Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg merker, som relativt fersk BMW-eier, at det gjør noe med mentaliteten min som bilfører å ha den runde blå-hvite logoen foran på panseret... Jeg kjører i snitt noe fortere enn tidligere, har raskere akselerasjon ut på akselerasjonsfelt, og tar noe større risiko ved forbikjøringer enn før. Liker det egentlig ikke, og er usikker på hva det kommer av. Noe må nok tilskrives at BMW-en faktisk går en del bedre enn min forrige bil, men det kan tenkes at det underbevisst ligger holdninger til bilmerkets status.

 

Samtidig prøver jeg å tenke på ryktet til merket, og ikke bygge opp under den generelle oppfatningen av BMW-eiere som drittsekker i trafikken, f.eks. ved å passe på å ikke ligge klistret opp i hekken på bilen foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget når eg lånte ein nyere golf (som kjent ein snegl i trafikken) at speedo viste 7 under faktisk fart. Når mitt på E46'n viser ca 1-2 under så merkest jo det godt når eg ligger i 80 og han framfor trur han ligger i 80. Då ender jo eg opp med å bli irritert på han og blåser forbi denne sneglen under fartsgrensa.. [emoji102] Det som han då opplevde var at, når han sitt speedo viser 80-85, ein BMW kjørte forbi når han ligger godt i fartsgrensen

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 åring tatt i 207 Km/t i en BMW på motorveien nord for Jessheim.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/BMW-tatt-i-207-kmt-8066417.html

Spiller det egentelig noen rolle hvilken bil ugjerningen ble begått med, eller er det bare dårlig kamuflert misunnelse ifra journalistens side? Man kan begynne å lure...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at det kun postes BMW relaterte artikkeler her så er jo ikke det noen overraskelse, men det hadde vært artig å sett noen statistikker på nettopp dette :)

Edit: Ser kanskje ut som at det er Audi sjåførene som kjører fortest, ikke vet jeg

http://www.aftenbladet.no/nytte/bil-old/Eierne-av-dette-bilmerket-rakjorer-oftest-2044249.html

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde BMW som bilmerke ikke gjort seg bemerket i trafikken (altså i negativ forstand) ville det ikke ha blitt skrevet mange artikler der BMW er nevnt. Det gjør det dessverre og nettopp dette viser denne tråden. Jeg vil tro at de dyre forsikringspremiene når det gjelder BMW også er et uttrykk for hvor representert BMW er i ulykkesstatistikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent faktisk spiller det, som du også er inne på, liten rolle hvilken biltype som er mest representert i ulykkesstatistikkene. BMW er dessverre temmelig ofte representert og det er trist. Det handler om holdninger og der har vi en jobb å gjøre her inne. Jeg tror at bilfora kan være en positiv pådriver for øket trafikksikkerhet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent faktisk spiller det, som du også er inne på, liten rolle hvilken biltype som er mest representert i ulykkesstatistikkene. BMW er dessverre temmelig ofte representert og det er trist. Det handler om holdninger og der har vi en jobb å gjøre her inne. Jeg tror at bilfora kan være en positiv pådriver for øket trafikksikkerhet... :)

Jeg lurte bare på om det faktisk er så ille som jeg hadde fått innrykk av, men det var det altså ikke :) Jeg leser mye aviser hver dag og det er sjelden jeg ser at andre bilmerker nevnes i slike situasjoner som over her, som regel er det kun BMW. Men BMW, Audi og andre tyske prestisjemerker har ett dårlige rykte og av en god grunn, men jeg gjør iallfall mitt til å ikke forverre dette dårlige ryktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 åring tatt i 207 Km/t i en BMW på motorveien nord for Jessheim.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/BMW-tatt-i-207-kmt-8066417.html

 

Overskriften der var jo ... ja.

Du ser sjelden "Audi tatt i..." eller "VW tatt i...". 

Skulle stått 19-åring tatt i 207km/t her!     Er allerede nok dårlig PR ute

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var jo noe info.. Svensk undersøkelse vel og merke. http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/bmw-sjaafoerer-oftere-involvert-i-ulykker/a/23241700/

Sent fra min LG-D802 via Tapatalk

Så med andre ord så er BMW sjåførene dårligere førere enn Audiførere? Disse to tingene burde jo henge sammen, de som kjører fortest burde jo også kræsje mest. Men da har vi det, vi BMW sjåfører kjører roligere enn Audi sjåfører men vi er dårligere til å kjøre bil. Mener å lese en vei at BMW er det bilmerket som oftest kondemneres så det kan nok stemme ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nrk.no/buskerud/vaepnet-politiaksjon-pa-e18-1.12416032

Person i hvit BMW, mistenkes å være bevæpnet. God PR for merket...

 

 

Fikk denne slengt til meg da jeg kjører hvit bmw og faktisk hadde skytevåpen i bilen den dagen :P Var på vei til skytebanen så min lå godt nedlåst som den skal, men likevel. Viser bare at man veit aldri når man krangler med folk på veien! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...