Gå til innhold

Forslag/meninger til morrobil?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Gabz skrev:

Tja, kanskje. Men igjen blir de litt innenfor den kategorien med store, tunge luksusbiler framfor lette og lekne sportsbiler :P 

De gamle ISene er ikke så store, og de veier rundt 1300kg tror jeg.

Ikke noe Miata vekt, men heller ikke E39 vekt :P Er jo litt power i den så er potensiale til å ha det gøy :)

Hadde vært mer enig om det var en GS :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes 190 !

Solid sladdebil, tåler alt. Lette biler, veier ca 100kg mer enn Sierra og E30.

Disse ble levert med 2 liter som største motor (ser bort fra 2.316v cossie motoren) så om den blir litt daff kan man sette i 2.3 literen fra 230e. 

Hadde en 190 med 3 liter sekseren fra 300e og manuell. Herlig bil :D ikke godkjent da.. poenget er at du får like bra bil som e30 til en femtedel av prisen. Jeg blor stadig overrasket over hvor billige disse er. Du får dem hivd etter deg. Og ikke ruster dem mer enn normalt heller, da rustepoken begynte i 1995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Evopower skrev:

Mercedes 190 !

Solid sladdebil, tåler alt. Lette biler, veier ca 100kg mer enn Sierra og E30.

Disse ble levert med 2 liter som største motor (ser bort fra 2.316v cossie motoren) så om den blir litt daff kan man sette i 2.3 literen fra 230e. 

Hadde en 190 med 3 liter sekseren fra 300e og manuell. Herlig bil :D ikke godkjent da.. poenget er at du får like bra bil som e30 til en femtedel av prisen. Jeg blor stadig overrasket over hvor billige disse er. Du får dem hivd etter deg. Og ikke ruster dem mer enn normalt heller, da rustepoken begynte i 1995

Største motoren til W201 er en 2,6L bensin, og 2,5L diesel. :)

Ikke så lenge siden det lå en 2,6 Sportline med manuell og ASD sperre til salgs på finn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, DanielStance skrev:

Største motoren til W201 er en 2,6L bensin, og 2,5L diesel. :)

Ikke så lenge siden det lå en 2,6 Sportline med manuell og ASD sperre til salgs på finn :)

Det visste jeg ikke. Har aldri sett det, men et kjapt søk viser at du har rett :) det betyr skjelden bil, prisen opp. Men absolutt kul sak! Hører flere fikser på noe sånn at asd knappen aktiverer 100% sperre også. Kongebil :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Rune-K skrev:

 

Det er også en jeg har sett litt på. Mk2 er veldig tøff. Dog har jeg hørt den ikke er så god på handling som rivalene? Tror jeg må få prøvekjørt litt forskjellig, men har sjeldent samvittighet til å bruke selgers tid og optimisme uten at jeg har penger klart og er bestemt på å handle. 

52 minutter siden, Evopower skrev:

 

Nja, blir litt på den store og tunge siden igjen :P Da hadde det vært bedre med en E36 eller lignende. Vil ha noe som defineres som sportsbil framfor komfortcruiser, haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av 190 og e36 tror jeg faktisk bmwen er hakket tyngre :) sportslighet får dem med noen enkle touch. 

Men det står heller på image tror jeg :P MB er liksom notodden råner og har havnet i samme leksa som granada og toførr.

E36 er jo i sin tur definisjonen på kebab (av andre, ikke av meg som synes e36 er tidenens kuleste 3 serie) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er hvertfall  ac et must. Spørs jo litt hvor man bor i landet, men jeg orker rett og slett ikke å kjøre uten ac. Det er faktisk en av de største grunnene til at jeg skal selge e30en. Jeg orker ikke å bruke den når været er for fint.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...