Gå til innhold

S843 Power reduction, fjerning av denne


 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest litt skjønner jeg det slik at det er fullt mulig. Det krever litt koding og utstyr :)
For noen som har peiling burde vel dette være en grei affære?

http://j-auto.dk/s843.html

 

Sitér

Open NCS-Expert tool and modify your FA/VO list.

Delete code $843 - S843A MOTORAUSLEGUNG and write new FA/VO list to CAS and LMA, next code whole car.

 

After that go to ISTA-P and program DDE with the new software.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har skjønt er ikke dette mulig uten å kjøpe en helt ny motorstyreenhet fra Bmw. Motorprogrammet kan ikke endres på original styreenheten. Selvsagt kan styreenheten chippes, men da faller også garantien fra bmw og lovligheten fra SVV og Skatteetaten bort sålenge det ikke følger TUV papirer med chippingen og bilen godkjennes på nytt hos vegvesenet og skatteetaten. Bmw kan heller ikke utføre endring av originalt motorprogram , og tilbyr heller ikke dette.

Selv hadde jeg originalt "norges effekt" på 163Hk i min bil , men har kjøpt ny Bmw Performance styreenhet med 200Hk fra Bmw, og fått dette godkjent hos skatteetaten og SVV. Bilen er derfor nå godkjent med 200Hk både iforhold til garanti fra BMW og iforhold til avgifter hos skatteetaten og kjøretøygodkjenning hos SVV. Men det er langtifra gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, andreaskarm skrev:

hmm.. Man merker nok ikke store forskjellen da, men hadde vært kjekt å fått "full" effekt. 

Forskjellen er toppdraget, for å klare det har bmw strupet de nedtunede på mtoppen. derfor får man samme NM men mindre hk. 

Hvorfor ikke bare tune bilen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, andreaskarm skrev:

er en mulighet det også, men da er den plutselig ikke lovlig lenger. samt jeg er redd for partikkelfilter egr. Ja man kan ta bort dette, men det ønsker jeg ikke.

Ikke noe fare med dpf ved tuning. En bekjent har 320d som har kjørt nærmere 50k med tuning uten et eneste problem. 

Jeg ville aldri brukt penger for å få 7 hk. De merker du ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, flobben skrev:

Vet det er gjort på flere f-modeller også, så ikke noe problem der heller.

  • Dette må du komme med noe mere bevis på, for såvidt jeg har fått vite er det ikke mulig, og jeg har aldri hørt om noen som har fått gjort dette før, så jeg regner egentlig med at det du sier her bare føyer seg inn i rekken av Fake News som er så populært for tiden :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Daniel80 skrev:
  • Dette må du komme med noe mere bevis på, for såvidt jeg har fått vite er det ikke mulig, og jeg har aldri hørt om noen som har fått gjort dette før, så jeg regner egentlig med at det du sier her bare føyer seg inn i rekken av Fake News som er så populært for tiden :lol:

titt her for en som fikk det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...