Gå til innhold

E46 318D kjøre uten filter under bilen?


Morteny0
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, har vært så uheldig og toke nedi så både beskyttelse har blitt reven av og filter er blitt slipt hull på.

 

Dette er under bilen på førerside.

 

Kan jeg kjøre uten filteret uten problemer?

 

Er vell grov sil i tank og et dieselfilter også fremme.

 

Noen som har kjørt uten?

 

Takker for alle svar som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du tenkt å kjøre uten da? Noen kilometer hjem eller resten av bilens levetid for å spare noen hundrelapper?

Hva jeg ser i delekatalogen så er det enten filter i motorrom på M47 eller under bil på M47N. Du har neppe drivstoffilter begge steder. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å rase innsprøytningssystemet ved å spare penger på å droppe et filter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, E.C. skrev:

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å rase innsprøytningssystemet ved å spare penger på å droppe et filter. 

Det har han blitt fortalt på E46 Norge gruppen også.

Da mente han det ikke var et vettug svar. Eneste svaret som var det var en som mente det gikk fint å kjøre uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Vi må nesten få vite regnummeret her, så vi kan advare potensielle kjøpere i finn.no-tråden om bilen skulle bli lagt ut for salg i framtiden 😂

Bilde av bilen her😉:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan helt sikkert kjøre den hjem om du er noen kilometer hjemmeifra, men _jeg_ ville nok ha skaffet ny del omgående og byttet før videre bruk. Ved å bruke reg.nr fra bildet av bilen din i linken @Werther hadde over og et kjapt søk så koster et slikt filter mellom 3-500,- alt etter type/merke. Det er en bagatellpris på bil.

Hvis platen under er borte og filteret er slipt hull i, så burdere du for bilens del vurdere å justere høyden litt opp. En kakk under kan skje normalhøydebiler og platen kan vel også i enkelte tilfeller dette av. Men om det er slipt hull og ikke bulket hull, så tyder det på slitasje over tid. Derfor går jeg ut ifra at du har mye senk på bilen, med mindre du jevnlig kjører over en plass hvor du tar nedi(ikke på offentlig vei da isåfall).

Håper bilen blir friskmeldt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselmotor uten dieselfilter er i beste fall en svært dårlig ide.

Når det er sagt, du har ikke to filter. Regner med vi snakker om matepumpe, uten at jeg har sjekket hvilken bil det er. Lykke til med å kjøre uten den :) (den går ikke uten)

Endret av TRF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...