Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vil påstå at ordet overhaling bør først brukes når du bytter ut interne komponenter, eventuelt bytter ut de komponentene som ikke lenger er innenfor spec. Du kan antaglivis få noe forbedring av å vaske dysespissen, eventuelt demontere hele injectoren og vaske alt, men det blir jo ikke særlig bedre med vask om noe er mekanisk slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysene jeg nevnte på forrige siden hadde gått 300, ikke at det trenger å ha noe som helst å si. Men hvis dere skulle ha byttet en dyse, hadde dere kjøpt en ny en? Eller kunne dere fint ha montert en brukt en? Syns 300kr ikke var så veldig mye for en, er jo jobben som koster. Dysene er også tatt fra en 2002 modell, med delenummer quote" Det står litt forskjellige tall her så skriver alle : 235519218 også 0445110 080 også ALG85AFO 7788 609"

Regner med disse passer? Eller fins det forskjellige dyser til e46 320d commonrail?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt på realoem, men finner ikke av numrene nevnt ovenfor der? Får noen treff på dyser på 0445110 080 når jeg googler, men hvordan kan jeg vite om disse passer? Leser mye svada på forskjellige forums om forskjellige euro3 og euro4 dyser? Både min og bilen dysene ble tatt fra er 2002 modell, regner med sjansen for at begge har samme euro betegnelse er rimelig stor?

 

@TRF-Racing har du noen innspill :)?

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JL40343= 

08 Injector   4     13537789661      
  For vehicles with
EU4 exhaust emissions standard

S167A=Yes
 
08 Rmfd Injector   4 09/2001 10/2013 13537794334 $482.82   ENDED
08 Injector   4     13537793836    

EM05047= 

08 Injector   4     13537789661      
  For vehicles with
EU4 exhaust emissions standard

S167A=Yes
 
08 Rmfd Injector   4 09/2001 10/2013 13537794334 $482.82   ENDED
08 Injector   4     13537793836    

 

Her er det jeg får opp på realoem. Øverste vin er fra bilen dysene ble tatt ut, mens nederste vin er min egen bil. Regner med det bare er å kjøre på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Otis skrev:

Når det er samme motor, så er jo ingenting forskjellig. Så da er det bare å kjøre på.

Det som fikk meg usikker var denne tråden her. Her blir det snakket om euro3 og euro4 dyser.

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/2004-e46-320d-incorrect-injectors-t103209/#/topics/103209?page=1&_k=d5buog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.  jeg har en 2002 e39 525dat.   242.000km på telleren. 

jeg lurer å om det er vanlig med sur eksoslukt?    holder på å kveles om jeg skal koble til tilhenger f.eks.  og det svir nesten litt i øynene om man står bak bilen en stund. 

den fungerer veldig fint ellers.  lettstartet, ikke ulyder, og bruker ikke olje eller vann.  fin på dieselen også. 

 

fikk forresten ikke noe mangel på det på eukontrollen.    

Endret av space-ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik på min også men jeg kjører uten katalysator så da er det helt normalt. Men det er vel kanskje ikke så mye effekt igjen i en 15 år gammel katalysator eller kanskje tidligere eiere har fjerna den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Hpi skrev:

Det er slik på min også men jeg kjører uten katalysator så da er det helt normalt. Men det er vel kanskje ikke så mye effekt igjen i en 15 år gammel katalysator eller kanskje tidligere eiere har fjerna den?

 

jeg er faktisk ikke sikker.  forrige eier var en mann i 50-60 årene så kan ikke tenke meg at han har jukset og fjernet den.   men jeg har hørt et par ganger at det klirrer litt når man gir på og slipper gassen, så tanken om litt løs innmat i katalysatoren har slått meg.  

selger ikke trf erstatningsrør for dette?  vil tru det er billigere enn ny katalysator fra bmw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det stemmer, jeg har et slikt fra TRF og det har bra passform. Det fører også til mindre mottrykk i eksos så turbo jobber lettere.  Ny katalysator koster nok en del ja er jeg redd :) 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, koster no en god slant det erstatningsrøret fra TRF også.
10 000 ifølge prislisten ihvertfall.
En katalysator fra Walker koster 8400 hos mekonomen f.eks.
Eller en fra BM catalyst som du får kjøpt hos veng til 7975.
Så har du no noen alternativer å tenke på, men et erstatningsrør er jo å foretrekke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...