Gå til innhold

Blade´s E92 M3 Sparkling Graphite


Blade
 Share

Anbefalte innlegg

Da var tiden inne for en ny tråd, siden min veldig fine F31 er solgt. Som mange har sikkert sett så har jeg kjøpt meg M3, så tenkte jeg kunne skrive litt om den her inne.
Er for tiden på jobb i utlandet, så har bare bildene i annonsen, men det kommer mer etterhvert etter at jeg kommer meg hjem igjen. 

Bilen:
IMG_3230.thumb.PNG.559c0267d7b5de5740923baeef911691.PNG
IMG_3234.thumb.PNG.faad1c9a4dd9f0239f7867d348a6ceac.PNG
IMG_3235.thumb.PNG.46c210dcc9afb00909ae4a026733a2db.PNG
IMG_3237.thumb.PNG.bd35f5b6d57a5efcd96a7e4159554713.PNG
IMG_3241.thumb.PNG.88e58c79c29993b5944756f2f24f5ace.PNG


 

Bilen ble kjøpt av en hyggelig bilmekaniker i Telemark, og han hadde akkurat byttet rådelagre og spjeldhus-aktuatorer før jeg hentet den. Så motor er i god stand, den har bare gått 114´km. Innvendig så er den ikke ny lenger, men den er fint holdt når man tar alder med i beregningen, de justeringene til ventilasjonen har knekt av og knappene til venstre for girstanga (Power og DSC kan fort hoppe av), men dette er relativt kjente ting med E90 som kan fikses ganske greit uten de store kostnadene. Navi er retrofit til CIC, noe som er et lite must. Utvendig så er den omtrent spotless og dønn strøken. 

Så nå kommer det til ting jeg har lyst til å gjøre med den, og jeg tar gjerne i mot ideer her også. I den andre tråden jeg lagde her inne, der jeg spurte om dette var noen god ide (å kjøpe M3), så spurte jeg om tips til nye hjul bla.a, og har kikket mye i det siste (BBS, Niche, Avant Garde, osv) men jeg tror jeg har landet på Vossen CV4 i Matte Graphite. På bildene så er de originale hjula satt med spacere, og slik de er nå så ser bilen adskillig mindre aggresiv ut, da det er god plass i skjermene. Ønsker jo helst ikke å bruke spacere, siden jeg har hørt så mye rart ang. dette og det er jo ulovlig, men kan godt overbevises til noe annet. Ellers, så kan det hende jeg selger OEM-hjula når jeg får meg Vossen.

Planen er 20x9 ET20 og 20x10.5 ET27 med 255/30 og 305/25, da dette er Vossen sin egne anbefaling til E92 M3. Spørsmålet er egentlig hvilke dekk jeg skal gå for, da det er tynt med utvalg i 305/25. Har jo mest lyst på de nye Pilot Sport 4S, men de kommer ikke i denne dimmen, så står mellom Continental Sport Contact 6 eller Pilot Super Sport. Sistnevnte er jo et kjent dekk for veldig mange, men jeg antar at begge er OK valg.

Andre planer er:
- Oppgradering av lyd + DAB. Original-anlegget er jo ikke akkurat noe å hoppe i taket for, men glemmer det fort hvis jeg trykker litt på gassen 
- Apropos V8, litt lyst på en annen bakpotte, den V8ern fortjener å bli hørt. Men ønsker kvalitet her også, uten at det skal være ubehagelig å bruke bilen i det daglige

- Shortshift-kit? Rimelig lang kastelengde originalt, men om disse kittene bare øker slittasje osv, så dropper jeg den ideen. Vil gjerne høre litt fra dere ang. dette også

- LCI baklykter. Men de er grisedyre. Litt dyrere enn det jeg har lyst til i forhold til "hvor vikitg det er", så kan hende jeg bare beholder det slik som det er.
- Vinyl. En litt sprek matt farge tror jeg kunne stått bra til de nye hjula. Men avventer å ser hvordan ting ser ut til slutt


Ellers, det kommer flere bilder som sagt, men inntil da så ønsker jeg å takke for hjelpen i den andre tråden jeg lagde og fortsatt god sommer til alle der hjemme i fra det store utlandet :)

Endret av Blade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott M3 du har fått deg! Er den Sparkling Graphite, eller er Sparkling Grey en annen nyanse? :)

LCI-lykter er dyre, men med en gang de er montert kommer du til å tenke: "Dette skulle jeg gjort for lenge siden!" Bilen ser mye nyere ut med en gang. En annen ting for å løfte utseende bak er en high kick spoiler/leppe på bagasjeluken. Den fra GS i plast har god passform hvis det høres interessant ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det begge to :)

Frode,
Ehem, gikk litt fort i svingene her ja, jeg satt å så på BMW på bimmerpost i Space Grey akkurat, men Sparkling Graphite er korrekt ja, hehe.. 

LCI-lyktene er litt dyre ja, men de ser klart finere ut. Har også funnet noen fra Mars Performance på eBay, kikket på de eller hørt noe om disse? Ser jo bra ut på bildene, men ting kan plutselig forandre seg når man har de i hånda.

Spoileren, kan du linke til den du mener? De har litt forskjellige ser jeg

Fahad, 
Ja E92 er pent, men F8x er da hakket penere spør du meg ;)


Ellers så pleier jeg å syns det er greit med biler uten emblem. Men når det er M3, så kan jeg vel skryte litt, eller er ikke det lov? For jeg vurderer å sette på M3-emblemet på bakluka

Endret av Blade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Blade skrev:

Takk for det begge to :)

Frode,
Ehem, gikk litt fort i svingene her ja, jeg satt å så på BMW på bimmerpost i Space Grey akkurat, men Sparkling Graphite er korrekt ja, hehe.. 

LCI-lyktene er litt dyre ja, men de ser klart finere ut. Har også funnet noen fra Mars Performance på eBay, kikket på de eller hørt noe om disse? Ser jo bra ut på bildene, men ting kan plutselig forandre seg når man har de i hånda.

Spoileren, kan du linke til den du mener? De har litt forskjellige ser jeg

Fahad, 
Ja E92 er pent, men F8x er da hakket penere spør du meg ;)


Ellers så pleier jeg å syns det er greit med biler uten emblem. Men når det er M3, så kan jeg vel skryte litt, eller er ikke det lov? For jeg vurderer å sette på M3-emblemet på bakluka

Denne bilen fortjener M3 emblem på bakluka 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabz,

Helt klart, det er litt forskjell i fra 318D til M3. Men F31 var en virkelig god bil, som jeg kommer til å savne også. Btw, kan vel plutselig dukke opp et oppdrag til deg når jeg har fått bilen slik som jeg vil ha den ;)

Fahad, 

Da tenker vi likt. Tror koed har emblemer inne, så bestiller en slik tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim Halvorsrud på blaker hadde en ombygget bakpotte på sin som hvertfall jeg syns hadde en pen lyd. Trivelig kar som sikkert kan fortelle deg hva som ble gjort. 

Gratulerer med kul bil forresten!

Jeg syns mperformance er ganske kul bakfra😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja :D Så utrolig digg ut!

Ang. emblem så vet jeg ikke om JEG hadde tatt meg bryet med å sette det på når det allerede var av. Men om det allerede var på så hadde jeg nok latt det være på siden det er M3. Men dette bør du bestemme selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hawkon88 skrev:

Kim Halvorsrud på blaker hadde en ombygget bakpotte på sin som hvertfall jeg syns hadde en pen lyd. Trivelig kar som sikkert kan fortelle deg hva som ble gjort. 

Gratulerer med kul bil forresten!

Jeg syns mperformance er ganske kul bakfra😊

 

Takk for det! :)
Den eksosrmodden har jeg lest om før. Er dette en kar som kan kanskje gjør dette for meg? Finner ikke så mye info om han du nevner, med mindre det er et forum-medlem?
 

9 timer siden, DanielStance skrev:

Se her ja :D Så utrolig digg ut!

Ang. emblem så vet jeg ikke om JEG hadde tatt meg bryet med å sette det på når det allerede var av. Men om det allerede var på så hadde jeg nok latt det være på siden det er M3. Men dette bør du bestemme selv ;)

Det finnes vel en mal som gjør det enklere å få den på igjen, men jeg ser hva du mener. Bilen blir litt mer anonym uten emblemet bak, men det er jo kanskje greit det også. Men antar at 20" Vossen kanskje ikke hjelper noe særlig på anonymiteten akkurat, hehe :P
 

8 timer siden, Frode D skrev:

Det er denne spoileren jeg tenker på: LINK Det er delenr 2A-1384 som er i plast. Vet ikke hvordan passformen er på de i carbon.

Se der ja. Samme bakluke på 335i og M3 går jeg utifra? Ikke bestandig så lett å vite hva som passer ikke passer, 80% av delene er jo ikke overførbare her 

 

3 timer siden, Freakshow skrev:

gratulerer med grom bil! :D griselekker var den! :D

3 timer siden, sveigis skrev:

Hiver meg inn og gratulerer med nydelig M3 :).

Så fin ut og fargen var jo deilig .

Denne får du det nok gøy med 

Tusen takk, dette er en guttedrøm jeg har hatt lenge, å eie en skikkelig M-bil! :D

 

2 timer siden, Gabz skrev:

Angående spoiler, så kunne det også vært veldig tøft med CSL-luke.

  Skjul innhold

attachment.php?attachmentid=818786&stc=1

 

Er CSL-luka "lovlig" på E92 da? :P Men tøff var den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...