Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Trond H. Olsen skrev:

Hmm, så denne prisen som det refereres til her, er komplett rustfri kat da eller?
Men en annen ting; For å fjerne egr kjøleren, så er det den første linjen på EGR Pro delene jeg trenger?

pricelist.jpg

Hei,

Det er fint du påpeker dette så listen kan gjøres mer forståelig. Den har ligget ute noen år nå og det er første gang denne kommentaren kommer.

 

Dog har vi en tendens til å bruke mye tid på kunder og biler, men for lite tid på hjemmesider og utseende.

 

Som TRF påpeker, prisene i listen er selvfølgelig en pakkepris for Steg 2. De er litt gamle og trenger en oppdatering i seg selv og, så det tar vi samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  ang sjekk av katalysator til meg,. Er dette noe du kan sjekke eller bør jeg sjekke dette på forhånd.  Hva inngår egentlig i en servicerådgiving som er på stage 2?

dersom det viser seg at katalysator er dårlig så lønner det seg jo å ta stage 2.  Je vurderer sterkt og ta stage 1 eller 2 når jeg får solgt unna den andre bilen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kunde/bil spesifikke forespørsler går til tuning@quickfix.no evt direkte til TRF. 

 

Mye pågang om dagen så forvent litt svartid, men du blir ikke glemt. Oppfølging av spørsmål på PM og forum blir ofte oversett i en hektisk hverdag. 

 

Angående servicerådgivning vil det si at vi tar en rask kikk over bilen når den er i bukken, samt mer grundig rundt motor og gir. Kunden får da beskjed om hva vi anbefaler å bytte eller følge med på. Dette betyr ikke at du vet om alle feil og mangler på bilen etter et besøk hos oss, men at mekaniker med lang erfaring med BMW har gjort deg oppmerksom på det som er observert. 

Endret av HMW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg lurte på noe

Jeg har en bmw 320 td 2002 mod.

Så jeg lure pp om jeg kan koble ut egr og blokere den for bilen går så mye bedre når den ikke er koblet til. Bilen er tunet fra før så kan det lage noe skade for bilen vist jeg kjøre denne type bil uten egr. Eller er det bare og kjøre på. For det er så sykt stor fordkjell på drag når den ikke er tilkoblet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei jeg har fått en stor priblem på min bmw 320 td diesel 2002 mod

Når jeg var ute og kjørte i dag så skulle jeg kjøre forbi en bil men bilen min mistta alt effekt så jeg stoppet når bilen sto stille så rista bilen noe sykt og det lokta diesel og svidd. Motoren ristet veldig under panser. Så jeg kjørte rolig til verksted de mente at det er enten dyse eller cylinder deffekt eller motor haverri. det er ingen motor lampe som lyse eller noe som vises på giagnose.  Er det noen som vet hva det kan være er sykt redd for motor haverri. Bilen er tunet og egr blokkert fra før. Håper virkelig på noe svar fra folk her som kan gi noe tips. Vikk beskjed at dette kommer til og bli sykt dyrt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Enes Veljacic skrev:

Hei jeg har fått en stor priblem på min bmw 320 td diesel 2002 mod

Når jeg var ute og kjørte i dag så skulle jeg kjøre forbi en bil men bilen min mistta alt effekt så jeg stoppet når bilen sto stille så rista bilen noe sykt og det lokta diesel og svidd. Motoren ristet veldig under panser. Så jeg kjørte rolig til verksted de mente at det er enten dyse eller cylinder deffekt eller motor haverri. det er ingen motor lampe som lyse eller noe som vises på giagnose.  Er det noen som vet hva det kan være er sykt redd for motor haverri. Bilen er tunet og egr blokkert fra før. Håper virkelig på noe svar fra folk her som kan gi noe tips. Vikk beskjed at dette kommer til og bli sykt dyrt. :(

Sett tilfeller der motor har rista vanvittig pågrunn av swirl flap som er borte. Dette var dog på YouTube, men du kan vell skru av innsuget og sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tennbrikket skrev:

Sett tilfeller der motor har rista vanvittig pågrunn av swirl flap som er borte. Dette var dog på YouTube, men du kan vell skru av innsuget og sjekke.

Hei swirl flap er demontert av av forige eier. Siden det har vært tull med mange biler på grunn av de så de er av  . Har søkt rund på nette om noen har opplevd det samma men finner ikke noe spess. Men som de sa på verksted etter en liten sjekk så er det 3 ting det kan være. Enten gåen motor eller deffekt dyse eller cylinder siden det ryker mye og lukter sykt diesel.  Men for meg virka det rart siden det ikke var noe ulyd eller noe undet kjøring den mistta bare effekt heilt og rista jævlig når jeg sto stille og kjørte sakte. Når jeg kåm lit opp i fart så rista bilen ikke men lokta diesel og var heilt daff. håper på det bestte men blir vell dyrt uansett de skulle ta av innsuget og ta kompress test på cylindere sa de. Siden det lekker lit olje rundt  2 dyser. Har væet sån en stund med mindre lekasje men ikke noe farlig sa de før så jeg hadde det bare sån i 1 år nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.3.2017 at 17.13, tennbrikket skrev:

fikk vite i dag at det ikke er noe kompress  på cylindere så det var biligere og bytte motor sa de. de fant en motor som har gått 170 000 km for 10 000 kr og prisen blir totalt med arbeid på rundt 40 000 kr. Synst det var mye for jobben. Hva mener dere om det er rimelig eller heilt på tryne

Hei swirl flap er demontert av av forige eier. Siden det har vært tull med mange biler på grunn av de så de er av  . Har søkt rund på nette om noen har opplevd det samma men finner ikke noe spess. Men som de sa på verksted etter en liten sjekk så er det 3 ting det kan være. Enten gåen motor eller deffekt dyse eller cylinder siden det ryker mye og lukter sykt diesel.  Men for meg virka det rart siden det ikke var noe ulyd eller noe undet kjøring den mistta bare effekt heilt og rista jævlig når jeg sto stille og kjørte sakte. Når jeg kåm lit opp i fart så rista bilen ikke men lokta diesel og var heilt daff. håper på det bestte men blir vell dyrt uansett de skulle ta av innsuget og ta kompress test på cylindere sa de. Siden det lekker lit olje rundt  2 dyser. Har væet sån en stund med mindre lekasje men ikke noe farlig sa de før så jeg hadde det bare sån i 1 år nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk vite i dag at det ikke er noe kompress  på cylindere så det var biligere og bytte motor sa de. de fant en motor som har gått 170 000 km for 10 000 kr og prisen blir totalt med arbeid på rundt 40 000 kr. Synst det var mye for jobben. Hva mener dere om det er rimelig eller heilt på tryne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står sikkert tidligere i tråden. Men blir mange sider og lese igjennom.. Har en 320d m47d20 som har "ketchupeffekt".  såvidt den drar før den plutselig skyter fart. Er skiftet endel vakumslanger. Men rekner med problemet her er LMM. Men hvordan sjekker jeg dette? Har INPA men hvordan er fremgangsmåten for og måle det ut Her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...