Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Effekttap 2006 525 tds touring !

Begynte med at bilen jaget ørlite på turtallet . Fikk et tips på denne siden om å fjerne vakumslangen til egr ventilen. Gjorde dette å feilen ble merkbart mindre. Men samtidig kom varsellampen økt utslipp opp og eksosen lukter kraftig. Skal nå på eu kontroll, plugget inn slangen igjen, men da skjer det fint lite når jeg trykker på gasspedalen, men plutselig akselererer den. Var på verksted og fikk konstantert permanent feil på luftmengdemåler. Byttet denne men bilen oppfører seg akkurat likt. Noen som har opplevd noe lignende .TIPS ANYONE ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd noen få ganger at motoren jager på turtall, da ved kjøring i 70-80 i oppoverbakke med ca 1500omdr. alt fungerer normalt ellers, og merker ikke noe tap av effekt. Kan dette være relater til egr, en slange eller noe annet?

Men har hatt feilmelding veldig lenge nå, "Rastraint systems failure" og gikk til anskaffelse av en iCarsoft II diagnose leser, men ble ikke veldig klok da jeg skulle prøve å finne ut hvor feilen ligger. Noen som vet under hvilken modul airbag/setebelter ligger?

Har sjekket under pass.setet og eneste feil der var en liten sort boks som hadde løsnet fra klips i underkant av setet uten at noen av kontaktene var løsnet. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On Thursday, October 20, 2016 at 8.49, Eselfjes skrev:

Okei, da er det vanospakningene det er snakk om? Vil ikke bilen gi feilkoder på vanos?

Jeg fikk ikke opp feilmeldinger på vanos. Men jeg kjørte bilen i et map program hvor man kan se gradene som kammene endrer posisjon. Mener det var eksoskammen som sto låst i høyt turtall posisjon. 

Feilen kan være oljetetningene eller selve aktoatoren. For hvis motoren sender strøm til vanosenheten, e det så vidt meg bekjent ingen posisjonsensor på vanosen som gir melding tilbake at kammene har endret posisjon i henhold ønske fra motorstyringen. Derfor kan det være vanskelig å se feilmeldinger på akkurat dette. Ville uansett overhalt, testet og feilsøkt vanos systemet, da det er en såppas vanlig m54 feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, landrange skrev:

Har også opplevd noen få ganger at motoren jager på turtall, da ved kjøring i 70-80 i oppoverbakke med ca 1500omdr. alt fungerer normalt ellers, og merker ikke noe tap av effekt. Kan dette være relater til egr, en slange eller noe annet?

Men har hatt feilmelding veldig lenge nå, "Rastraint systems failure" og gikk til anskaffelse av en iCarsoft II diagnose leser, men ble ikke veldig klok da jeg skulle prøve å finne ut hvor feilen ligger. Noen som vet under hvilken modul airbag/setebelter ligger?

Har sjekket under pass.setet og eneste feil der var en liten sort boks som hadde løsnet fra klips i underkant av setet uten at noen av kontaktene var løsnet. 

 

 

Kjent feil på konverter på biler med "gamle" kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, håper ikke det er aut.kassa som begynner å bli sliten. Når kom det "ny" kasse på e61?

Samme kasse som på E39 da?

Skal ha bilen på eu kontr torsdag og da får de ta en diagnose, så får vi se hva som er feil med "Restranit systems"

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen på EU kontr hos Gulbrandsen på ensjø, og det gikk jo bra, ingen mangler og koster bare 495,-

Feil mld i skjerm "Restraint Systems failure" har ikke noe med hverken airbag eller belter å gjøre, selv om det er det som star på skjermen, feilen er IBS kabelen/sensoren, som jeg byttet for en stund siden. Hadde plukket den fra en E60, trodde det måtte vel være greit, men neida. Må krype til korset å kjøpe ny? koster jo nesten 3 laken jo! Noen vei utenom?

Har søkt på nett og funnet noen som har koblet fra ibs`n og kjører uten. Oppgaven til ibs er jo å overvåke batteriet men det går vel sikkert en stund uten.

 

De mente også på verkstedet at det kan være feil med coverteren siden jeg har opplevd litt jaging på turtall av og til. Pris på verksted ca 25T.  Helt uaktuellt, årner dette selv hvis det blir behov.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste dager hatt problemer med Fukt i bilen. Vinduer fremme å bak dugger til når en kjøre.

Er samme om jeg kjøre resirkulasjon eller ikke, eller om jeg har aircon på eller ikke. Må bruke frontrute blåseren som blåser på full styrke for å bli kvitt dugg. Går så noen minutter å dugg er tilbake. På en 7 mils tur var det kun de site par mil det ikke kom dugg. Har aldri hatt disse problemer før, samme hvor mye det regner. Byttet kupe filter for ca 3 måneder siden, så disse bør være bra ennå.

Er ikke vann i bilen å alt er tørt når en kommer ut i bilen etter den har stått.

Noen som har hatt samme problem eller vet hva som kan være årsak til dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, johanngj skrev:

Tett utlufting, eller resirk henger i lukket posisjon? 

Er ikke dårlig luft i bilen så virker jo som ting fungere utenom denne dugg.

Men kom på at jeg jo kjørte en sådan rengjøring av Aircon for ikke så lenge siden. Var en sådan boks en kjøper hos GS å fyre opp når aircon kjøre på max kulde å resirkulasjon. Så spørs om dette kan ha tettet noe igjen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg kanskje har funna ut hva som er årsaken til denne fukt greie. Får nå opp denne feilmelding

Error fogging sensor - K-LIN 3 RLS Code: 009C55 

Så da er det vel muligens denne fogging(Fuck) sensor som etter hva jeg skjønner sitter sammen med regn/lys sensor på front ruta bak speilet. 

Noen som har byttet denne sensor sjøl å vet om denne er enkelt å bytte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...