Gå til innhold

Kjøp av F10, hva skal man være obs på?


Clevion
 Share

Anbefalte innlegg

Hos If står det noe om at all effektjustering skal være godkjent i vognkortet for at det skal gjelde (usikker på selve ordlyden). Var heller ikke noe problem hos Codan (å få de til å akseptere effektøkningen etter at de selv hadde sagt ja før jeg gjorde det var derimot ikke helt enkelt...).

Uansett så vil jeg tro man er bedre stilt enn om man gjør det hos «Bakgården Tuning AS».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, awt skrev:

M-powerkit er original BMW, og kan ikke sammenlignes med «chipping». Dette kan også godkjennes i vognkort uten problem, samt alt av garantier opprettholdes. Har selv fått dette montert og godkjent, men riktignok på en 30d.

Det er originalt fra BMW ja, vel hvis man opprettholder nybilgaranti og sånt så er det jo greit, da skal det jo gå fint.

15 timer siden, Fredrik 90 skrev:

De to siste BMWdieselene jeg har hatt (E90 325d og F10 530d) har jeg tunet. Har kjørt over nær 200 000 km til sammen med disse og har aldri hatt noen problemer med dette. Igjen, dette er solide motorer som tåler denslags. Jeg har derimot en fornuftig kjørestil samt at jeg bytter olje på hver 15 000 km. M Performance kittet til BMW er helt suverent, det kan ikke sammenliknes med hva du har vært borti før. 

520d trenger all den ekstra effekt den kan få, særlig en xDrive som drasser på ekstra vekt. Det er helt til du har mer enn tre personer i bilen og du skal ta en spontan forbikjøring..

E60en jeg hadde var chippa da jeg kjøpte den, og i mitt eie gikk den fra 83000km til 160'km, da var det full skrangling i converteren, da ble hele girkassa overhalt for 60 lapper, og den hadde software fra ESS. Hva ligger prislappen på et M-power kit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil har fortsatt ca 1 1/2 år igjen av nybilgarantien. Når BMW selger og monterer M Powerkit, opprettholdes alle garantier som om man har kjøpt bilen ny med dette. De bytter intercooler (tror jeg), røret fra intercooler til turbo og ny hjerne. Les om det BMW sine sider. Bilia Skøyen tar ca 17.000,- for jobben. Så må du ha en del papirer, søke om ombygging på skatteetatens sider, få bekreftelse på godkjenning der, ta med denne og papiren på ny effekt fra BMW til biltilsynet. Der må du skaffe deg en timeavtale. Tar ca 20-30 minutter når du er der. Betaler for nytt vognkort, og vips alt er lovlig og meget behagelig. 520D med laveffekt, er jo egentlig en 184 hester som er avgiftsmessig nedjustert, men BMW vil ikke oppjustere den. Kun med M Powerkit. Har noe med manglende typegodkjenning å gjøre sier de. Merkelig, for de har ganske sikkert solgt bilen i Norge med 184hk. De har sine begrunnelser. Kan sikker få billigere tuning andre steder, men denne er i hvert fall godkjent av fabrikk. Det er jo alltids noe for en som ikke ønsker unødig trøbbel.

Endret av raimohan@online.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Clevion skrev:

Kjekt og vite. Ny bil har det iallefall blitt, Sophistograu F10, 14 modell, med alt av utstyr forutenom tonede ruter bak og webasto, ellers er alt krysset av.

Meget riktig farge på F10/11. Da er det bare å storkose seg og gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Marius2002 skrev:

Gratulerer :) F10/F11 er flotte biler!

Tusen takk! Vanvittig god bil å kjøre, selvom E60 var en knakanes god bil å kjøre, så klarer BMW og gjøre det enda bedre med nesten model :)

16 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Meget riktig farge på F10/11. Da er det bare å storkose seg og gratulerer så mye!

Har sjeldent sett sophistograu farge på BMWer, og synes fargen ser drit bra ut med det blotte øye, ble faktisk overrasket når jeg så den! Tusen takk!

12 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer! Når kommer tråd? :) 

Tusen takk! Skal hente bilen 10 januar, så det blir nok etter bilen har kommet hjem ivertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...