Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, mcbanan skrev:

På den årsmodellen har han sikkert den gamle koblingen i motorrommet og? Må bruke den for å få tilgang til dei fleste moduler, er ikkje mykje ein kan bruke OBD porten til.

ah, han skal primært sjekke airbag, står i førsteposten at det skal være mulig med 16pin. Har dog aldri prøvd siden jeg kun har lest av biler med kun 16pin innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mcbanan skrev:

Ok, eg er ikkje sikker på om det lar seg gjere eller ikkje. Eg veit ihvertfall at eg må fram i motorrommet for å lese ABS kodar :) Men har du overgang er det jo kjapt å sjekke.

den ligger uheldigvis 10 mil herifra :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har lasta ned imaget til Otis, og no er kabel ankommet frå den fjerne østen. Får ikkje installert driverane som fulgte med kabelen, stemmer det at eg må slå av autensiering av drivarar for å få dei installert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@mcbanan

Den kabelen du kjøpte kan høres ut som en kabel med falsk FTDI chip. Da pleier slike ting å oppstå. Det kan hende at det går helt fint å slå av autentisering av drivere, men det kan også skape problemer, men som oftest går det bra. Om det er ekte FTDI chip så kan du laste ned drivere fra http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i bergen/nordhordalands området som kan hjelpe med litt programmering? Gjelder ein 320d 2008 E90 manuell, har 3 ting som må gjøres med den. Første er å programmere inn riktig ramme nummer da motor har blitt byttet, neste er å programmere den om til manuell da bilen eg fikk motor ifra var automat... Siste tingen er å kode vekk hvilestrømmen/airbag sjekk til passasjersiden (defekt matte i setet)

Hvis noen kan noe av dette eller alt så bare ta kontakt så skal vi nok komme til enighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sliter litt med å få ISTA til å samarbeide med en 2005 e83. Klarer ikke å automatisk identifisere bil. Taster man inn VIN manuelt finner den motorkode, modellbetegnelse og produksjonsdato, men ikke noe mer enn det. INPA sier at batteri og tenning er ok. NCS kommer med feilmelding "VIN is faulty" når man har valgt e83 som karosseri. Fungerer som det skal på e9x og e6x. Kabelen skal støtte både K og DCAN. Noen som har forslag til hva feilen kan vere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...