Gå til innhold

Smeller folk igjen dørene dine?

ingard
 Share

Anbefalte innlegg

volvo-eiere er ikke mennesker da..

Så sant så sant, hehe

Men jeg har nok hatt det problemet..men jeg bruker å spør dem om dem trur jeg kjøre trailer...og sier til dem at jeg har ikke trailerdører..blir nesten forbanna på folk...vis litt respekt til hva folk har, finnes da folk som er glad i bilene sine og...

Mvh Stian S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er et stort problem at folk ikke klarer og lukke dørene. Dørene er tung ja, men når man har fått de på gli så lukker de seg selv. (vanskligere og stoppe noe tungt som er i bevegelse enn noe lett, basic fysikk)

2 ganger har folk røsket av intreøret på venstre døra. spesielt når folk er fulle!

blir så forbanna!

På venstre døra? Sitter du på mens fylikkene kjører?

Evt så tar passasjerene tak i venstre døra for å få nok kraft til å lukke den høyre..

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...
Jeg har merket meg at volvoeiere er ekstreme på dette punktet. Nesten som de prøver å konvertere høyredøra til venstredør av og til!

240-gutta kanskje, for de dørene går ganske tungt. 740 og nyere går dørene veldig lett igjen.

..yes da, jeg har hatt 240 jeg også serru.. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang dama skal til å gå ut av bilen sier jeg: "Forsiktig med døren".

Nå har hun blitt så lei av å høre det at før jeg rekker å si noe så: "Jada, skal være forsiktig med døra!"

Haha :lol:

Er samme med meg også, bare da er det når vi går bra bilen og jeg spør om jeg husket å låse den.

Godt med et hode ekstra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket meg at volvoeiere er ekstreme på dette punktet. Nesten som de prøver å konvertere høyredøra til venstredør av og til!

240-gutta kanskje, for de dørene går ganske tungt. 740 og nyere går dørene veldig lett igjen.

..yes da, jeg har hatt 240 jeg også serru.. :applause:

Har selv hatt 5-6 240'er, og kan overhode ikke si jeg kjenner meg igjen her. Er det noen dører i verden som er lette å "smelle igjen" så er det 240 dører, dem kan du slå igjen med 2 cm opning :) Det er vertfall min erfaring. Finst selvfølgelig biler der dørene er skeivt montert osv. Og alle er jo ikke like, men alle mine har vært en drøm å lukke igjen :)

740en min og, og V70en :)

Jeg bruker og smelle døra forskiktig, og går den ikke igjen, så prøver jeg en gang til :) Iriterer meg og grønn på folk som smeller dører!

Men så er det jo ikke altid så lett å vite hvordan akurat din dør skal smelles igjen, men går and å ta forhåndsregler og ta det forskiktig likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5år gammel tråd ja......

Men, det er utrolig irriterende, skal jo veldig lite kraft til når man først kjenner bilen sin..

Noen som har lukket igjen dørene på en gammel boble? de er så tette at det er utrolig vanskelig å få døren helt igjen. Er ofte jeg åpner trekantvinduet litt før jeg drar igjen døren :lol:

Men er jo også stor forskjell på å presse døren bestemt igjen og smelle den igjen når den står helt åpen. På en vw så hadde den da bare gått ut igjen litt #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

like irriterende med de som skal BANKE skoene inni kanalen på bilen... :evil:

tenkte egentlig å lakke kanalene blank i samme farge som bilen men tror jeg dropper det ass. den rugglete svarte greia som er der nå tåler endel heldigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er mest plagsomt på bakluka på touringen.

Den har elektrisk lukking, så mekanismen bli ødelagt hvis man slenger igjen luka.

Hvis jeg gir beskjed om å legge luka rolig ned og presse den i lås, bruker folk å lukke luka forsiktig ned til det er ca 20cm igjen, før de skyver fra med begge nevene og måker den igjen.

På e30en er det m-tech2 spoiler på bakluken som stikker ut på siden av luken her har diverse hard lukking ført til riper i lakken etter at spoileren har slått i karosseriet.

Så nå får ingen åpne og lukke baklukene mine. Det gjør jeg for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at mekanismen i bakluka blir ødelagt hvis luka blir slått igjen, men jeg har aldri hørt om noen som faktisk har opplevd det.

Vet du om noen faktiske tilfeller?

LJ

En kamerat hadde en 530d med ødelagt lukkemekanisme. Bavaria sa at det var pga at luken ble smelt igjen.

Jeg fikk også høre det samme når jeg kjøpte bilen, så det er mange som har hørt det ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er mest plagsomt på bakluka på touringen.

Den har elektrisk lukking, så mekanismen bli ødelagt hvis man slenger igjen luka.

Hvis jeg gir beskjed om å legge luka rolig ned og presse den i lås, bruker folk å lukke luka forsiktig ned til det er ca 20cm igjen, før de skyver fra med begge nevene og måker den igjen.

På e30en er det m-tech2 spoiler på bakluken som stikker ut på siden av luken her har diverse hard lukking ført til riper i lakken etter at spoileren har slått i karosseriet.

Så nå får ingen åpne og lukke baklukene mine. Det gjør jeg for dem.

Opplever det samme selv, er visst ikke så lett å forstå hvordan denne elektriske låsen funker på touring bakluka på e39, en kompis knakk hele håndtaket i sommer når han skulle lukke opp luka.

Så nå får ingen andre enn meg betjene bakluka :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...