Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Har tyvene sett ut noen dyre felger de liker så skaffer de nok nøkkel/verktøy som tar låseboltene også. Det som er ekstra kjipt er at bilene blir som regel slengt ned på bakken etterpå, da blir det fort en del dyrere enn kun felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hørte på lokalnyhetene på radio at disse østeuropeerne som stjeler ratt/navigasjon og diverse fra nyere godt utstyrte BMW fortsatt holder på. De hadde tatt et raid før helga på Nordstrand sydøst for Oslo der de hadde stjålet utstyr fra 14-15 biler. Det verste er at det var ikke første gang de gjorde det der....De kommer tilbake etter at forsikringen har betalt ut erstatning og eierne har fått erstattet interiøret og stjeler det nok en gang. Egentlig ganske logisk da de slipper å lete etter nye biler, men kan fortsette å tappe biler/nabolag de kjenner til eierne går lei og selger..

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, awt said:

Jeg parkerer der fra tid til annen, nå spørs det om ikke det må revurderes...

Jeg kjøpte meg en polo som bil nr.3 bare for å ha til det formålet til-fra flyplassen. Tok taxi dit før det siden jeg ikke turte å ha M5'n stående der i en uke. Det er i praksis null overvåking og kontroll der så det er russisk rullet etter min mening å parkere en bil av litt verdi der oppe. "Dyrt" å kjøpe en bil til kun det, men det skal ikke mye til før det har spart seg inn igjen og så sover man mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet for min del er at alternativet er tre timer med buss. Å ha en egen bil kun for å kjøre til Flesland de gangene jeg skal der blir litt voldsomt (...selv om det var mye av grunnen til at jeg kjøpte 1-serien den gang).

Nå er det riktignok mange biler som står der som koster mange ganger mer enn min, men det hjelper lite om jeg kommer til en bil uten ratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synst jeg også, men har litt lik problemstilling som deg. Busser går på ukurrante tidspunkt og tar opptil to timer mer enn å ta bilen. Jeg ga 10000kr for poloen og nå brukes den primært til-fra flesland, men dama bruker den litt til jobb også så da får X5en 50% mindre parkeringsbulker. Bonus det også. I parkeringsbulker og risk for tyveri av M5 på flesland så ser jeg et stort innsparings potensiale så har ikke noe problem med å forsvare å ha den. Ved f.eks tyveri av noe på M5n så lønner det seg ikke å bruke forsikring og miste 3x75% bonus så da blir det på egenkost og det blir fort mye mer enn 10k uansett hva de tar med seg. 

Er riktig det at det står mange dyre biler der, men det er liten trøst når man kommer igjen til knust vindu, bil full (og moduler) fulle av vann siden det alltid regner og airbag/stereo/diverse er stjelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...