Gå til innhold

Er vi rånere??


Toro
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke skryte på meg slikt dessverre, Fredrik. Med ferskt førerkort kjørte jeg en 15 år gammel Sierra. Nå som jeg liksom skal være voksen kjører jeg en 20 år gammel sliten Mazda og spinner piruetter om natta når ingen ser meg....

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er selvsagt råner, jeg vil på ingen måte assosieres med "den grå massen"...jeg liker:

-knesenka gamle epa'r, mercer, volvoer, bmw, da selvsagt med godt justert diesel som forurenser

-fine fjortisar(hvorfor, jeg liker fersk reke, ikke noe totalt utkjørte traktorlesber som har gått på rundgang siden de var 5 år, gjelder å finne dem når dem er 14 og ha dem et par år i veksthus, så er dem gode som gull)

-danseband/country

-heftig stereo

-gamle biler

-har hockeysveis, tresko og sliten arbeidsbukse som finklær, må ikke glemme 7-år gammel matt grønn john deere caps som har gitt meg skiller i håret og som jeg legger bakpå månen

-jeg anser råning som en livsstil/tradisjon.

-er noe over middels harry

-tørst er jeg også, selv om jeg turer sjeldent.

-sist men ikke minst ønsker jeg på ingen måte å assosieres med beskrivelsen moderne , type brunkrem/bakoversveis-gutta fra vestkanten, strikker i buksa osv.

:applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis som kaller seg selv "ræggær", selv om ha ikke er fra Østfold :P kjører en chevy Starcraft og hører på grisemusikk med 200 wunderbaum i ruta og grisemusikk på full guffe. Hvorfor han ikke kaller seg selv råner er en gåte for meg.

I Tønsberg står de på en Shell ned alt fra gamle Opel til 740 til Patrol. De tråkker fram når klokka bikker over til mørkt, og står bare og prater hele natta! At de gidder. Vet at en av dem kjører ombygd 523i, M5.

Da jeg var 18 hadde jeg skrekken mot alt det står Volvo på. Men nå er det langt færre der jeg kommer fra enn det var den gang da. Da jeg kjøpte bil, var vi 2 med E46 og 3 med E36 316 i kompisgjengen. Men ser ikke på e36 uten monsterstyling som rånerbil likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rægger= amerikaner og fyll i kjørebrakka.

 

råner= ALLE bilmerker, pene og shabby biler, som samler seg diverse steder,

 

har du stått med en eller flere kompiser for og slå av en prat iløpet av et år, ja da er du råner ;-)

 

 

Personlig synes jeg det er gøy og kjøre ut en gang på jessheim i ny og ne for og se hva folk gjør, men er jo bare kjipe bimmere ute ( e36 og e39 og nyere) og passat diesel framhjulstrekk, og volvo 940 er nye landeplagen, å nesten ingen tar hverken burnout eller piruetter lenger :-( all motorlyd er byttet ut med

 

WOOFFFF WOOFFFF, DUNKA DUNKA, og etterfulgt med klirre klirre fra bagasjeluka

 

jeg husker det var super stas og kjøre "søylerally" inne i ormen lange med opel senator med sveisa diff, var masse svarte merker langs vegga der fordi ræva på børsa mi subba så vidt når jeg slo piruetter rundt søylene i parkersingshuset "ormen lange" på Jessheim :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

De som kjører rundt i byen uten mål og mening er rånere. Om du henger/er fast inventar på en bensinstasjon eller parkeringsplass ---> råner! Hjelper ikke om du driver med det en gang i kvarteret eller en gang i halvåret, det du gjør er å råne. Dette er fakta. Argumenterer du i mot er du mest sannsynlig partisk! :P

Typiske kjennetegn for identifisering av rånerbiler: styling som er tatt rett ut av en fast & furius film, blodsenking, unødvendig/sjenerende høy støy enten fra eksos eller stereoanlegg, førersete justert så langt tilbake at alt som kan skimtes av sjåføren er en knyttneve kl 12 på rattet og toppen av panna(evt lue/cap). 

Jeg må påpeke at det er mye bra folk og gromme biler som faller innunder råne-kategorien. Jeg synes ikke det er noe feil med å være en råner. Det er først når en råner mener han/hun ikke er en råner, jeg undres litt. Spiller du golf, er du en golfspiller. Sånn er det bare..  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kjører rundt i byen uten mål og mening er rånere. Om du henger/er fast inventar på en bensinstasjon eller parkeringsplass ---> råner! Hjelper ikke om du driver med det en gang i kvarteret eller en gang i halvåret, det du gjør er å råne. Dette er fakta. Argumenterer du i mot er du mest sannsynlig partisk! :P

Typiske kjennetegn for identifisering av rånerbiler: styling som er tatt rett ut av en fast & furius film, blodsenking, unødvendig/sjenerende høy støy enten fra eksos eller stereoanlegg, førersete justert så langt tilbake at alt som kan skimtes av sjåføren er en knyttneve kl 12 på rattet og toppen av panna(evt lue/cap). 

Jeg må påpeke at det er mye bra folk og gromme biler som faller innunder råne-kategorien. Jeg synes ikke det er noe feil med å være en råner. Det er først når en råner mener han/hun ikke er en råner, jeg undres litt. Spiller du golf, er du en golfspiller. Sånn er det bare..  

 

 

Som selvbenevnt eks-råner er jeg helt enig i denne beskrivelsen. :)

 

Må si jeg savner det litt, men det er vel noe som (heldigvis?) avtar mer og mer med årene, selv om det alltid er noen som aldri gir helt opp håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde mine E36, så var jeg ofte ute kjørte, så da var jeg en råner. Men nå som jeg kjører E60, så er jeg ikke like mye ute å kjører lenger. Jeg har noen venner som pleier å være ute cruise, så stiller meg som regel ved siden av de. Men jeg er bekjent med noen av harry rånerne, så hvis jeg skal prate med de, så parkerer jeg bilen og går bort til de. De fleste med interesse for bil her i byen er født i 1993 eller senere, selv er jeg født i 1995 og tror at bilmiljøet i byen vil dø ut om et par år.

 

De som er yngre enn 1995, er en gjeng med bortskjemte drittunger. skikkelig pappa og sossegutter, skulle tro de kom rett fra oslos vest- kant eller bodde i "kollen". De tar alle med bil interesse under en kam og kaller de rånere. Ser på de som om de skulle vært utstøtt fra samfunnet. Selv kjører de enten pappas dyre bmw eller merce, for å imponere andre. Eller så tar de opp lån for å kjøpe seg E90 og den slags biler. Jeg jobbet hardt for å spare opp penger til min E60, så den har jeg betalt for selv. Var ei 97'er jente som fikk en Fiat 500 i 18 års gave av faren, hun spiller at hun pappas lille uskyldig prinsesse

Jeg har fastjobb på en bedrift her i byen og er en 96'er som også har det. Han tok opp en lån for å kjøpe seg en ganske ny Audi A5 og presterte å vrake den to uker senere. Vi satt i pauserommet og begynte å prate om bil da jeg sier "drømmebilen din var en bil til 500.000 kr, mens drømmebilen min var en 22 år gammel bmw til 35.000 kr" Han sier da "må jo ha såpass dyr bil hvis man skal ha bra damer". Da begynte jeg å bli irritert. Han er den typen som er ute å fester hver helg og bare bryr seg om hva andre mener om han. Jeg har hadde mange fine jenter/damer i bilen mine, selv om de ikke var koste en halv million.  

 

Dette kom veldig bort fra temaet :P

Endret av Clutch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke dyr bil for å dra damer, du får mer damer med en 20 år gammel fin BMW til 40 000,- enn en ny Passat til 450 000 kr :) Ellers så har jeg aldri trengt bil for å klare å dra damer, holder lenge med bra oppførsel, selvironi, sjarm og være gentleman :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke dyr bil for å dra damer, du får mer damer med en 20 år gammel fin BMW til 40 000,- enn en ny Passat til 450 000 kr :) Ellers så har jeg aldri trengt bil for å klare å dra damer, holder lenge med bra oppførsel, selvironi, sjarm og være gentleman :)

enig, jeg var pisse dritings baki en 406 da jeg møtte kjærringa, å det har da holdt nå i 7 år el no,still going strong :-P

 

 

Ja noen som skal på streetmeet på Årnes i natt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...