukte du ved avlesning? Hadde vært fint med live data mens man var i gang siden dyser på disse er kjent problem spesielt i starten av produksjonen av disse motorene. Og de kan gi sånn ujevn tomgang. Lenge siden coilene ble byttet? Coilene på disse bør byttes nokså ofte da de ikke er ukjent for å feile. Gjelder også for tennplugger og man bør bruke NGK sine plugger eller originale. Den ene feilmeldingen du har fått ser ut til å være NOX sensoren siden du har fått feilmelding på både heating og pre cat så tipper jeg at den er defekt. Noe som heller ikke er ukjent for denne motoren. Kan eventuelt kjøpe NOXem sensor fra bimmerprofs så slipper du fremtidige problemer samt eventuelt tull med katalysatoren.
  13. Oi her har jeg ikke fått med meg at det er har kommet en ny bil på tunet. Gratulerer så mye med ny bil 😁 så ut som en fin eksemplar dette..
  14. Kommer an på hvordan kjøringen din egentlig er mye småkjøring rundt i byen og sånn så havner den brått borti det forbruket der. Min ligger på 0.9 på rask butikk tur. Eller så får jeg den fort ned i 0.75 til og fra jobb. Vært nedpå 0.65 på tur.. F11 vel og merke med N53
  15. Gratulerer og kondolerer med salget av E53n. Og blir det F10 så har du noe å glede deg over når det kommer til kjørekomfort blant annet.
×
×
  • Opprett ny...